“E-ticaret grubu” raporları
Rapor grubu sayesinde e-ticaretle ilgili veriler analiz edilebilmektedir.
Raporların oluşması için servise ait e-ticaret verileri kayıt ve analiz imkanından yararlanmak gerekir. İlk veri iletiminden sonra raporun hazırlanması birkaç saat sürebilir.
Raporlar aşağıdaki bilgileri içerir:
Bilgi |
Rapor |
En çok talep edilen ürünler ve markalar hakkında rapor |
|
En çok gelir getiren kaynaklar ve sitenin geliri hakkında rapor (örneğin, arama motorları, reklamlar veya siteye doğrudan yapılan ziyaretler) |
|
Sepete eklenen ürünler ve siparişin içeriği ile satın alınan ürünler hakkındaki rapor |
|
Sitenizde yer alan reklam materyallerinin etkinliği hakkında |
Bu bilgiler sayesinde yapabilecekleriniz:
- Ziyaretçi çekme yöntemlerini ayarlamak, kullanılan reklam kanallarının etkinliğini değerlendirmek ve aralarında en kârlı olanları bulmak,
- Görüntülenip de alınmayan ürün markalarını ve sıkça alınan ürün kategorilerini saptamak,
- Belirli ürünlere tüketici ilgisindeki mevsimlik değişim motiflerini ve en popüler kategori ve markaları belirlemek,
- Sipariş başına ürün sayısını ve gelir miktarını tespit ederek gerektiğinde birden fazla ürün alımını teşvik edecek kampanyalar başlatmak vs.
Sipariş içeriği hariç tüm raporlar ayarlanır raporlardır. Örneğin ayarlanan hedefler sayesinde sitede yapılan siparişlerin sayısını ve sitede hisse senedi dinamiği görüntülenmesinden sonra gerçekleşen alımlardan elde edilen geliri öğrenmek mümkündür.
E-ticaret metrikleri ve oluşturduğu gruplar (boyutlar) diğer Metrica raporlarında da kullanılabilir. Örneğin, en fazla gelir getiren ziyaretlerin sitenin hangi sayfalarından başladığını bu şekilde belirleyebilirsiniz.
Soru-Cevap
Raporlarda neden tüm ürünler görünmüyor
Büyük ihtimalle Turbo sayfada ana sayfalarda farklı sayaçlar kuruludur. Bu nedenle Turbo sayfalardaki ürün verileri bir sayaca, sitedeki veriler başka bir sayaca düşmektedir.