“Yandex Direct deneme” raporları

Denemeler yalnızca farklı türdeki reklamların veya açılış sayfalarının test edilmesine değil, Yandex Direct’teki reklam kampanyalarıyla ilgili çeşitli tahminlerin yürütülmesine de yardımcı olur. Tüm kampanya ayar ve türleri ile medya planlarını test edebilirsiniz.

Raporlar, denemenin ne kadar başarılı çalışacağını belirlemeye yarar: Test gruplarını hem kendi aralarında hem de denemenizde kullanmayı tercih etmişseniz kontrol gruplarıyla, farklı metrikler (reklamı reddetme veya sitede geçirilen süre gibi) ve dönüşüm oranları açısından karşılaştırabilirsiniz. Böylece raporlar sayesinde denemenin sonuçlarını pek çok gösterge açısından analiz edebilirsiniz.

CPA bazlı tek değerli bir yanıta ihtiyacınız varsa A/B Testi Güvenilirliği Hesaplama Aracı’nı kullanın. Bu araç ayrıca anlamlılık (p-değeri) seviyesini değiştirmeye de imkan verir. “Yandex Direct Denemeler” raporunda p-değeri %68’dir.

Raporu görüntüle: RaporlarÇağrılarYandex Direct, deneyler.

Rapor alma koşulları

Test yapmak için, Yandex Audience'ta bir deney oluşturarak hedef kitlenizi hangi oranlarda ve kaç segmente bölmeniz gerektiğini belirtin. Ardından Yandex Direct'te deneye göre reklam kampanyalarını ayarlayın.

Denemenizi Audience’ta sildiyseniz bu denemeye ve segmentlerine göre Metrica’da oluşturulan istatistikler silme işleminden önceki verileri kapsar.

Denemeler nasıl doğru şekilde yürütülür?

Deneme işlemine geçmeden önce Yandex Direct’teki deneme kampanyaları hakkında bilgi edinin. Böylelikle Metrica’daki istatistikleri daha rahat analiz edebileceksiniz.

Başlık kısmına denemenin ve kampanyanın hedeflediği grubun adını yazın. Örneğin denemenizdeki gruplardan biri kontrol grubu (geri kalan grupların sonuçlarıyla karşılaştıracağınız grup) olacaksa, bu gruba yönelik düzenlenecek kampanyanın adına kontrol grubunun adını da yazmak işinizi kolaylaştırır.

Yandex Direct’te deneme kampanyası başlattıktan sonra denemenin gerçekten başlatılıp başlatılmadığını kontrol edebilirsiniz. Bunun için Yandex Metrica raporunda “Yandex Direct, denemeler” tüm denemelerde yer alan kampanyalarla bir segment oluşturun. Bu kampanyalara göre hazırlanan raporda ziyaretlerle başka istatistikler görüntüleniyorsa deneme başlamış demektir.

Neden segment oluşturmak gerekir?

Audience’ta deneme oluşturduktan sonra sistem Yandex kullanıcılarını rastgele deney gruplarına ayırır. Denemeye, reklam verenin web sitesini daha önce ziyaret etmiş olan kullanıcılarla, daha önce hiç ziyaret etmemiş kullanıcılara da dahil edilebilir. Bu bağlamda, kullanıcının web sitesini ziyaret edenler bu web sayfasına sadece Yandex Direct reklamı üzerinden ulaşmamış olanlar da olabilir. Bu yüzden tüm ziyaretler arasından sadece reklam üzerinden ziyaretleri seçmek için istatistiklerine ihtiyaç duyduğunuz Yandex Direct kampanyalarını segmentlere dahil etmeniz gerekir.

Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi

Not

Değerlendirme işlemine denemenin başlatılmasından iki hafta sonra “Yandex Direct denemeler” raporunun yardımıyla başlamanızı tavsiye ediyoruz.

