Yönetim panelleri

Dikkat

27 Mart 2024 itibarıyla Özet bölümü güncellendi ve Yönetim paneli olarak yeniden adlandırıldı. Eski Özet bölümündeki widget'larda düzenlemeler yaptıysanız, Yönetim paneli bölümünde Özet (kaydedilen) adında bir yönetim paneli görürsünüz. Eski Özet widget'larınız burada saklanır.

Yönetim panelleri, sitenizin işleyişiyle ilgili kısa bilgileri görebileceğiniz Yandex Metrica bölümüdür.

Yandex Metrica'da üç standart yönetim paneli bulunur: Siteye ilişkin genel bilgilerin görüntülenebileceği Özet, Trafik verimliliği ve E-ticaret. Ayrıca gerekli ayarlarla 5 ek yönetim paneli oluşturabilirsiniz. Yeni bir yönetim paneli oluşturmak için Yönetim panelleri bölümüne gidin ve sayfanın alt kısmında Yönetim paneli oluştur butonuna tıklayın.

Not

Yönetim paneli oluşturup düzenlemek sadece düzenleme yetkisi bulunan kullanıcılar tarafından yapılabilir.

Genel görünüm bölümü, yan menündeki hızlı erişime ekleyebileceğiniz bir yönetim panelidir. Bunu birkaç farklı şekilde yapabilirsiniz:

  • Menü bölümünde Yönetim paneli bölümüne gidin, istediğiniz kullanıcının karşısındaki simgesine tıklayın ve Genel görünüm'e ekle seçeneğine tıklayın.
  • Yönetim paneline gidin, ardından sağ üst köşedeki kontrol tablosundan seçeneğine ve Genel görünüm'e ekle seçeneğini tıklayın.

Yönetim panelleri birkaç öğeden oluşur:

  • Kontrol tablosu tarih, ayrıntılandırma, seçim ve notları belirtebileceğiniz bir alandır.
  • Mevcut widget'ları (yönetim panelinde zaten bulunanlar) veya sizin tarafınızdan oluşturulanları yerleştirmek, yeni widget'lar ve başlıklar oluşturmak için Ekle butonu.
  • Düzenleyebileceğiniz başlık ve açıklama.
  • Widget'lar.

Widget oluşturma

Üç şekilde widget oluşturulabilir:

1. Yönetim panelinde bulunan hazır widget'lar arasından seçim yapın

Ekle butonuna ve ardından Hazır widget seçeneğine tıklayın. Açılan pencerede uygun widget'ı seçin.

2. Yeni widget oluştur

Ekle butonuna ve + Yeni widget seçeneğine tıklayın. Açılan pencerede şunu belirtin:

  • Widget adı
  • Widget oluşturulurken kullanılacak veriler (ziyaretler veya görüntülemeler)
  • Widget türü
  • Hedef (yalnızca ziyaret verileri için kullanılabilir)
  • Metriker kullanabilirsiniz.
  • Boyutlar

Not

Boyutta kaynaklar kullanılıyorsa, tüm bu tür widget'lar için yönetim panelleri En son anlamlı geçiş ilişkilendirmesi uygulanır.

3. Rapordan widget ekle

Seçili raporda Yönetim paneline ekle butonuna tıklayın. Ayarlanmış widget parametrelerinin olduğu açılan pencerede değişiklik yapabilir ve widget'ı yönetim paneline ekleyebilirsiniz.

Widget düzenleme

Metrica'da gelişmiş widget görüntüleme ve düzenleme modu vardır. Başlatmak için düzenlemek istediğiniz widget üzerindeki simgesine ve ardından Düzenle butonuna tıklayın.

Açılan pencerede gelişmiş kesitlere ilişkin istatistikleri görebilir ve widget için daha ayrıntılı ayarları kullanabilirsiniz:

  • Widget türünü seçin.

  • Grafikte hangi verilerin görüntüleneceğini belirtin:

    • Otomatik seçilen boyut değerleri: Tablodan ilk 5 satır,
    • Manuel seçilen boyut değerleri: Grafik veya tabloda göstermek istediğinizi değerleri seçebilirsiniz,
    • Birden fazla metrik: Rapora eklenen metriklerin grafik veya tabloda görüntülenmesi için.
  • Segmentasyonu ayarla.

Yapılan değişikliklerin widget'ta kaydedilmesi için Widget'ı güncelle butonuna tıklayın.

Widget’tan robot ziyaretlerini nasıl hariç tutabiliriz?

Widget yönetimi

Grafik, tablo, gösterge ve multiwidget olmak üzere dört türde widget kullanılabilir.

Widget türünü doğrudan yönetim panelinde değiştirebilirsiniz. Bunun için widget'taki butonuna tıklayın ve uygun türü seçin.

