Yandex Metrica'nın veri trafiği kaynağı belirleme yöntemi

Siteye gelen trafik kaynakları yönlendirici (referrer) değerlerine (HTTP başlığı: Referrer) ve etiketlere göre belirlenir. Yönlendirici (referer) değerini istediğiniz şekilde düzenlemek için utm_referrer parametresini kullanın.

Ziyaret çerçevesindeki ilk görüntüleme bilgilerinde etiket varsa Yandex Metrica geçiş kaynağını etikete göre belirler. İlk görüntüleme bilgileri etiketi içermiyorsa geçiş kaynağı yönlendirici (referer) değerine göre belirlenir.

Örneğin, ziyaretçinin tarayıcıdaki bir favoriye tıklayarak siteye gitmesi (ilk görüntüleme). Ardından siteyi terk edip 30 dk.'yı geçmeyen bir süre içinde dağıtılan bir e-postada bulunan etiketli bir bağlantıdan geçerek siteye geri döndüğünü (aynı ziyaret çerçevesinde gerçekleşen 2. görüntüleme) düşünelim. Bu tür ziyaret, siteye doğrudan giriş olarak sayılacaktır.

Kaynak

Belirleme şekli

Açıklama

Varsayılan rapor

Doğrudan girişler

Yönlendirici

Yandex Metrica'nın ziyareti bu kaynağa atfetmesi için şunlardan birini karşılaması gerekir;

  • ziyaretçinin site adresini tarayıcının adres çubuğuna yazması
  • ziyaretçinin, tarayıcısındaki favorilerden geçiş yapması
  • ziyaretçinin yeni bir tarayıcı (örneğin, Yandex Browser) sekmesinde site açılış sayfasına eklenen bir bağlantıyı takip etmesi
  • ziyaretçinin HTTPS protokolünü kullanan bir siteden HTTP protokolüne sahip bir siteye geçiş yapması
  • geçiş kaynağının yönlendiriciye aktarılmamış olması

"Kaynaklar, özet" raporu

Sitelerdeki bağlantılardan yapılan geçişler

Yönlendirici ve UTM etiketleri.

Bir ziyaretçi başka bir sitedeki bağlantıya tıklayarak sitenize gelir; bu durumda bağlantıyı içeren kaynak sayfanın adresi yönlendirici (referrer) olarak kaydedilir

"Siteler" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Arama motorlarından yapılan geçişler

Ziyaretçiler arama sonuçları sayfalarındaki bağlantılara tıklayarak site sayfalarınıza gelir. Metrica, Rus ve yabancı arama motorlarının çoğunu tanımlar. Ziyaretin parametreleri bu durumda kullanılan arama motorunun adını ve genellikle ilgili arama sorgusunu da içerir

"Arama motorları" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Sosyal ağlardan yapılan geçişler

Ziyaretçiler sosyal ağlardaki bağlantılara tıklayarak sitenize gelir. Sosyal ağların çoğu bağlantıyı paylaşan kullanıcıyı veya grubu tanımlama olanağı sunar

"Sosyal ağlar" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Yandex Direct geçişleri

Sayacın Yandex Direct reklam kampanyasına bağlantı koşulları

Yandex Direct, Yandex.Market gibi Yandex reklam servislerinden, medya sitelerinden ve UTM, Openstat veya Google Ads gibi özel etiketler içeren bağlantılara tıklanarak yapılan kullanıcı girişleridir. Ayrıntılı bilgi için bkz. “Reklam sistemleri” raporu

"Yandex Direct: Özet"

"Yandex Direct: Siteler" raporu

"Yandex Direct: Masraflar" raporu

Başka reklam sistemlerinden yapılan geçişler

Yönlendirici (referer) ve etiketler UTM ve Openstat etiketlerini doğru şekilde formüle ettiyseniz veriler noksansız toplanacaktır

"Reklam sistemleri" raporu

"UTM etiketleri" raporu

"Openstat etiketleri" raporu

Diğer türlü reklam: Etiketlere göre belirlendi

UTM etiketleri. Veri kaynağının belirlendiği koşullar

"Reklam sistemleri" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Haberleşme araçlarından gerçekleşen girişler

Yönlendirici ve UTM etiketleri. UTM etiketlerini doğru şekilde formüle ettiyseniz veriler noksansız toplanacaktır

Haberleşme araçlarından kaynaklanan girişler yönlendiricilere (referer'lara) ve UTM etiketlerine göre belirlenir

Ayrıntılı bilgi

Yandex Metrica aşağıdaki haberleşme araçlarını belirler:

  • Skype
  • Telegram
  • Viber
  • WeChat
  • WhatsApp

Trafik kaynaklarının belirlenmesi için UTM etiketlerini kullanın:

  • utm_medium (zorunlu): Olası değerleri, messenger (önerilen) veya social.

  • utm_source. Bu etiket, haberleşme aracının adını belirlemek için kullanılır. Örneğin: utm_source=viber. URL adresi bu etiketi içermiyor veya etiket değeri belirsiz ya da Yandex Metrica tarafından bilinmiyorsa etiket, Diğeri: Etiketlere göre belirlendi türü olarak kaydedilir.

    Etiketlerin tam listesi
    • Skype: skype,
    • Telegram: telegram,
    • Viber: viber,
    • WeChat: wechat,
    • whatsapp: WhatsApp.

"Mesajlaşma uygulamaları" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Öneri sistemlerinden yapılan girişler

Yönlendirici ve UTM etiketleri.