Yandex Direct denemeler raporunda aşağıdaki adımları takip edin:

  1. Analiz etmek istediğiniz denemeyi seçin.
  2. Yandex Direct kampanyasının olduğu, deneme için oluşturulmuş segmenti seçin. Daha önce segment oluşturmadıysanız, önerilerde tarif edildiği şekilde bir segment oluşturun.
  3. Denemenin segmentlerini karşılaştırın. Karşılaştırma ekranı düğmesine tıklayın ve kontrol grubunu seçin. Kontrol grubu, sonuçlarını başka grupların sonuçlarıyla kıyaslayacağınız gruptur.

Not

Deneme ve kontrol gruplarının etkililiğini karşılaştırmak için rapora daha önce oluşturduğunuz hedefler eklenebilir.

Karşılaştırma ekranındaki bazı metrikler renklerle işaretlenmektedir:

  • Yeşil veya kırmızı, deneyin sonuçlarının değerlendirmek için yeterli veri olduğu anlamına gelir. Yeşil, ilgili metriğin kontrol grubundaki metrikten kayda değer şekilde daha iyi olduğunu gösterir. Kırmızıyla işaretlenen metrikler kontrol grubuna kıyasla daha kötüdür.
  • Gri renk, verilerin yeterli ve kontrol grubundaki metrik değerlerinin test grubundakilerle aynı olduğunu gösterir.

Renk işaretlemesinin olmaması seçilen metrik için karşılaştırma modunun kullanılamaz veya verilerin yetersiz olduğunu gösterir. Bir süre daha bekleyin veya daha fazla trafik toplamayı sağlayacak başka ayarlarla denemeyi başlatın.

Metrikler farklı renklerle gösterilir
  • Görüntülemeler,
  • Ziyaretler,
  • Hedef uygun ziyaretler,
  • Ziyaretçiler,
  • Hedefe uygun ziyaretçiler,
  • Hedeflerin başarı seviyesi,
  • Ziyaretçi başına hedeflerin başarı seviyesi,
  • Dönüşüm,
  • Ziyaretçi dönüşüm oranı,
  • Hemen çıkma,
  • Ürün görüntülemeler,
  • Ürünü görüntüleyen ziyaretçiler,
  • Sepete eklenen ürünlerin sayısı,
  • Sepetten çıkarılan ürünlerin sayısı,
  • Ürünü sepete ekleyen ziyaretçilerin sayısı,
  • Satın alınan ürünlerin sayısı,
  • Ürünü satın alan ziyaretçilerin sayısı,
  • Cevapsız aramaların oranı,
  • İlk aramaların payı,
  • Benzersiz numaralardan gelen aramaların sayısı.

Rapora başka metrikler de ekleyebilirsiniz. Karşılaştırma esnasında diğerlerinden yüksek olduğu takdirde renkle vurgulanır.

Verilerin yorumlanması

Raporlar yardımıyla, reklam kampanyalarını farklı metriklere göre karşılaştırabilirsiniz. Böylece, bir kampanyanın diğerinden hangi metriğe göre daha etkili olabileceğini anlayabilirsiniz.

Denemenin sonucundan emin olmak için hata payını da dikkate alabilirsiniz. Bu da metriklerin gerçek anlamının doğru değerden sapmasına neden olabilir: Bu değer, deneme kampanyası sonsuza kadar sürerse ortaya çıkacak değerdir. Hata olup olmadığını görmek için Karşılaştırma moduna tıklayın ve hata görüntüleme ekranını açın.

Raporlardaki hata payı görecelidir. Hata payı oranı, değer aralığının ne kadar büyük olabileceğini yüzde cinsinden yansıtır. Hata payı oranı ne kadar düşükse metriklerin anlamının doğru olma olasılığı da o kadar artar. Hata payı ne kadar yüksekse reklamdan ayrılma oranı da o kadar çok olur. Bu durumda, diğer göstergelerin birbirine denk olması durumda, hata payı düşük olan reklam kampanyasının seçilmesi daha iyidir.

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler Yandex Audience’ta oluşturulmuş denemenin adına göre gruplandırılır. Rapora, denemenin yürütülmesi için oluşturulmuş gruplandırmalar ve segmentler eklenemez.

