Örnekleme ve Seçim
Raporlar oluşturulurken Yandex Metrica, ziyaretler ve ziyaretçiler hakkında ayrıntılı veriler kullanır. Büyük miktarda veri üzerinden gösterge hesaplaması önemli miktarda zaman ve kaynak gerektirebilir, bu nedenle raporlar oluşturulurken Yandex Metrica yalnızca bir kısmını kullanabilir, yani örnekleme yapabilir. Bu şekilde Yandex Metrica, raporların hızlı bir şekilde oluşturulmasını sağlar.
Örnekleme nedir
Örnekleme, tüm verilerin belirli bir kısmı olan örneklem temelinde genel bir görünüm oluşturulan istatistiksel bir veri işleme yöntemidir.
Araştırmak istediğimiz konunun, siteye doğrudan girişler olduğunu düşünelim. Toplam ziyaret sayısından 1/10'unu alıp bu kısımda doğrudan giriş sayısını hesaplayalım. Ardından bu elde ettiğimiz sayıyı 10'a çarparak toplam ziyaret sayısına göre toplam doğrudan giriş sayısının yaklaşık değerini elde etmiş oluruz. Bu değer yaklaşık bir değer olsa dahi bu şekilde aradığımız değeri almak için gereken süreyi 10 kat azaltmış oluruz.
Örneklem hakkında daha fazla bilgi için
Yandex Metrica’da örnekleme mekanizması
Örnekleme algoritması, site ziyaretçileri arasında verileri eşit olarak seçer ve örneklenmiş rapordaki özelliklerin korelasyonunu ve dağılımını tam rapora göre korur.
Not
- Örnekleme, yalnızca Yandex Metrica’da analitik raporlar oluşturulurken uygulanır. Bu durumda, orijinal veriler silinmez veya değiştirilmez.
- Örnekleme, Yandex Metrica’daki “Yandex Direct” grubu raporlarında uygulanmaz.
- Kitle Segmentleri, raporda %100 verilerle oluşturulur ve saklanır.
- Yandex Direct raporlarında tam veriler görüntülenir.
- Örnekleme, reklamın etkinliğini etkilemez.
Yandex Metrica’da örnekleme ne zaman uygulanabilir
Örnekleme hem web arayüzünde hem API ile rapor oluşturulurken uygulanabilir.
Örnekleme, orijinal sorgu örnekleminde 500.000 ziyareti (veya ilgili raporlarda 2 milyon görüntülemeyi) aşması durumunda uygulanabilir. Örnekleme oranı, yük durumuna bağlı olarak maksimum veri miktarıyla rapor oluşturmayı sağlamak için dinamik olarak belirlenir.
Örneklemeyi nasıl yönetebilirsiniz
Raporlardaki örnekleme seviyesini Örneklemeler yardımıyla değiştirebilirsiniz.
Örneklemenin artırılması durumunda, rapor daha uzun sürede oluşturulabilir veya hiç oluşturulmayabilir. Raporun yüklenmesini sağlamak için, Yandex Metrica, orijinal verilerdeki ziyaret sayısı 500.000’den fazla ise manuel örnekleme artışını sınırlayabilir.
Not
Sınırlama Eylül 2023’ten itibaren geçerli olacaktır.
%100 verilerle raporlar nasıl alınır
Rapor oluşturma süresini kısaltın
-
Örnekleme, sorgudaki kaynak veri miktarı aştığında uygulanmaya başlar. Rapor oluşturma süresini kısaltarak, sorguya 500.000’den fazla ziyaretin dahil edilmemesini sağlayabilirsiniz.
Örneğin, bir sitenin aylık ziyaret sayısı yaklaşık 100.000 ise, farklı dönemler için rapor oluştururken örnekleme oranı şu şekilde olacaktır:
Rapor süresi
Kaynak örneklemdeki toplam ziyaret sayısı
Rapor oluşturulurken kullanılacak veri oranı
Bir ay
100.000
%100
Beş ay
500.000
%100
Altı ay
600.000
%83,3
On iki ay
1.200.000
%41,7
Yandex Reklam Ağı’nın ortağı olun
- Eğer görüntülenen gösterimlerin sayısı aylık olarak en az 10 milyon ise YRA ortaklarına %100 veri ile herhangi bir rapor oluşturma imkânı sunulmaktadır.