Raporlara genel bakış
Rapor grupları
İstatistiklere geçmek için menüden Raporlar’ı seçin. Yan menüde bir ön ayar bulutu bulunmaktadır. Sık kullanılan rapor grupları, temalara göre birleştirilmiştir. Örneğin, “Kim giriyor” ön ayarında, sitenin izleyici kitlesini belirlemeye yardımcı olan raporlar görüntülenir: cinsiyet ve yaş, siteyi görüntüledikleri cihazlar, siteye gelen arama sorguları.
Belirli bir raporu bulmak için aramayı kullanın: menüden Raporlar’ı seçin ve arama çubuğuna sorgu girin.
Raporlar sekmesinde en fazla 5 raporu sabitleyebilirsiniz. Bunlar Popüler bölümünde görüntülenecektir.
Hesaba kaydedilen bölümde, yalnızca hesabınızda görünen raporlar tüm erişilebilir sayaçlarınızda saklanır ve Sayaçta kaydedilen bölümde belirli bir sayacın tüm kullanıcılarına açık olan raporlar saklanır. Raporun hangi bölümde görüntüleneceğini seçmek için, raporu kaydederken bölümü belirtin.
Kaynaklar
- Ziyaretçileri siteye getiren kaynaklara göre (reklamlar, arama sorguları, sosyal ağlar vs.) ziyaretlerin dağılımı.
Ziyaretçi kitlesi
- Ziyaretçi özelliklerinin analizi: bölge, cinsiyet ve yaş, ilgi alanları, site ziyaretleri, siteye yapılan ziyaretlerin sayısı ve sıklığı vb.
İçerik
-
Ziyaretçilerin site içeriğiyle etkileşimi:
- Ziyaretlerin başladığı ve bittiği sayfalar
- Sayfaların URL parametreleri
- Dış bağlantılardan geçişler
- Dosya yüklemeleri
- Turbo sayfalar
- Yandex’te hedefe uygun eylemler
Teknolojiler
- Ziyaretçilerin kullandığı cihazlar, işletim sistemleri, tarayıcılar ve diğer yazılımlar hakkındaki veriler.
İzleme
- Site erişilebilirliği ve site yükü izleme sonuçları, User-agent’ları Yandex Metrica’ya bilinen robot ziyaretleri hakkında veriler.
Uçtan uca analiz
- Raporlar, reklamın geri dönüşünü değerlendirmeye yardımcı olur: farklı trafik kanallarında izleyici çekme maliyetlerini bu kanallardan elde edilen gelirlerle karşılaştırmak ve müşterilerinizin reklamdan sipariş veya satın alma işlemi yapana kadar izledikleri yolu takip etmek.
E-ticaret
-
Sitenizin (internet mağazanızın) genel ürün sayısı ve siparişlerine dair genel ve ayrıntılandırılmış veriler. Örneğin:
- Sepete konan ve satın alınan ürünlerin sayısı,
- Tüm siparişlerden ve belirli bir siparişten elde edilen gelir miktarları,
- En kârlı siparişlerin kaynakları.
İçerik
- Bu grubun raporları, ziyaretçilerin site makalelerini nasıl görüntülediği ve içeriğe ne kadar dahil oldukları hakkında bilgi toplamaya yardımcı olur. İstatistik toplamak için sitede Schema.org mikro işaretlemesi kullanmak gereklidir.