Bazı metrikler yalnızca belirli koşullar yerine getirildiğinde hesaplanarak görüntülenir:

Metrica

Koşul

Hedef ziyaretler

Hedefleri ayarlayın

Hedefe uygun ziyaretçiler

Hedeflerin başarı seviyesi

Ziyaretçi başına hedeflerin başarı seviyesi

Dönüşüm

Ziyaretçi dönüşüm oranı

Ürünlerin görüntülenmeleri

E-ticaret verilerini Yandex Metrica'ya aktarın

Ürünü görüntüleyen ziyaretçiler

Sepete eklenen ürünlerin sayısı

Sepetten çıkarılan ürünlerin sayısı

Ürünü sepete ekleyen ziyaretçilerin sayısı

Satın alınan ürünlerin sayısı

Ürünü satın alan ziyaretçilerin sayısı

Cevapsız aramaların oranı

Arama verilerini Yandex Metrica'ya aktarın

İlk aramaların payı

Benzersiz numaralardan gelen aramaların sayı

Denemeyle ilgili genel istatistiklere, Yandex Direct Özetler gibi Yandex Direct’e göre düzenlenmiş diğer raporlardan da ulaşabilirsiniz:

Yandex Metrica'da deney adı boyut koşulu olarak yansıtılır. Örneğin, deneme kapsamında reklam kampanyası istatistiklerini görebilirsiniz.

Yandex Audience'ta oluşturulan segment Yandex Metrica'da segmentasyon koşulu olarak yansıtılır. Örneğin, sadece seçilen deney segmentini ziyaret eden ziyaretçilere ait görüntüleme derinliğini görebilirsiniz.

Soru-Cevap

Geri çevirme göstergesini dönüşüm oranıyla karşılaştırma

Deneme ve kontrol kampanyalarında geri çevirme göstergesini karşılaştırma ekranında dönüşüm oranıyla karşılaştırmak için karşılaştırma yapmak istediğiniz sütunu nispi değere geçirin (). Ancak Metrica’nın diğer raporlarının aksine söz konusu metriğin “toplam ve ortalama” değerdeki payını göremezsiniz. Burada deneme kampanyasında ortaya çıkan metriğin kontrol grubundan yüzde cinsiyle ne kadar farklı olduğu gösterilir.

Örneğin, sütunda geri çevirme oranının deneme kampanyası için %100 olduğunu görmeniz, kontrol ve deneme gruplarındaki geri çevirme oranlarının eşdeğer olduğu anlamına gelir.

Metrikler nasıl karşılaştırılır?

Metrica, metriklerin istatistiksel anlamlarının kontrol edilmesi için farklı metotlar kullanır. Metotlar, her bir metriğin davranışından yola çıkarak düzenlenmiştir. Karşılaştırma işlemi sırasında mutlak değerler değil, deneme ve kontrol gruplarının dağılımı hesaba katılır.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Çözüm bulmak için soru seçin.

Şunları kontrol edin:

  • Sayaç numarası Yandex Direct kampanya ayarlarında belirtilmiştir.
  • Yandex Metrica arayüzünde, sayaç ayarlarında, Filtreler sekmesinde çok katı filtreler bulunuyor.
  • Sayaç tüm açılış sayfalarında kurulu. Yandex Metrica sayacının kurulu olduğu sayfalarla ilgili verileri, eğer site ziyaretçileri bu sayfalara daha önce girmişse RaporlarİçerikPopüler raporunda görebilirsiniz. Herhangi bir site sayfasında sayaç ayarının doğruluğunu kontrol etmek için bkz. Sayaç kontrolü.
  • Seçilen rapor tarihlerinde site doğru çalıştı.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Yandex: Belirsiz satırı, Yandex Metrica tarafından kaydedilen ziyaretin Yandex Direct reklamından gelen herhangi bir geçişle eşleştirilemediğini ifade eder. Ziyaretin belirli bir geçişle ilgisinin belirlenememesi ise bunun şirket, ilgili anahtar sözcük grubu veya kullanılan sorgu gibi diğer verilerinin belirlenmesini de imkansız kılar.

