“Yandex Reklam Ağı” raporları
Yandex Reklam Ağına katılmış olan site sahibi bu rapor grubu sayesinde reklam gösterimlerinin etkilerini daha derinlemesine analiz edebilir, gelirini arttırabilir. Örneğin, arama motoruna girilen arama sorgusu dahil en karlı trafik kaynaklarını belirlemek, sitede yer alan her bölümünün etkinliğini izlemek ve her bir ziyaretçinin siteye bıraktığı ortalama geliri kontrol edebilirler.
Dikkat
Tüm veriler bir gün içinde güncellenir. Yandex Metrica'da gösterilen gelirlerle ilgili veriler, Yandex Reklam Ağı arayüzündeki verilerle %10 civarında fark gösterebilir. Sitenizde Yandex Reklam Ağı blokları çerçeveye (frame) alınmışsa veriler raporlarda görüntülenmeyebilir.
Rapor alma koşulları
Raporu görüntülemek için Yandex Reklam Ağı arayüzünde raporları gösterme özelliğini etkinleştirin ve Metrica sayacını seçin.
Varsayılan olarak “Parasallaşma” grubu raporları için görüntüleme kısıtlaması uygulanır. Raporlara erişim yetkilerini yönetebilirsiniz.
Raporlarda görülebilen metrikler
ARPU (average revenue per user): Sitenin kullanıcı başına ortalama geliri.
eCPM (effective cost per mille): Reklam bloğunun bin görselleştirilmesinin maliyeti.
CPMV (cost per mille viewable ads):Reklam bloklarının görüntülenebilirliği göz önünde bulundurularak reklam bloğunun bin gösterim maliyeti.
RPM (Revenue per mille): Uygun reklamların bulunamadığı istekler de dahil olmak üzere, tüm reklam bloklarının bin isteğinin maliyeti.
İstekler: Örneğin, Yandex RTB sistemine gönderilen reklam kodu istekleri.
Sunumlar: Örneğin, Yandex RTB sistemine yönelik olan ve gösterim için uygun reklamların bulunabildiği (CPM eşiğini aşan ilan veya banner'ların olduğu) istekler. CPM eşiği).
Reklam yoğunluğu: Seçilen raporlama döneminde ziyaretçi başına ortalama reklam görselleştirme sayısı.
Gösterim: Bir reklam bloğunun, reklamın veya banner'ın bir site ziyaretçisine gösterilmesi. Yandex Reklam Ağı'nda gösterimlerin gerçekleşip gerçekleşmemesi reklam bloklarının görüntülenebilirlik sonuçları dikkate alınarak belirlenir.
Tahmini gelir: Seçilen raporlama döneminde tahmini reklam gösterimi maliyeti. Ruble (KDV hariç).
Görünürlük yüzdesi: Reklam gösterim sayısının ilgili görselleştirme sayısına oranı.
Grup raporları
Raporlar menüde Raporlar → Paraya Çevirme → Yandex Reklam Ağı bölümünde mevcuttur. Bu grup aşağıdaki raporları içerir:
YRA, kaynaklar
- Göstergeleri, site ziyaretçilerin trafik kaynaklarına göre değerlendirmenizi sağlar.
YRA, coğrafya
- Göstergeleri, site ziyaretçilerin coğrafi konumlarına göre değerlendirmenizi sağlar.
YRA, cihazlar
- Ziyaretçilerin siteyi ziyaret ettiği cihazlarla ilgili göstergelerin analizi.
YRA, tarayıcılar
- Ziyaretçilerin siteyi görüntülediği tarayıcılarla ilgili göstergelerin analizi.
YRA, engellenen reklamlarının mevcudiyeti
- Kullanıcı tarafından engellenen reklam oranı analizi.
YRA, reklam olaylı sayfalar
- En az bir reklam eylemi gerçekleştirmiş web sitesi sayfa URL'leriyle ilgili rapor. Örneğin, sorgu, reklam seçimi veya görünür gösterim.
Raporların çoğunluğunu oluştururken segmentasyon işlemini kullanabilir ve raporlara istediğiniz hedef, boyut ve metrikleri ekleyebilirsiniz.