“Ziyaret” raporu
Rapor, belirli bir zaman aralığı için sitenizin ziyaret dinamiğini gösterir. Ziyaretçi veya görüntüleme sayısı gibi niceliksel kriterlere ek olarak bu rapor, sitede kalış süresi, sayfa görüntüleme derinliği vb. niteliksel göstergeleri de içerir.
Raporu görüntülemek için: Raporlar → Hedef kitle → Ziyaret oranı
Rapor örneğini Yandex Metrica demo sayacında görebilirsiniz.
Rapor ne işe yarar?
Sitenin genel ziyaret oranını değerlendirme
Rapor yardımıyla belirli bir zaman aralığına ait site ziyaretçi sayısını ve ayrıca sayacın siteye yüklenmesinden bu yana toplam ziyaretçi sayısını öğrenebilirsiniz.
Amaca ulaşan ziyaretçi sayısını öğrenmek
Bunu yapmak için bir hedef oluşturup ayarlayın ve ardından o hedefi raporda kullanın.
Yeni ziyaretçi yüzdesini öğrenme
Rapor, seçilen döneme ait yeni ziyaretçi sayısını belirlemenize yardımcı olur. Yeni ziyaretçiler çerezler yardımıyla belirlenir.
Sitenin genel hemen çıkma oranını görme
Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.
Belirli bir tarihten itibaren sitenin ziyaret dinamiğini izleme
Tarihleri istediğiniz gibi seçerek sitenin ziyaret oranının belirli bir zaman aralığında ne kadar değiştiğini öğrenebilirsiniz. Örneğin, reklam kampanyanızın başlangıç tarihi bu raporlama döneminin başlangıcı olabilir.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapordaki veriler ziyaretçilerin ziyaret tarihlerine göre gruplanır.
Raporun ihtiyaçlarınıza göre doğru ayarlanması konusunda ayrıntılı bilgi için Rapor ayarları bölümüne başvurun.
“Ziyaret oranı” raporu için şu ayarlar kullanılamaz:
- Boyut ve metrikleri ekleme ve silme,
- Grafik notları ekleme.