İçerik raporları
İçerik projelerinin istatistiksel analizi için Yandex Metrica'da birçok kullanışlı ve kolay anlaşılır rapor şablonu kullanabilirsiniz. Bunlara İçerik bölümünden erişebilirsiniz. Raporlar aracılığıyla:
- an itibarıyla oluşturulan içerik özetini alabilir,
- site sayfası içeriğine ve site bölümlerine göre hedef kitlenizin etkileşim ve ilgi göstergelerini inceleyebilir,
- ziyaretçilerin sitenize nereden geldiğini ve site içeriğini hangi formatlarda okuduğunu öğrenebilirsiniz.
Not
Raporları görüntülemek için içerik istatistiklerinin toplanmasını sağlayın ve sitenizdeki materyalleri işaretleyin.
Raporlardaki gösterge türleri hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın.
Raporlara genel bakış
Raporlarla nasıl çalışılır?
Aşağıdaki veri görüntüleme parametrelerini ayarlayabilirsiniz:
Raporlama dönemi
- Görüntülenecek verilerin hangi zaman aralığına ait olacağını belirtin. Raporlar için varsayılan raporlama dönemi bugün, özet için son 10 dakikadır.
Veri ayrıntılandırma
- Bazı widget'larda raporlama dönemleri daha küçük bölümlere bölünerek görüntülenir. Raporlama dönemini dakika, saat, gün, hafta ve aylara bölerek ayrıntılandırabilirsiniz.
Örneklem
- Göstergelerin çok sayıda veriye göre hesaplanması çok uzun sürebilir. Hesaplama süresini kısaltmak istiyorsanız doğruluk/hassasiyet yüzdesini düşürün. Bu durumda göstergeler örnekleme yöntemi kullanılarak hesaplanır: Sonuçlar verilerin tamamına göre değil, yalnızca bir kısmına göre yapılır. Örnekleme hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
İçeriğin uzunluğu
- İstatistikleri yalnızca kısa (4000 karaktere kadar) veya uzun (4000 veya daha fazla karakter) içeriklere göre görüntüleyebilirsiniz.
Medyan değerler
Bazı değerler raporlarda kırmızı ile vurgulanabilir. Bu, medyan değerden önemli ölçüde farklı oldukları ve dikkatinizi gerektirdikleri anlamına gelir.
Medyan değer, sıralanabilir bir serinin ortasında yer alır: Tüm gösterge değerlerini alıp sıralarsanız, medyan sıralı serinin ortasında olacaktır. Unutmayın, medyan değer aritmetik ortalama ile eşit değildir.
Metrica'nın içerik raporlarındaki veriler diğer Metrica raporlarındaki verilerden neden farklı?
İçerik sekmesinde istatistik yoksa, sitede yeni sayaç kodunun kurulu olduğundan emin olun.
Giriş kaynakları neden farklı?
- Ziyaretin kaynak sayfaları, diğer Metrica raporlarından farklı olarak, her bir ziyaret için değil, içeriğin her görüntülenmesi için ayrı hesaplanır. Örneğin, bir ziyaretçi sitenin ana sayfasına arama sonuçları sayfasından girdi ve ardından sitenin belirli bir sayfasına geçiş yaptıysa Yandex Metrica'nın diğer raporlarında ilgili ziyaret arama sonuçları sayfasından kaynaklı sayılırken, içerik istatistikleri raporunda bu ziyaret sitedeki dahili trafikten kaynaklı sayılır.
Yazı ile sayfaların görüntülenme sayıları neden farklı?
-
Bu, şu birkaç nedenden dolayı olabilir:
- Yazının görüntülenme süresi çok kısa olduğundan ilgili veriler gönderilemeyebilir. (sayfanın görüntülenme olgusu kayedilebilmesine karşın).
- Yazı, kullanıcının tarayıcısında görünürlük alanının dışında kalmış olabilir. Yazının önünde
header
veya başka bir içerik öğesi çok büyük bir alan kaplıyorsa bu durum söz konusu olabilir. - Yazı, kısa yazıların (soru ve cevapların) işaretleme öğelerinin haricinde toplam 500 karakterden kısa.
İçerik sekmesindeki raporlara işaretlenen sayfa içeriğiyle ve Turbo sayfa içeriğiyle ilgili veriler dahil edilir. An itibarıyla hızlı sayfaların Accelerated Mobile Pages veya Facebook Instant Articles gibi diğer formatları henüz hesaplanmamakta. İşaretlenmemiş sayfalar da dahil, sitenin tüm sayfalarıyla ilgili veriler diğer Metrica raporlarına dahil edilir.
Soru-Cevap
İstatistik verileri yanlış toplanıyor
Verilerin yanlış toplandığını düşünüyorsanız:
- Tüm metinlerin işaretlenmiş olduğundan emin olun.
- Veri işaretlemesinin istenilen koşullara uygunluğunu kontrol edin.
- İşaretlenmiş Schema.org öğelerinin
body
etiketinin içinde olup olmadığını kontrol edin. - Materyal metninde reklam banner’ları, yorum blokları gibi hiçbir fazlalık yok.
- Her bir yazının uzunluğu, kısa yazıların (soru ve cevapların) işaretleme öğelerinin hariç olmak üzere 500 karakterden fazla.
- Her bir yazının uzunluğu, kısa yazıların (soru ve cevapların) işaretleme öğelerinin hariç olmak üzere 500 karakterden fazla.
Hem sitedeki hem de Turbo sayfalardaki materyaller hakkında ortak istatistik almak için aşağıdakileri kontrol edin:
- Sitedekiyle aynı Metrica sayacının kurulu olup olmadığını,
- Her materyale sitedekiyle aynı tanımlayıcı veya başlık (tanımlayıcı boş bırakılmışsa) atanıp atanmadığını.
Kategori raporlarına göz atmak istiyorsanız kategoriler, Turbo sayfanın RSS kanalının yapısına breadcrumblist
şeklinde eklenmiş olmalıdır.
Site içeriği işaretlenmemiş olmasına karşın istatistik toplanıyor
Bu durum, sitenizde Turbo sayfaların etkinleştirilmiş olmasından kaynaklanabilir. Bu sayfaların içeriğiyle ilgili istatistikler otomatik toplanır.
Sitenizdeki en popüler konu ve yazıları belirlemek, ziyaretçilerin metinlerinizi nasıl okuduğunu ve site sayfalarınızla nasıl etkileştiğini öğrenmek, ayrıca sitenize en fazla ziyaretçi trafiği sağlayan kaynakları, vb. belirlemek için site içeriğinizi Schema.org veya Open Graph öğeleriyle işaretleyin.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.