E-posta adresi üzerine tıklamaları izleme

Not

Sayaç ayarlarında Otomatik hedefler seçeneği etkinleştirilmişse hedef otomatik olarak oluşturulur. Bu hedefi diğer otomatik hedefler gibi yönetebilirsiniz.

Geri bildirim yolu olarak sitede bağlantı şeklinde bir e-posta adresi belirtilmişse bu yolun verimliliğini kontrol etmenin yararı olabilir çünkü gelen e-postaların sayısı arklı nedenlerden dolayı kullanıcıların size ileti yazma girişimi sayısından önemli ölçüde farklı olabilir. Örneğin söz konusu adrese yönlendiren bağlantının hatalı ayarını veya ona tıklayan ziyaretçilerin size iletiyi göndermelerini engelleyen diğer durumları bu şekilde algılarsınız.

Yandex Metrica'da bu amaçla özel bir hedef ayarlamanız gerekir. Bu hedefi;

  • sitedeki tüm e-posta adresleri için oluşturabilirsiniz. Yandex Metrica e-posta adreslerini bağlantılardaki mailto:<adres> parametresine göre tanır. Örneğin:

    <a href="mailto:mail@example.com">E-posta yaz</a>
    
  • sitedeki belirli bir adres için oluşturabilirsiniz. Örneğin, şirketin farklı bölümleri için farklı adresleri izlemek üzere bu yöntemi kullanın.

    Bu durumda Yandex Metrica bağlantılarda tel:<belirtilen adres> parametresini arar.

Ziyaretçi bağlantıya tıkladığında hedef ulaşılmış sayılır. Hedefe göre istatistiği görüntülemek için "Dönüşümler" raporunu kullanın ve hedefi diğer Metrica raporlarına ekleyin.

Manuel olarak hedef oluşturmak için:

  1. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  2. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  3. İsim alanına oluşturulan hedefin adını yazın.
  4. Hedef türü olarak E-posta adresine tıklama'yı seçin.
  5. Hedefi oluşturmak istediğiniz adresleri seçin. Belirli adresi seçtiyseniz, o adresi, bağlantıda tam olarak nasıl belirtiliyorsa ilgili alana aynen yazın. Örneğin mail@example.com. Yazılışının doğruluğunu kontrol edin.
  6. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.
  7. Hedefin çalışıp çalışmadığını hata ayıklama paneli ve Dönüşümler raporu ile kontrol edebilirsiniz. Bunun için sitede hedef eylemi gerçekleştirin. Sayaç ayarlarında Ziyaretlerim hesaba katılmasın filtresi uygulanmışsa hedeflerin doğruluğunu tarayıcınızı gizli moda alarak kontrol edin.

Kısıtlamalar

  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.

  • Servis, ziyaretçinin aynı hedefe ulaşmasını tek bir sayaçta en sık saniye başı bir defa kaydeder.

  • Bir kullanıcının ziyareti sırasında servis, sayaç için oluşturulmuş bulunan 1.000’e kadar çevrimdışı hedefe ve 400’e kadar çevrimiçi hedefe ulaşmayı saptayabilir.

  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.

  • Bir hedef silmeniz durumunda bununla ilgili olarak toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenemez.

Daha fazla bilgi edinin

Sohbete yaz

E-posta yaz

Yandex Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için aynı şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:

  • Yandex Metrica'da hedef koşulu, olası seçeneklerden bazıları kapsamıyor olabilir. Örneğin hedef, sayfa oturumunda verilen siparişin onaylanmasına göre ayarlandıysa ve sitede hızlı sipariş vermek de mümkünse.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kuruluysa.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.