Piyasa ortalama satış göstergeleri
Piyasa ortalama satış göstergeleri, web sitenizin temel satış göstergelerinin, en yakın rakiplerinizin ortalama göstergeleriyle karşılaştırılmasını sağlayan bir analiz aracıdır.
Kullanılabilir veriler
Yönetim panelindeki karşılaştırma widget'larında aşağıdaki metrikler ve gruplamalar sunulmaktadır:
Metrik kullanabilirsiniz.
-
Ürünleri inceleyen ziyaretler: Sitenizdeki toplam ürün görüntüleme sayısının, aynı dönemdeki en yakın rakiplerinizin medyan ziyaret sayısı ile karşılaştırılması.
-
Ürün görüntüleme dönüşümü: Sitenizdeki toplam ziyaretlerin ortalama ürün görüntüleme oranını, aynı dönemde en yakın rakiplerinizin medyan değeriyle karşılaştırın.
-
Sepete eklemeli ziyaretler: Sitenizdeki sepete ürün eklemeli toplam ziyaret sayısını, aynı dönemdeki en yakın rakiplerinizin medyan ziyaret sayısı ile karşılaştırılması.
-
Sepete dönüşüm: Sitenizdeki toplam sepete eklemeli ziyaretlerin sitenize yapılan toplam ziyarete oranını, aynı dönemde en yakın rakiplerinizin medyan değeriyle karşılaştırın.
-
Ürünleri satın alan ziyaretler: Sitenizdeki toplam ürün satın alan ziyaret sayısının, aynı dönemdeki en yakın rakiplerinizin medyan ziyaret sayısı ile karşılaştırılması.
-
Satınalma dönüşümü: Sitenizdeki toplam ziyaretlerin ortalama satınalma oranını, aynı dönemde en yakın rakiplerinizin medyan değeriyle karşılaştırın.
Boyutlar
-
Trafik kaynaklarına göre boyutlar. Trafik kaynaklarının türüne göre satış rakamlarını rakiplerle karşılaştırmanıza olanak tanır. Sistem widget'larında 5 ana trafik kaynağı görüntülenir, bu set manuel olarak değiştirilebilir.
-
Cihaz türlerine göre boyutlar. Cihaz türlerine göre satış rakamlarını rakiplerle karşılaştırmanıza olanak tanır.
Yönetim paneli kullanımı
Yönetim panelini kullanmak için:
- Sol taraftaki menüde Yönetim panelleri bölümüne gidin.
- Pazarın ortalama satış göstergeleri yönetim panelini açın.
Yönetim panelinde, karşılaştırma için hazır bir dizi özel widget bulunur.
Yönetim paneli güncellenebilir: önceden yüklenmiş olanlara herhangi bir widget veya widget grubu eklemek, sistem widget'larının formatını ve bileşimini değiştirmek.
Metrica aracının kullanılamıyor olmasının nedeni ne olabilir?
- “Pazar raporlarına erişim edin” seçeneği etkinleştirilmiş değildi
-
Geçen haftanın verileri işlenirken bu seçenek ekinleştirilmemişti. Seçeneğin durumunu kontrol edin ve güncellemenin tamamlanmasını bekleyin. Veriler her Salı güncellenir.
- Yandex Metrica algoritması sayacı alan adıyla ilişkilendiremedi
-
Olası nedenler:
- Sayaç çeşitli web sitelerinde kurulu.
- Bir alan adında her biri verilerin bir kısmını gören birkaç farklı sayaç kurulu bulunuyor.
Rakiplerin doğru seçilmesi için bir alan adının tüm sayfalarında bir sayaç kullanıldığından emin olun ve verilerin yenilenmesini bekleyin.
- Yeterli veri yok
-
Web sitesinde en yakın rakipleri seçmek için son bir haftada en az 10 ziyaret olmalı.
Sitede,
detail
,add
vepurchase
olaylarının aktarımı ile elektronik ticaret ayarlanmalıdır. Veri gönderiminin nasıl ayarlanacağı hakkında daha fazla bilgiyi API Yardımında bulabilirsiniz.Detail
,add
vepurchase
olayları yeterli miktarda aktarılmalıdır. Her olay için, haftalık toplam robot olmayan ziyaretlerin sayısından minimum eşik değeri vardır:-
%0,2 Ürün görüntüleme (
detail
) olayları için -
%0,1 Ürünün sepete eklenmesi (
add
) olayları için -
%0,025 Satın alma (
purchase
) olayları için
En yakın rakipler grubunda ortalama değerleri hesaplamak için, yeterli sayıda e-ticaret olayını aktaran yeterli sayıda site bulunmalıdır.
-
- Rakip sayısı yeterli değil
-
Metrica, siteniz için yeterli sayıda rakip bulamadı. Algoritmanın doğru verilerle eğitilebilmesi için rakiplerinizin bir listesini gönderin. Alan Adları alanında rakiplerin alan adlarını belirtin.
- Yeni site
-
Sitenizin açılmasından bu yana 6 aydan daha az bir süre geçmişse, algoritma rakipleri doğru bir şekilde belirleyemez.
- Site nadir bir sektörden
-
Ya da web sitesi çok büyük. Rakip sayısı az olduğundan, rapor oluşturmak için yeterli değil.
Dikkat
Piyasa ortalamaları, erişim filtresi uygulayan kullanıcılar için mevcut değildir.