Piyasa ortalamaları
Piyasa ortalamaları, web sitenizin temel göstergelerinin, en yakın rakiplerinizin ortalama göstergeleriyle karşılaştırılmasını sağlayan bir analiz aracıdır.
Bu araçla şunları yapabilirsiniz:
- En yakın rakiplerinizin sitelerinin ortalama performanslarına göre kendi sitenizin performansını değerlendirmek.
- Web sitesinin ve trafik kaynaklarının geliştirilmesinde en büyük potansiyelin nerede olduğunu ve büyüme noktalarını bulmak.
- Piyasa ortalamalarıyla kendi durumunuzu karşılaştırmak.
- Piyasanın potansiyeline göre gelişme stratejisinde düzeltmeler yapmak.
Piyasa ortalamaları, yönetim paneli üzerinde widget olarak görüntülenebilir.
Nasıl çalışır?
Metrica algoritmaları, konumu ve trafik hacmini dikkate alarak benzer hedef kitleye sahip en yakın rakiplerinizi bulur ve bunlarla ilgili anonimleştirilmiş verileri yönetim panelinde widget olarak gösterir.
Bu verilerin olduğu widget'ları kendi yönetim panellerinize ekleyebilirsiniz.
Yönetim paneli
Yönetim paneli Özellikler:
Yeni tür widget
- Yönetim panelinde, piyasayla karşılaştırma için yeni bir widget türü ve yeni bir grafik türü "Normalizasyon çizgi grafiği" bulunur. Piyasa karşılaştırma widget'ları herhangi başka bir yönetim paneline eklenebilir.
Yeni boyutlar
- Tüm göstergeler trafik kaynağı türleri ve cihaz türleri kesitlerinde mevcuttur.
Verilerin güncelliği
- Veriler, beta sürümü “Piyasa ortalamaları” raporlarından farklı olarak haftalık olarak güncellenir. Beta sürümü Piyasa ortalamaları raporlarının hazırlanması bir aya kadar sürebilir.
Kullanılabilir veriler
Piyasa ortalamaları karşılaştırma widget'larında aşağıdaki metrikler ve boyutlar bulunur:
Metrik kullanabilirsiniz.
- Ziyaretler: Sitenizdeki toplam ziyaret sayısını, aynı dönemdeki en yakın rakiplerinizin medyan ziyaret sayısı ile karşılaştırılması.
- Sitede geçirilen süre: Kullanıcıların web sitenizde geçirdiği ortalama sürenin, en yakın rakiplerinizin web sitelerinde geçirilen ortalama süreyle karşılaştırılması.
- Sayfa derinliği: Kullanıcıların, sitenizde ve en yakın rakiplerinizde görüntüledikleri ortalama sayfa sayısının karşılaştırılması.
- Hemen çıkma oranı: Web sitenizdeki hemen çıkma oranının en yakın rakiplerinizin ortalama hemen çıkma oranıyla karşılaştırılması.
Boyutlar
- Trafik kaynaklarına göre boyutlar. Ziyaret sayısı ve ziyaretçilerin ilgi derecesi açısından kendi trafik kaynaklarınızı rakiplerle karşılaştırmanıza olanak tanır.
- Cihaz türlerine göre boyutlar. Farklı cihaz türleri için, ziyaret sayısı ve ziyaretçilerin ilgi derecesini rakiplerle karşılaştırma olanağı sunar.
Yönetim paneli kullanımı
Yönetim panelini kullanmak için:
- Sol taraftaki menüde Yönetim panelleri bölümüne gidin.
- Ortalamaları göstergeler yönetim panelini açın.
Yönetim panelinde, karşılaştırma için hazır bir dizi özel widget bulunur.
Yönetim paneli güncellenebilir. Mevcut yönetim paneline herhangi bir widget veya widget grubu ekleyebilirsiniz. Bu durumda sistem widget'larının düzeni olduğu gibi korunur.
Verileri yorumlarken kullanılabilecek ipuçları
Bağlamı göz önünde bulundurun
- Piyasa göstergeleri mevsime, reklam hareketlerine ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir. Piyasa göstergeleri sizin göstergelerinize göre daha fazla düşüş göstermişse, göstergelerinizdeki düşüşler kötü haber değildir. Aynı şekilde piyasa göstergeleri sizin göstergelerinizden anlamlı ölçüde fazla büyümüşse, bu da iyi haber değildir.
Verileri kapsamlı bir şekilde inceleyin
- Örneğin, siteniz yüksek trafik alıyorsa ancak sitede geçirilen süre kısaysa ve yüksek bir hemen çıkma oranı varsa, bu, hedef kitlenizi çekmediğinizi gösterebilir. Çeşitli göstergelerin kapsamlı analizi, genel resmi daha iyi anlamanıza yardımcı olur ve rakiplerle karşılaştırma, pazarlama stratejilerinizde geliştirmeye ihtiyaç olup olmadığını ortaya koyar.
