Yayın içeriği raporları

Raporlar, farklı içeriklerle ilgili istatistikleri toplayıp bunları karşılaştırmanızı sağlar.

Raporları görüntülemek için şu yolu takip edin: İçerikYayın içeriği. Belirli bir içerikle ilgili rapora geçiş yapmak için istediğiniz içeriğin ismine tıklayın.

İstatistiğin doğru şekilde toplanması ve yansıtılması için sitedeki materyallerin tavsiyeler uyarınca biçimlendirildiğinden emin olun (Schema.org veya Open Graph).

Raporlar ne işe yarar?

Belirli bir içeriğin okuyucuları ne kadar ilgilendirdiğini öğrenme

Yayın içeriğiyle geçirilen süre ziyaretçilerin içerik okuma, video izleme veya etkileşimli öğelerle çalışma gibi etkileşimlerinin ortalama süresini gösterir. Bu etkileşim süresi ne kadar fazlaysa hedef kitlenin ilgi derecesi de o kadar fazladır.

Sonuna kadar kaydırma ve sonuna kadar okuma verilerini inceleyin. Ziyaretçilerin metni hiç okumadan hızlıca kaydırmaları içeriğin ilgilerini çekmediğini ve dolayısıyla içeriğin düzenlenmesi gerektiğini gösterir. Sonuna kadar okuma yüzdesi içeriği dikkatle okuyan ziyaretçilerin oranını ve dolayısıyla içeriğin etkinliğini gösterir.

Ziyaretçilerin içeriğinizden (yazı, makale) hangi aşamada ayrıldıklarını anlamak için sonuna kadar okuma hunisini inceleyin. Böylece içeriğinizde düzeltilmesi ve geliştirilmesi gereken kısımları belirleyebilirsiniz. Daha sonraki aşamalarda ayrıca düzenleme öncesini ve sonrasını karşılaştırabilirsiniz.

İçeriğinizin farklı cihazlarda ne şekilde okunduğunu öğrenin

Kullandıkları cihaz türüne bağlı olarak ziyaretçiler içeriği farklı şekilde okur. Mobil cihazlardan görüntüleme payını ve etkileşim göstergelerini değerlendirin: Gösterge değeri yüksek olmasına karşın ziyaretçiler sayfayı kısa süre sonra terk ediyorsa sayfa çok yavaş yükleniyor veya içerik hatalı görüntüleniyor olabilir. Bu durumda sayfa tasarımını düzenlemeye veya metni mobil cihazlara uyumlu hale getirmeye çalışın.

İçeriği kimin, ne şekilde okuduğunu anlama

Hedef kitlenizin cinsiyet ve yaş bilgileri gibi özelliklerini inceleyin. Bu şekilde içeriğinizin istediğiniz hedef kitlenin ilgisini çekip çekmediğini anlayabilirsiniz.

İçerikle ilgili olarak kullanacağınız promosyon kanalları konusunda karar vermek için kullanılan sayfa formatlarını inceleyin.

Kullanıcıların içeriğinizden hangi sayfalara geçiş yaptığını öğrenin

Diğer içeriğe yapılan geçişler widget'ında, mevcut içerikten sonraki varış sayfalarına yapılan geçişler hakkında bilgi edinebilirsiniz. Böylece, siteye eklenmesi gereken bağlantılar ve sitedeki içeriğin kendi içerisinde birbiriyle en doğru şekilde nasıl ilişkilendireceği konusunda bir çıkarımda bulunabilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinin

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Sonuna kadar kaydırma göstergesi, ziyaretçilerden yazıyı sonuna kadar kaydıranların yüzdesini gösterir.

Sonuna kadar okuma göstergesi, yazıyı sonuna kadar kaydırarak saniyede en fazla 60 karakter hızıyla okuyan ziyaretçi yüzdesini gösterir.

İçeriği sonuna kadar kaydırma ve okuma verileri huni olarak görüntülenir. Bu huni; içeriğin ⅓'ine, ⅔'sine, sonuna ve daha fazlasına kadar kaydıran ve içeriğin ⅓'ini, ⅔'sini, tamamını ve daha fazlasını okuyan ziyaretçi payını gösterir. Huninin belirli blokları, ziyaretçilerin metni tam olarak hangi aşamada kaydırmayı bıraktığını gösterir.

