“Adfox” grubu raporları
Adfox üzerinden reklam ayarlamış site sahibi bu rapor grubu sayesinde reklam gösterimlerinin etkilerini daha derinlemesine analiz edebilir, gelirini arttırabilir. Örneğin, arama motoruna girilen arama sorgusu dahil en karlı trafik kaynaklarını belirlemek, sitede yer alan her bölümünün etkinliğini izlemek ve her bir ziyaretçinin siteye bıraktığı ortalama geliri kontrol edebilirler.
Dikkat
Yandex Metrica’da sunulan gelir verileri, Adfox arayüzündeki verilerden %10’a kadar farklılık gösterebilir. Sitenizde reklam blokları çerçeveye (frame) alınmışsa veriler raporlarda görüntülenmeyebilir.
Raporlarda görülebilen metrikler
- Adfox kodu talepleri: Adfox sunucusundan yanıtlanan sayfalardan gelen Adfox kodu talepleri (banner indirmeleri ve varsayılan indirmeler).
- Adfox gösterimleri, sistem tarafından kaydedilerek kullanıcıya sunulan reklam banner’ları gösterimi.
- Varsayılan indirmeler: Varsayılan banner’ın gösteriminin üretildiği talep kodunun sayısı. Varsayılan banner’lar, yayınlanma hızına ve hedeflemeye göre kısıtlanan yerleşim ayarları nedeniyle ticari reklam kampanyaları arasında gösterilecek hiçbir banner bulunamadığı durumlarda yayınlanır.
- Adfox’ta varsayılan indirmelerin payı: Varsayılan indirme sayısının, Adfox kodu talebi sayısına oranı.
- Adfox tıklamaları: Reklam banner’larına tıklama sayısı.
- Adfox görünürlük yüzdesi: Sayılan gösterimlerin toplam reklam oluşturma sayısındaki payı.
- Adfox oluşturma: Banner’ların indirme sayısının sayılacağı kod talebi.
- Adfox ziyaretçilerine yönelik oluşturma: Tekil ziyaretçiler açısından Adfox banner’larının ortalama indirme sayısı (Yandex Reklam Ağı [YRA] dahil).
- Adfox ziyaretlerine yönelik oluşturma: Tekil ziyaretler açısından Adfox banner’larının ortalama indirme sayısı (Yandex Reklam Ağı [YRA] dahil).
- Adfox gösterimlerine yönelik oluşturma: Tekil sayda gösterimleri açısından Adfox banner’larının ortalama indirme sayısı (Yandex Reklam Ağı [YRA] dahil).
- Adfox CPMV (görüntülenebilir bin reklam başına maliyet): Bin gösterim için tahmini maliyet. Ruble (KDV hariç).
- Adfox eCPM (efektif CPM): Bin reklam bloğunun oluşturma maliyeti. Ruble (KDV hariç).
- Adfox RPM (Bin görüntüleme başına gelir): Adfox aracılığıyla yapılan bin talebin tahmini maliyeti. Bu sayıya eşleşen reklam bulmayı başaramayan talepler de dahildir. Ruble (KDV hariç).
- Adfox ARPU (Kullanıcı başına ortalama gelir): Tekil ziyaretçilere yönelik reklam gösterimlerinden elde edilen ortalama tahmini gelir.
- Adfox toplam gelir: Reklam gösterimlerden elde edilecek tahmini toplam gelir.
- Adfox ziyaretçilerine yönelik tahmini gelir: Tekil ziyaretçilere yönelik reklam bloklarının gösterimi için ödenecek standart prim seviyesi. Ruble (KDV hariç).
- Adfox ziyaretleri için ortalama tahmini gelir: Tekil ziyarete yönelik ortalama tahmini gelir.
- Adfox görüntülemeleri için tahmini gelir: Sayfanın tekil görüntülemeleri için ortalama prim seviyesi. Ruble (KDV hariç).
- Tahmini gelir, doğrudan satışlar: Siteye doğrudan yetiştirilmiş reklamlara ait gösterimlerin gösterge maliyeti.
- Tahmini gelir, YRA: YRA reklam bloklarının gösterimlerine yönelik toplam gelir. Ruble (KDV hariç).
- Tahmini gelir, Google: Google reklam bloklarının gösterimine yönelik gösterge maliyeti.
- Tahmini gelir, Header Bidding: Header Bidding reklam banner’larının gösterimlerinin gösterge maliyeti.
- Adfox, olay sayısı:
{N}
Adfox arayüzündeN
sayısının altındaki olayların yerine getirilme sayısı.
Raporlardaki gruplamalar
- Web sitesi: Ziyaretçinin sitenize geldiği web sayfasının adresi.
- Bölüm: Ziyaretçinin sitenize geldiği web sayfasının bölümü.
- Alan: Reklam bloğunun formatı.
- Adfox, Seviye 1: Parasallaşma türü (garanti, dinamik parasallaşma, promosyon ya da varsayılan indirme).
- Adfox, Seviye 2: Satış modeli (doğrudan satış, YRA, Header Bidding teknolojisi, Google).
- Adfox, Seviye 3: Reklam yerlerinin ve kampanyalarının parametreleri: (Header bidding parasallaştırıcı, YRA pageID, Doğrudan satışlara yönelik kampanyanın adı, Google kampanyalarına yönelik ayarlar).
- Adfox, Seviye 4: Reklam formatı (banner veya blok).
- Trafik kaynağı: Web sitenize gelen kullanıcıların kullandığı aracı. Örneğin arama motorları üzerinden yapılan ziyaretler.
- Trafik kaynağı (Ayrıntılı): İkincil ziyaret kaynağı seviyesi (web sitesi, alan, mesaj uygulamaları vb.).
- Web sitesi sahibi: Adfox arayüzünde Web Sitesi Sahibi rolündeki kullanıcı.
- Reklam kampanyası parametresi (puid): Kampanya ayarlarındaki hedeflemenin adı. Örneğin yetkilendirilmiş ve yetkilendirilmemiş kullanıcılar için hedefleme belirlenmişse hedefleme adı olarak “kullanıcı türü” görünür.
- Reklam kampanyasının anlam parametresi: Hedeflemenin anlamı. Örneğin kullanıcı türü parametresinde ayarlanarak yetkilendirilmiş kullanıcılar veya yetkilendirilmemiş kullanıcılar.
- Ülke: Reklam kampanyasının düzenleneceği ülke.
- Bölge: Reklam kampanyasının görüntüleneceği idari birim, bölge. Bölge seçimi opsiyoneldir.
- Şehir: Reklam kampanyasının düzenleneceği ülke.
Grup raporları
Raporlar menüde Raporlar → Paraya Çevirme → Adfox bölümünde mevcuttur. Bu grup aşağıdaki raporları içerir:
- Adfox, envanter
- Adfox, gösterimler
- Adfox, kaynaklar
- Adfox, reklam kampanyaları parametreleri
- Adfox, reklam olayları sayfaları
- Adfox, header bidding
- Adfox, coğrafya
- Adfox, varsayılan yüklemeler
Yazı yararlı oldu mu?
Önceki
Sonraki