Haber yayın akışları ya da belirli konulara göre otomatik oluşturulan öneri listelerinden yapılan girişler. İnternet trafiği değişim ağları ve Yandex Haberler ya da Google News gibi haber toplayıcı portallarla ilgili veriler bu rapora dahil değildir

Ayrıntılı bilgi

Metrica, aşağıdaki sistemlerden farklıdır:

  • MirTesen.
  • Rambler.
  • Flipboard.
  • Google Discover. iOS işletim sistemli cihazlardan gerçekleştirilen girişler dahil edilmez.
  • Opera Personal News.
  • Pulse (Mail.ru).
  • Sony News Suite.
  • Toutiao.

"Öneri sistemleri" raporu

Kaydedilen sayfalardan yapılan geçişler

Yönlendirici

Yandex Metrica'nın ziyareti bu kaynağa atfetmesi için şunlardan birini karşılaması gerekir;

  • ziyaretçinin bilgisayarına yerel olarak kaydettiği bir sayfadan giriş yapması gerekir (bu durumda ziyaret file:///С:/Documents/User/page.html şeklinde bir yönlendirici değerine sahip olabilir),
  • giriş sayfası alan adı olarak localhost veya 127 değerini içermelidir

"Kaynaklar, özet" raporu

İç geçişler

Ziyaretçinin siteyle etkileşimi durduktan sonra ziyaretin zaman aşımı süresi geçmiş fakat tarayıcı penceresi açık kalmışsa, bir süre sonra siteyle etkileşim yinelenince servis bu işlemi “dahili geçiş” kaynaklı yeni bir ziyaret olarak algılar.

Not

İç geçişleri daha sağlam bir şekilde tespit etmek için sayaç ayarlarındaki site adresinin doğruluğunu kontrol edin (bkz.: Sayaç sekmesi).

"Kaynaklar, özet" raporu

E-posta bağlantılarından girişler

UTM, Openstat, From etiketleri. Parametrelerin nasıl oluşturulacağını öğrenmek için tıklayın

Ziyaretçi, bir e-posta mesajındaki bağlantıya tıklayarak siteye geçti. UTM, Openstat ve From parametrelerine göre belirlenir.

Ayrıntılı bilgi için: Parametreler nasıl oluşturulur?

"UTM etiketleri" raporu

"Openstat etiketleri" raporu

"From etiketleri" raporu

QR kodlarından girişler

QR kodlarından siteye yapılan girişler UTM etiketlerine göre belirlenir.

Ayrıntılı bilgi için: Parametreler nasıl oluşturulur?

"Kaynaklar, özet" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Belirsiz

Belirsiz değeri; bazı özellikleri tanınamayan ziyaretin yine de servisle tespit edilerek hesaplandığı anlamına gelir. Örneğin, Yandex Direct’ten yapılan bir ziyaret Yandex Direct: Belirsiz kaynağına ilişkilendirilebilir. Bu durum, Yandex Metrica'nın reklam sistemini tanıdığı halde ne kampanyayı ne sözcük grubunu ne de diğer ilgili verileri tespit edilebildiği anlamına gelir

Ziyaretler neden tanınmıyor

Metrica'da kayıtlı ziyaretlerle ilgili verilerinin «belirsiz» kalmasının çok sayıda farklı nedeni olabilir. Örneğin, Direct’ten geçişlerde Yandex Direct: Tanımlanamadı satırlarının görüntülenme nedeni, Yandex Direct’teki yclid etiketinin üretimi ve ziyaretin Yandex Metrica’ya kaydedilmesi arasında ortaya çıkan zaman farkı olabilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:

  • Bir ziyaretçinin reklamdaki bağlantıya tıklayıp sayfaya girdikten sonra sayfayı bir süredir açık tuttuğu ve daha sonra yeniden yüklendiği/güncellendiği bir durum.
  • Bir kullanıcı, reklam üzerinden geçtiği sayfanın bağlantısını başka bir kullanıcıya e-postayla gönderince bunu alan kullanıcının bu sayfayı daha sonra görüntülediği bir durum: Bu tür bir ziyaretin Yandex Direct'ten daha önce yapılan tıklamayla olan bağlantısını tespit etmek imkansız olur.
  • Ayrıca sitede bulunan yönlendirmeler bağlantıdaki yclid işaretinin ve yönlendiricinin (referer) kaybedilmesine neden olabilir.

"Kaynaklar, özet" raporu

Daha fazla bilgi edinin

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Sayfanın, ziyaretçinin geçişiyle birlikte yüklenmesi. Sayfanın yeniden yüklenmesi, AJAX sitelerinin yenilenmeleri ve hit yöntemi yardımıyla veri iletmeleri de görüntüleme sayılır.

Yandex Metrica’nın özel bir algoritmaya göre işlediği URL parametresi. URL parametreleri raporunda gösterilmez ama özel raporlarda varsayılan olarak gösterilir. Bu özellik sayesinde daha anlaşılır ve derin istatistiksel dilimler oluşturabilirsiniz.

Bir ziyaretçinin sitede (bir sayaç üzerinde) yaptığı eylemlerin yapılış sırası (ziyaretçinin sitede hareketliliği). Ziyaretçinin sitede hareketliliği olarak algılanacak eylemler: Sayfa görüntülemeleri, dış bağlantılardan geçişler, dosya yüklemeleri ve reachGoal, hit, params, extLink, file ve notBounce işlevlerini çağırmalar.