Gösterge

Seçilen metriğin belirtilen süre içinde dinamiğini gösterir

Grafikler

Belirtilen kesitlere göre seçilen verileri grafikte gösterir

Tablo

Belirtilen kesitlere göre seçilen verileri tabloda gösterir

Multiwidget

Belirtilen dönem boyunca seçilen ölçümlerin dinamiklerini gösterir

Widget'ları gruplar içinde birleştirebilir ve gruplar halinde sayfa boyunca taşıyabilirsiniz. Bu işlem için widget'ların sağ tarafındaki üzerine gelin ve widget grubunun taşınacağı yönü seçin.

Piyasa ortalamaları

Metrica'da piyasa ortalamalarını analiz etmek için özel karşılaştırma widget'ları bulunur. Bu widget’lar, dönem olarak son 4 takvim haftasını gösteren bir kayan pencereye sahiptir. Karşılaştırma widget'larındaki dönem değiştirilemez.

Widget

Ne gösterir?

Ziyaret oranı (Ziyaretler)

Son dört hafta boyunca web sitenize yapılan toplam ziyaret sayısını gösterir ve aynı dönemde rakip sitelerdeki ziyaret sayısının medyan değeriyle karşılaştırır.

Widget ayrıca, ziyaret sayısının değişim dinamiğini haftalık ayrıntılarla grafikte gösterir

Sitede geçirilen süre

Sitede geçirilen ortalama süre, sayfa derinliği ve hemen çıkma değerlerini son dört hafta için gösterir ve bunları en yakın rakip firmaların benzer ortalama değerleriyle karşılaştırır.

Widget ayrıca göstergelerin değişim dinamiğini haftalık ayrıntılarla grafikte gösterir

Sayfa derinliği

Hemen çıkmalar

Trafik kaynaklarına veya cihaz türlerine göre ziyaretler

Ziyaret sayısının değişim dinamiğini, trafik kaynaklarına veya cihaz türlerine göre grafikte kesitler halinde gösterir ve en yakın rakiplerin ortalama göstergeleriyle karşılaştırır.

Ek görselleştirme türü olarak “Normalizasyon çizgi grafiği” kullanılabilir

Sitede geçirilen süre, Sayfa derinliği, Hemen çıkmalar

Göstergelerin değişim dinamiğini, trafik kaynaklarına veya cihaz türlerine göre grafikte kesitler halinde gösterir ve en yakın rakiplerin ortalama göstergeleriyle karşılaştırır

Normalizasyon grafikleri

Dikkat

Normalizasyon grafikleri şimdilik yalnızca piyasayla karşılaştırma widget'larında kullanılabilir.

Normalizasyon grafikleri belirlenen ilk noktaya göre yüzde olarak göstergelerin değişim dinamiklerini daha açık bir şekilde izlemenizi sağlar. Bu, zaman içindeki değişikliklerin analiz edilmesini kolaylaştırır ve iki karşılaştırma grubundaki göstergelerin birbirine göre artış veya düşüşünün hızlı bir şekilde değerlendirilmesini sağlar.

Normalizasyon grafiklerinin çalışma prensibi

  1. Normalizasyonun ilk noktası
    Seçilen döneme istinaden her metrik için, verilerin bulunduğu ilk ayrıntılandırma noktasında %100 değeri kabul edilir. Bu, referans noktası ya da referans değeridir. Örneğin, 4 hafta içinde “Arama motorlarından gelen trafik” verileri her hafta için mevcutsa, bu metrik için %100 olan temel değer ilk haftanın değeri olarak kabul edilir.

  2. Farklı kesitler için tekil normalizasyon
    Her veri kesiti için ilk nokta farklı olabilir. Örneğin, 4 hafta içinde “Reklamlardan gelen trafik” verileri birinci hafta için mevcut değilse, bu metrik için %100 olan temel değer ikinci haftanın verilerinin bulunduğu değer olarak kabul edilir. Kesit için normalizasyon bu noktadan itibaren başlar.

  3. Yüzdesel değişimi
    İzleyen noktaların mutlak değerleri, temel noktanın mutlak değeri ile karşılaştırılır, sapmalar yüzde olarak hesaplanır.

    Her metriğin grafiği, verilerin ilk noktasında %100 olarak başlar ve sonraki noktalarda temel noktadan yüzde olarak sapmayı gösterir. Örneğin, ikinci haftada metrik değeri %10 artarsa, grafikte bu %110 olarak gösterilir. Metrik değeri %20 azalırsa, grafikte %80 değeri gösterilir.

Normalizasyon grafiği nasıl yorumlanır?

Normalizasyon grafiği, sitenizin göstergelerinin piyasa ortalamalarına göre değişim dinamiğini değerlendirmenizi sağlar. Grafik dinamiği, performansınız artmış veya azalmış olmasından bağımsız olarak olumlu veya olumsuz olarak değerlendirilebilir. Bunun nedeni, piyasadaki ortalama göstergenin de dikkate alınması gerekliliğidir.