Eğilimleri karşılaştırın
- Verileri karşılaştırırken, yalnızca bir haftalık bir dönemin dikkate alınması eksik bir resim sunabilir. Farklı kesitlerde, göstergelerinizdeki değişim dinamiğine dikkat edin ve bunları rakiplerinizdeki benzer değişimlerle karşılaştırın.
Verileri dikkate alarak stratejilerinizi düzenleyin.
- Pazar ortalamalarını kullanarak pazarlama stratejilerini doğru zamanda düzenleyebilir, site içeriğini iyileştirebilir ve web sitenizin etkililiğini artırabilirsiniz.
- Göstergeleriniz piyasa ortalamasının altındaysa, ancak elde ettiğiniz getiri tatmin edici boyuttaysa, ziyaretçi çekme kanallarınız ve web sitenizin varış sayfaları iyi çalışıyor ve iyi ayarlanmış demektir.
Metrica aracının kullanılamıyor olmasının nedeni ne olabilir?
- “Pazar raporlarına erişim edin” seçeneği etkinleştirilmiş değildi
-
Geçen haftanın verileri işlenirken bu seçenek ekinleştirilmemişti. Seçeneğin durumunu kontrol edin ve güncellemenin tamamlanmasını bekleyin. Veriler her Salı güncellenir.
- Yandex Metrica algoritması sayacı alan adıyla ilişkilendiremedi
-
Olası nedenler:
- Sayaç çeşitli web sitelerinde kurulu.
- Bir alan adında her biri verilerin bir kısmını gören birkaç farklı sayaç kurulu bulunuyor.
Rakiplerin doğru seçilmesi için bir alan adının tüm sayfalarında bir sayaç kullanıldığından emin olun ve verilerin yenilenmesini bekleyin.
- Yeterli veri yok
-
Web sitesinde en yakın rakipleri seçmek için son bir haftada en az 10 ziyaret olmalı.
- Rakip sayısı yeterli değil
-
Metrica, siteniz için yeterli sayıda rakip bulamadı. Algoritmanın doğru verilerle eğitilebilmesi için rakiplerinizin bir listesini gönderin. Alan Adları alanında rakiplerin alan adlarını belirtin.
- Yeni site
-
Sitenizin açılmasından bu yana 6 aydan daha az bir süre geçmişse, algoritma rakipleri doğru bir şekilde belirleyemez.
- Site nadir bir sektörden
-
Ya da web sitesi çok büyük. Rakip sayısı az olduğundan, rapor oluşturmak için yeterli değil.
Dikkat
Piyasa ortalamaları, erişim filtresi uygulayan kullanıcılar için mevcut değildir.
Soru-Cevap
Rakiplerimin kim olduğunu görebilir miyim?
Hayır Analiz için yalnızca pazarla ilgili toplu, anonimleştirilmiş istatistikler kullanılabilir.
Rakibim olduğunu bildiklerimi listeye ekleyebilir veya bunlardan birini listeden birini çıkarabilir miyim?
Hayır Aşağıdaki geri bildirim formunu kullanarak rakiplerinizin bir listesini bize gönderebilirsiniz; bu, algoritmanın, sitenize daha benzer siteleri daha doğru bir şekilde belirlemesine yardımcı olur.
"Piyasa ortalamaları" widget'ındaki veriler hangi sıklıkla güncelleniyor?
Veriler her Salı güncellenir.
Piyasa ortalamalarında benim göstergelerim dikkate alınıyor mu?
İstatistiklere, anonim verilerini paylaşmaya razı olan sitelerin piyasa ortalamaları dahil edilir (sayaç ayarlarında Piyasa raporlarına erişim al seçeneği).
"Piyasa ortalamaları" verilerini API aracılığıyla diğer sistemlerle entegre etmek mümkün müdür?
Verilerin API aracılığıyla entegrasyonu, henüz geliştirilme aşamasındadır. Daha sonraki güncellemelerde bu özelliğin eklenmesi planlanıyor; güncellemeyle, verilerin üçüncü taraf analiz sistemlerinde ve araçlarda kullanılması sağlanacak.
Yeni haftanın başlamasıyla verilerin değişmesinin nedeni ne olabilir?
Yeni haftanın başlamasıyla, rakiplerin içerik güncellemesi ve ortalamalarının yeniden hesaplanması nedeniyle veriler değişebilir.
Metrica algoritmaları, her salı, piyasadaki değişikliklere bağlı olarak rakip listesini günceller. Bu, piyasada meydana gelen son değişikliklerin yansıtılmasını sağlar ve sitenizin performansını her zaman güncel bir örneklemle karşılaştırmanıza olanak tanır.