Özet

İçerikÖzet sayfasında sitenizin bugüne ait genel istatistiklerinin özetini görebilirsiniz. Böylece sitenizdeki gelişmeleri gerçek zamanlı olarak değerlendirerek gerekli önlemleri zamanında alabilirsiniz. İstatistik özeti sayesinde:

  • Hedef kitlenizin ne kadar aktif olduğunu anlayabilir,
  • Sitenizin en beğenilen içeriğini belirleyip istatistik özetini alabilir,
  • İçeriğinizin görüntülenmesiyle sonuçlanan ziyaretlerin kaynaklarını belirleyebilirsiniz.

Otomatik güncellemeyi etkinleştirerek istatistiğin dakikada bir güncellenmesini sağlayabilirsiniz.

İçerik özeti sayesinde neler öğrenilebilir?

Özet, önemli kararların verilmesi için esas olan şu göstergeleri içerir:

  • Ziyaretçi sayısı,
  • İçeriğin tamamıyla etkileşimin ortalama süresi ve sitedeki dahili trafik payı: ziyaretçilerin site içeriğini nasıl incelediğini anlamanıza yardımcı olur,
  • Geçiş kaynaklarına göre görüntüleme dağılımı: en çok görüntüleme sağlayan kaynakları gösterir.

En popüler içerik özeti

Popüler içerik bloğu size sitenizdeki en çok görüntülenen içerikle ilgili istatistikler gösterir. Yazı veya yayınların her biri için şu göstergeler görüntülenir:

  • İçerikle ilgili gelen trafik kaynakları: Bu verilere göre içeriğin promosyonu kolay olacak kaynak türlerini belirler,
  • Görüntüleme sayısı: Belirli site içeriğinizin popülerliğini değerlendirir,
  • İçerikle etkileşim süresi ve sitedeki dahili trafik payı: Ziyaretçilerin site içeriğini nasıl okuduğunu gösterir,
  • İçerik gösterimlerinin mobil ve masaüstü cihazlar arasında dağılımı: Kullanıcıların içeriğinizi görüntülemek için ne tür cihazlar kullandıklarını gösterir.

Belirli bir içerikle ilgili istatistiklere geçiş yapmak için istediğiniz içeriğin ismine tıklayın. İçerik raporları hakkında daha fazla bilgi için tıklayın

Daha fazla bilgi edinin

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Belirli bir süre boyunca sitenize gelen (sitenizi ziyaret eden) internet kullanıcısına "ziyaretçi" denir.

Ziyaretçi sayfaya girdiğinde sayfa içeriğinin yüklenmesine "görüntüleme" denir. Bir ziyaret sırasında ziyaretçi genellikle birkaç görüntüleme yapar. İlgili tablolarda görüntüleme süreci özel bir grafik şeklinde gösterilir.

Trafik kaynaklarına göre görüntüleme widget'ı görüntüleme ve ziyaretçi verilerinin gelen trafik kaynaklarına göre dağılımını gösterir. Widget'ta sitenize en fazla trafik sağlayan 4 kaynağın isimleri görüntülenir.

Bu grafik, içeriğinizin mobil cihazlardan (akıllı telefonlardan ve cep telefonlarından) ve masaüstü cihazlardan (masaüstü, dizüstü ve tablet bilgisayarlardan) görüntülenme oranlarını gösterir. Mobil cihazların payı sütununda gösterilir. Açıklayıcı notu (lejant) görüntülemek için imleci dağılım şeridinin üzerine getirin.

Resirkülasyon, site sayfalarıyla Turbo sayfalar arasındaki geçişlerde sayılmaz.

Sitede bir yazıyı (sitenin bir bölümünü) okuduktan sonra diğer yazılara (bölümlere) geçiş yapan ziyaretçilerin oranıdır. Dahili trafik payı verileri hedef kitlenin içerikle etkileşim derecesini belirleyip bunun ne kadar ilgi çekici ve doğru sunulduğunu anlamanızı sağlar.

Resirkülasyon yalnızca, işaretlenmiş materyal içeren sayfalar arasında sayılır. Bu yüzden gerekli tüm sayfaların işaretlenmesini tavsiye ederiz. Ziyaret, metni 500 karakterden daha az olan bir sayfaya yapılmışsa resirkülasyon göstergesi raporda gösterilmez.

Site içi trafiğin hesaplanması için, harici bağlantılardan siteye girişleri izlemenin sayaç kodunuzda etkin olduğundan (trackLinks:true parametresinin bulunduğundan) emin olun. Parametre yoksa sitenin tüm sayfalarında sayaç kodunu güncelleyin.

Görüntüleme dağılımını trafik kaynağı türlerine göre değerlendirebilirsiniz:

  • Sosyal ağlar: Sitenize Facebook, VK.com veya Odnoklassniki sitelerinden gelen ziyaretçiler;

  • Arama: Sitenize Yandex, Google, Mail.ru, Rambler, Yahoo veya Bing olmak üzere farklı arama motorlarından gelen ziyaretçiler;

  • Dahili trafik: Sizin sitenizin diğer bölümlerinden dahili geçiş yapan kullanıcılar;

  • Dış bağlantılar: Diğer kaynaklardan gelen kullanıcılar;

  • Öneriler – öneri sistemlerinden, örneğin, Google Chrome Suggests;

  • Doğrudan girişler: Direkt olarak web bağlantınıza tıklayarak gelen kullanıcılar.

    İlgili tabloda görüntüleme dağılımı Kaynaklar sütununda gösterilir. Açıklayıcı notu (lejant) görüntülemek için imleci dağılım şeridinin üzerine getirin.

Resirkülasyon, site sayfalarıyla Turbo sayfalar arasındaki geçişlerde sayılmaz.

Sitede bir yazıyı (sitenin bir bölümünü) okuduktan sonra diğer yazılara (bölümlere) geçiş yapan ziyaretçilerin oranıdır. Dahili trafik payı verileri hedef kitlenin içerikle etkileşim derecesini belirleyip bunun ne kadar ilgi çekici ve doğru sunulduğunu anlamanızı sağlar.

Resirkülasyon yalnızca, işaretlenmiş materyal içeren sayfalar arasında sayılır. Bu yüzden gerekli tüm sayfaların işaretlenmesini tavsiye ederiz. Ziyaret, metni 500 karakterden daha az olan bir sayfaya yapılmışsa resirkülasyon göstergesi raporda gösterilmez.

Site içi trafiğin hesaplanması için, harici bağlantılardan siteye girişleri izlemenin sayaç kodunuzda etkin olduğundan (trackLinks:true parametresinin bulunduğundan) emin olun. Parametre yoksa sitenin tüm sayfalarında sayaç kodunu güncelleyin.

Ziyaretçinin; sayfayı kaydırma, imleci hareket ettirme veya sayfa öğelerine tıklama gibi yayın içeriğiyle etkileşime girdiği süredir. Bu gösterge, Metrica sayacında Oturum Kaydı'nın etkinleştirilip etkinleştirilmediğine bakılmaksızın hesaplanır. Yayın içeriğiyle geçirilen süre hedef kitlenin içeriğe yönelik ilgi derecesini yansıtır.