Yandex Direct kaynağında Yandex: Belirsiz satırının ortaya çıkmasının nedeni Yandex Direct'teki yclid etiketinin oluşturulması ve Yandex Metrica'daki ziyaretin kaydedilmesi arasındaki zaman farkına işaret edebilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:

  • Reklam üzerinden web sayfasına geçen ziyaretçinin sayfayı içeren tarayıcı sekmesini bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra sayfayı yenilediği bir durum.
  • Bir ziyaretçi, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince, bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Etiketin doğru şekilde oluşturulup oluşturulmadığını kontrol edin. UTM etiketi, herhangi bir sırayla dizilen beş parametreden oluşur ve & işaretiyle ayrılır:

http://example.com/?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=reklam456&utm_term=cümle

Sayfa URL'sini zaten parametreler içeriyorsa, etiketler & işaretinden sonra eklenmelidir:

http://example.com/?uid=1234&utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampanya123&utm_content=ilan456&utm_term=cümle

Bunun dışında, UTM etiketleri dikkate alınmayabilir, çünkü:

  • Açılış sayfalarında Yandex Metrica sayacı yüklü olmayabilir veya doğru ayarlanmamış olabilir. Kontrol etmek sayaç ayarı doğruluğu.

  • Reklam, Yandex Metrica sayacının kurulu olmadığı bir sayfaya yönlendiren bir URL içeriyor olabilir.

  • Reklam, başka bir sayfayı refere eden bir URL'yi içeriyor ve bununla birlikte UTM etiketleri kayboluyor olabilir.

  • Reklamda, açılmayan, yanlış bir URL belirtilmiş olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Standart UTM etiketleri raporu dallanarak ayrılan bir görünümünde sunulur: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term.

utm_content hariç tüm UTM etiketlerini kullanıyorsanız utm_term ile ilgili verilere standart "Etiketler" rapor grubu hakkında raporunda erişilmeyecektir. Etiketlerin görüntülenmesine izin vermek için, raporda utm_content boyutunu kaldırın.

Etiket parametre adları standartlaştırılmış: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content ve utm_term. Bu etiketleri değiştirmez ya da kendiniz oluşturamazsınız (utm_keyword, utm_slovo) çünkü bunlar UTM etiketlerinin bir parçası olmayacak ve bunlarla ilgili veriler “UTM etiketleri” raporuna girmeyecektir.

Örneğin:

http://example.com?utm_source=yandex&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaign_id}&utm_keyword={keyword}

burada utm_keyword rasgele bir parametre.

“UTM etiketleri” raporunda, utm_source, utm_medium ve utm_campaign parametreleri hakkında bilgi görüntülenir. utm_keyword parametresi hakkındaki bilgiler yalnızca RaporlarİçerikURL parametreleri raporunda mevcut olacaktır.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu şekilde görüntülenmesinin nedeni, varsayılan olarak raporların Son anlamlı geçiş ilişkilendirme modeline göre oluşturulmuş olmasıdır. Trafik kaynağını seçerken ziyaretçinin ziyaret geçmişi de hesaba katıldığından, bu şekilde dönüşüm oranının daha yüksek bir doğrulukla hesaplanması mümkün olur.

Durdurumuş kampanyada veya arşiv kampanyasında birtakım istatistiklerin görünmesini istemiyorsanız Son geçiş modelini seçin. Böylece Yandex Metrica, her ziyaret için o andaki geçiş kaynağını dikkate alır.

Yandex Metrica ve Yandex Direct’teki ilişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için blogu okuyun.

Veri farklılığının olası nedenlerini inceleyin. Bulunan nedenler giderildikten sonra hâlâ sormak istediğiniz sorular varsa aşağıdaki form üzerinden bize ulaşın.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.