"Reklam Sistemleri" raporu
Rapor, reklam sistemleri aracılığıyla sitenizi ziyaret eden ziyaretçiler hakkında bilgi içerir.
Raporu görüntülemek için: Raporlar → Kaynaklar → Reklam sistemleri yolunu kullanın.
Rapor örneğini Yandex Metrica demo sayacında görebilirsiniz.
Yandex Metrica bu kaynağı belirlemek için yönlendirici, UTM etiketi ve Openstat kullanır.
Rapor ne işe yarar?
Siteye daha fazla ziyaretçi trafiğini sağlayan kaynakları öğrenmeye
Rapor, ziyaretçilerin sitenize hangi reklam sistemleri aracılığıyla geldiğini gösterir.
Farklı kaynaklardan sitenize gelen ziyaretçilerin ilgi derecesini belirlemeye
Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapordaki veriler kaynak türüne göre gruplandırılmıştır:
Kaynak |
Not |
Yandex Direct |
Raporun, Yandex Direct kampanyalarıyla ilgili bilgi göstermesi için Yandex Direct’te Kampanya düzenleme sayfasında Yandex Metrica sayaçları bloğunda sitenizde kurulu olan sayacı seçin. |
Yandex Market |
Yandex Market'ten yapılan ziyaret istatistiklerinin toplanması için Yandex Market kampanyası oluşturulurken URL parametrelerinde etiketler kullanın. |
Yandex Promosyon Sayfaları |
Yandex Promosyon Sayfalarından gelen geçişlerin istatistiklerini toplamak için kampanya ayarlarında sitenizde kurulu olan sayacı belirtmeniz yeterlidir. |
Diğer reklam sistemleri |
Yandex Metrica, diğer reklam sistemleriyle ilgili bilgileri etiketlerden (reklam bağlantısındaki özel parametrelerden) alır. Reklam sistemi sitenizin bağlantısına etiket eklemiyorsa UTM veya Openstat etiketini kullanarak bağlantıyı kendiniz düzenleyebilirsiniz. Oluşturduğunuz bağlantı adresini reklam kampanyasında kullanın.
Etiket listesi
|
Belirsiz değeri; bazı özellikleri tanınamayan ziyaretin yine de servisle tespit edilerek hesaplandığı anlamına gelir. Örneğin, Yandex Direct’ten yapılan bir ziyaret Yandex Direct: Belirsiz kaynağına ilişkilendirilebilir. bu durum, Yandex Metrica'nın reklam sistemini tanıdığı halde ne kampanyayı ne sözcük grubunu ne de diğer ilgili verileri tespit edilebildiği anlamına gelir.
Ziyaretler neden tanınmıyor
Metrica'da kayıtlı ziyaretlerle ilgili verilerinin «belirsiz» kalmasının çok sayıda farklı nedeni olabilir. Örneğin, Direct’ten geçişlerde Yandex Direct: Tanımlanamadı satırlarının görüntülenme nedeni, Yandex Direct’teki yclid etiketinin üretimi ve ziyaretin Yandex Metrica’ya kaydedilmesi arasında ortaya çıkan zaman farkı olabilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:
- Bir ziyaretçinin reklamdaki bağlantıya tıklayıp sayfaya girdikten sonra sayfayı bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra yeniden yüklendiği/güncellendiği bir durum.
- Bir kullanıcı, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
- Ayrıca sitede bulunan yönlendirmeler bağlantıdaki yclid işaretinin ve yönlendiricinin (referer) kaybedilmesine neden olabilir.
Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.