  • Göstergeleriniz piyasa ortalamasının üstünde: Göstergede düşüş yaşıyor olsanız da dinamikleriniz olumlu.
    Gösterge dinamikleriniz rakiplerinizden daha iyiyse, bu, genel göstergelerde düşüş yaşanıyor olsa bile stratejinizin etkili olduğu anlamına gelir. Örneğin, gelen trafiğiniz %30 düşmüşse, ancak piyasa ortalamasında görülen düşüş %60 ise, pazarlama stratejiniz piyasadan daha iyi çalışıyordur ve bu, rakiplerinize göre daha başarılı olduğunuz anlamına gelir. Mevcut stratejiyi uygulamaya devam edin ve göstergeleri daha da iyileştirmek için stratejide düzenli ayarlamalar yapın.

  • Göstergeleriniz piyasayla aynı düzeyde: Göstergeler düşüş göstermiş olsa bile dinamiğiniz kötü değil.
    Gösterge dinamiğiniz rakiplerinizin ortalamasına yakınsa, siteniz genel piyasa trendlerine uygun gelişme gösteriyor demektir. Örneğin, site trafiğiniz %30 azaldıysa, sadece kendi dinamiğinize bakarak durumun iyi olmadığını düşünebilirsiniz. Ancak piyasa çapında da %30'luk bir düşüş görülüyorsa, bu, rakiplerinizle aynı düzeyde seyrettiğinizi gösterir. Bu durumda, stratejide radikal değişikliklere gerek yoktur, sadece düşüşü en aza indirmek için düzeltmeler yapılmak gerekir.

  • Göstergeleriniz piyasa ortalamalarının altında: Göstergelerde artış olsa bile dinamiğiniz olumsuz.
    Göstergelerinizde artış varsa ancak büyüme hızı piyasa ortalamasının gerisinde kalıyorsa, bu potansiyelinizin yeterince kullanılmadığını gösterebilir. Örneğin, trafiğiniz %30 arttıysa, bu geçmiş verilerinize göre iyi bir sonuca işaret eder. Ancak piyasa bu sırada %60 büyüdüyse, pazarlama stratejiniz tam anlamıyla pazarın sunduğu potansiyeli yansıtmıyor olabilir. Pazarlama stratejinizi gözden geçirerek etkililiği artırmak ve büyüme için mevcut tüm kaynakları kullanmak için çalışın.

Grafik örnekleri

Grafikte son 4 haftada reklam trafiğinin önemli ölçüde azaldığı görülüyor. Ancak burada endişe edilecek bir durum yok çünkü en yakın rakiplerinizin reklam trafiği de azalmış.

Ayrıca, ağustos ayının son haftasında rakiplerin hala reklam trafiği çekmeye devam ettiği, ancak eylül ayının ilk haftasında trafiğin azaldığı görülebilir

Örnek ayrıca, reklam trafiğindeki düşüşün, aynı dönemde önemli ölçüde düşen ve mevsimselliği açıkça yansıtan piyasa dinamikleriyle karşılaştırıldığında, kendi başına o kadar da kötü bir sonuç olmadığını gösteriyor

Grafiklerde, arama motorlarından gelen organik trafik ve doğrudan ziyaret dinamiklerinin olumsuz olduğu, ancak pazarla eşzamanlı şekilde değiştiği görülüyor. Genel olarak durum iyi ve pazarlama stratejisinde büyük çaplı bir değişikliğe ihtiyaç yok ancak ufak taktik iyileştirmeler yapılabilir

Normalizasyon grafiği, sadece metriklerin mutlak değerlerindeki değişim dinamiklerinin izlenmesini sağlamaz, aynı zamanda karşılaştırma gruplarındaki gösterge değişimlerinin ne kadar eşzamanlı gerçekleştiğini görsel olarak değerlendirmenizi sağlar.

Nasıl widget eklenir?

Bir veya birden fazla piyasayla karşılaştırma widget'ını istediğiniz yönetim paneline ekleyebilirsiniz:

  1. Sol taraftaki menüde Yönetim panelleri bölümüne gidin.

  2. İlgili yönetim panelini açın ve sağ üst köşede Ekle butonuna tıklayın.

  3. Menüde, Hazır widget veya Yeni widget seçeneklerinden birinine tıklayın:

    Piyasayla karşılaştırma grubuna giden ve listeden ilginizi çeken widget'ı seçin. Hemen yönetim panelinde görüntülenir.

    1. Açılan pencerede Widget adını girin, VerilerPiyasayla karşılaştırma seçeneğine tıklayın.

    2. Widget türünü (Grafik veya Gösterge), istenilen metriği (Ziyaret sayısı, Sayfa derinliği, Hemen çıkmalar veya Sitede geçirilen süre) belirtin. Her metrik için widget'ta toplam veya ortalama değer gösterilebilir; ayrıca trafik kaynakları türlerine ve cihaz türlerine göre iki boyut bulunur.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Site ve ziyaretçiler hakkında kısaca istatistikler içeren bir grafik modülü. Widget’lar Yandex Metrica’nın Yönetim panelleri bölümünde görüntülenir.