Kural olarak sonuna kadar kaydırma sayısı, sonuna kadar okuma sayısından daha fazladır. Bunun sebebi, kullanıcıların genellikle materyali sonuna kadar kaydırmaları, ama tam okuma için gerekli olan saniyede 60 karakterden daha düşük bir hızda sonuna kadar okumamalarıdır. Örneğin, ziyaretçi önce materyali sonuna kadar kaydırır ve sonra saniyede 60 karakterden daha düşük bir hızda okur. Bu durumda, önce sonuna kadar kaydırma, sonra da sonuna kadar okuma sayılır. Ancak, ziyaretçi materyali sonuna kadar kaydırdıysa, fakat saniyede 60 karakterden daha düşük bir hızda okumadıysa, sadece sonuna kadar kaydırma sayılır.

Ayrıca, sonuna kadar kaydırma sayısı, sonuna kadar okuma sayısından daha az da olabilir. Bu, farklı sayma algoritmasından kaynaklanmaktadır. Sonuna kadar kaydırma yüzdesi, toplam ziyaretçi sayısının ne kadarının materyali sonuna kadar kaydırdığını gösterir. Örneğin, iki ziyaretçi olsun. İlki önce materyali sonuna kadar kaydırsın ve okusun, ikincisi ise bunu yapmasın. Bu durumda, bir sonuna kadar kaydırma ve bir sonuna kadar okuma sayılacaktır. Sonuna kadar kaydırma yüzdesi %50 olacaktır, çünkü bir ziyaretçi sonuna kadar kaydırmış, diğeri yapmamıştır.

Ayrıca, sıklıkla, sonuna kadar kaydırma yüzdesi, sonuna kadar okuma yüzdesinden daha azdır. Bunun nedeni, sonuna kadar okumaların yüzdesinin, sonuna kadar kaydırmaların yüzdesinden farklı olarak, sonuna kadar kaydırılan materyaller içindeki sonuna kadar okunanların oranını göstermesidir. Örneğin, yukarıdaki örnekte sonuna kadar okuma yüzdesi %100'e eşit olacaktır çünkü materyali sonuna kadar kaydıran kullanıcı daha sonra sonuna kadar okumuştur.

Bu grafik, içeriğinizin mobil cihazlardan (akıllı telefonlardan ve cep telefonlarından) ve masaüstü cihazlardan (masaüstü, dizüstü ve tablet bilgisayarlardan) görüntülenme oranlarını gösterir. Mobil cihazların payı sütununda gösterilir. Açıklayıcı notu (lejant) görüntülemek için imleci dağılım şeridinin üzerine getirin.

Ziyaretçilerin cinsiyeti ve yaşı widget'ı, içeriğinizi okuyan ziyaretçilerin cinsiyet ve yaş bilgilerine göre dağılımını gösterir. Böylece içeriğinizin istediğiniz hedef kitleyi ilgilendirip ilgilendirmediğini değerlendirebilirsiniz.

Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.

Ziyaretçinin; sayfayı kaydırma, imleci hareket ettirme veya sayfa öğelerine tıklama gibi yayın içeriğiyle etkileşime girdiği süredir. Bu gösterge, Metrica sayacında Oturum Kaydı'nın etkinleştirilip etkinleştirilmediğine bakılmaksızın hesaplanır. Yayın içeriğiyle geçirilen süre hedef kitlenin içeriğe yönelik ilgi derecesini yansıtır.

Sayfa formatlarına göre görüntüleme dağılımını görebilirsiniz: - masaüstü – bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar ve tabletlerden görüntülemeler; - mobil – cep telefonları ve akıllı telefonlardan görüntülemeler; - Turbo – Yandex Turbo sayfalarından görüntülemeler.
- AMP – Google’dan Accelerated Mobile Pages üzerinden görüntülemeler; - Facebook – Facebook’tan Instant Articles üzerinden görüntülemeler.

Önceki