Butona tıklama
Web sitenizdeki çeşitli butonlara ve bağlantılara tıklamayı hedefe ulaşma olarak yapılandırabilirsiniz. Hedef oluşturulurken Yandex Metrica bu ögelerin yerleri ve özellikleri ile ilgili bilgileri kaydeder.
Sitenizin ziyaretçileri butonlara veya bağlantılara tıkladığında Yandex Metrica bu tıklamayı algılar ve hedefe ulaşma olarak değerlendirir. Kullanıcının bir butona veya bağlantıya her tıklaması hedefe ulaşma sayılır.
Not
Yandex Metrica ilgili ögeyi sayfada aramak için XPATH
’i, yani bir HTML belgesindeki düğümleri aramak için kullanılan sorgu dilini ve ayrıca ID özniteliğini veya ögenin içeriğini kullanır. Tıklanabilen ögenin web sitesindeki konumu farklı sayfalarda hep aynı yerde ise bu durumda hedefe birkaç sayfada ulaşılacaktır. Örneğin web sitenizin navigasyon menüsündeki bağlantılar.
XPATH hakkında daha fazla bilgi
XPATH
, XML ve HTML belgelerinde belirli ögeleri bulmanızı sağlayan bir sorgu dilidir. Bu dilin yardımıyla gerekli bir ögeye veya ögeler grubuna giden yol belirtilebilir.
<html>
<body>
<div class="container">
<p>Birinci paragraf.</p>
<ul>
<li>Listedeki ilk öge.</li>
<li>Listedeki ikinci öge.</li>
</ul>
<p>İkinci paragraf.</p>
</div>
</body>
</html>
Listedeki ikinci ögeyi (<li>
) bulmak istiyorsanız şu XPATH
sorgusunu kullanın:
//HTML/BODY/DIV/UL/LI[2]
Manuel olarak hedef oluşturmak için:
-
Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
-
Hedef ekle butonuna tıklayın.
-
İsim alanına oluşturulan hedefin adını yazın.
-
Hedef türü olarak Butona tıklama'yı seçin.
-
Alanda, butonun bulunduğu sitenin sayfasını belirtin Varsayılan olarak sayaçta en popüler URL gösterilir. Git ve buton seç'e tıklayın.
-
Öğe seçimi modunda, fare imlecini istenilen butonun üzerine getirin, butonu seçin ve Tıklamaları takip et'e tıklayın. Başka bir sayfaya geçmek veya açılır pencere açmak için Site ile etkileşim modunu seçin.
Neden düğme seçimi görünmeyebilir
-
Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.
-
Hedefin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Dikkat
Reklamda bu hedef türünü kullanmadan önce bu hedefin yapılandırmasını ve bu hedefe web sitenizde ulaşılmasını mutlaka kontrol edin. Sitenizin HTML düzeninde yapılacak herhangi bir değişiklik hedefin düzgün çalışmamasına neden olabilir.
Ziyaretçi tıklanabilir öğeye tıkladığında hedef ulaşılmış sayılır. Hedefe göre istatistiği görüntülemek için "Dönüşümler" raporunu kullanın ve hedefi diğer Metrica raporlarına ekleyin.
Kısıtlamalar
-
Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
-
Servis, ziyaretçinin aynı hedefe ulaşmasını tek bir sayaçta en sık saniye başı bir defa kaydeder.
-
Bir kullanıcının ziyareti sırasında servis, sayaç için oluşturulmuş bulunan 1.000’e kadar çevrimdışı hedefe ve 400’e kadar çevrimiçi hedefe ulaşmayı saptayabilir.
-
Sayfada iframe ögelerinin kullanılması sayfanın düzgün çalışmamasına neden olabilir.
-
Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
-
Bir hedef silmeniz durumunda bununla ilgili olarak toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenemez.
Soru-Cevap
Oturum Kaydı olmayan bir hedef çalışır mı?
Sayaç ayarlarında bir Oturum Kaydı etkinleştirilmemişse, hedef onsuz çalışabilir.
Hedef, önceki sürümün sayaç kodu için çalışır mı?
Hedef, önceki sürümün sayaç kodu için çalışabilir.
https'yi http ile değiştir
filtresi duruyorsa hedef çalışır mı?
Filtreler sekmesindeki sayaç ayarlarında https'yi http ile değiştir işlemi açıksa, buton seçimi kullanılamaz.
Hedef yönlendirmelerde çalışır mı?
Buton seçmek istediğiniz sayfa başka bir sayfaya yönlendirilirse, buton seçimi kullanılamaz. Belirli bir butona tıklamayı izlemek için "JavaScript-olay
" hedefi kullanın.
Neden düğme seçimi görünmüyor?
Site Content Security Policy teknolojisini kullanıyorsa, Yandex Metrica alan adlarını istisnalara ekleyin.