"Haberleşme Araçları" raporu
Bu rapor, çeşitli haberleşme araçlarından siteye gelen trafikle ilgili veriler içerir.
Raporu görüntüle: Raporlar → Çağrılar → Haberleşme Araçları.
Bu kaynağı belirlemek için Yandex Metrica yönlendirici (referer) değerini ve UTM etiketlerini kullanır.
Mesajlaşma uygulamaları etiketleri listesi
Rapor ne işe yarar?
Siteye daha fazla ziyaretçi trafiğini sağlayan kaynakları öğrenmeye
Rapor, sitenize ziyaretçi trafiğini sağlayan haberleşme araçlarını listeler.
Farklı kaynaklardan sitenize gelen ziyaretçilerin ilgi derecesini belirlemeye
Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.
Rapor yapısı ve ayarları
Yandex Metrica aşağıdaki haberleşme araçlarını belirler:
- Skype
- Telegram
- Viber
Trafik kaynaklarının belirlenmesi için UTM etiketlerini kullanın:
-
utm_medium
(zorunlu): Olası değerleri,messenger
(önerilen) veyasocial
. -
utm_source
. Bu etiket, haberleşme aracının adını belirlemek için kullanılır. Örneğin:utm_source=viber
. URL adresi bu etiketi içermiyor veya etiket değeri belirsiz ya da Yandex Metrica tarafından bilinmiyorsa etiket, Diğeri: Etiketlere göre belirlendi türü olarak kaydedilir.Etiketlerin tam listesi
- Skype:
skype
, - Telegram:
telegram
, - Viber:
viber
, - WeChat:
wechat
, whatsapp
: WhatsApp.
- Skype:
Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.