Yandex Metrica'nın veri trafiği kaynağı belirleme yöntemi
Siteye gelen trafik kaynakları yönlendirici (referrer) değerlerine (HTTP başlığı: Referrer) ve etiketlere göre belirlenir. Yönlendirici (referer) değerini istediğiniz şekilde düzenlemek için utm_referrer parametresini kullanın.
Ziyaret çerçevesindeki ilk görüntüleme bilgilerinde etiket varsa Yandex Metrica geçiş kaynağını etikete göre belirler. İlk görüntüleme bilgileri etiketi içermiyorsa geçiş kaynağı yönlendirici (referer) değerine göre belirlenir.
Örneğin, ziyaretçinin tarayıcıdaki bir favoriye tıklayarak siteye gitmesi (ilk görüntüleme). Ardından siteyi terk edip 30 dk.'yı geçmeyen bir süre içinde dağıtılan bir e-postada bulunan etiketli bir bağlantıdan geçerek siteye geri döndüğünü (aynı ziyaret çerçevesinde gerçekleşen 2. görüntüleme) düşünelim. Bu tür ziyaret, siteye doğrudan giriş olarak sayılacaktır.
Kaynak |
Belirleme şekli |
Açıklama |
Varsayılan rapor |
Doğrudan girişler |
Yönlendirici |
Yandex Metrica'nın ziyareti bu kaynağa atfetmesi için şunlardan birini karşılaması gerekir;
|
|
Sitelerdeki bağlantılardan yapılan geçişler |
Yönlendirici ve UTM etiketleri. |
Bir ziyaretçi başka bir sitedeki bağlantıya tıklayarak sitenize gelir; bu durumda bağlantıyı içeren kaynak sayfanın adresi yönlendirici (referrer) olarak kaydedilir |
|
Arama motorlarından yapılan geçişler |
Ziyaretçiler arama sonuçları sayfalarındaki bağlantılara tıklayarak site sayfalarınıza gelir. Metrica, Rus ve yabancı arama motorlarının çoğunu tanımlar. Ziyaretin parametreleri bu durumda kullanılan arama motorunun adını ve genellikle ilgili arama sorgusunu da içerir |
||
Sosyal ağlardan yapılan geçişler |
Ziyaretçiler sosyal ağlardaki bağlantılara tıklayarak sitenize gelir. Sosyal ağların çoğu bağlantıyı paylaşan kullanıcıyı veya grubu tanımlama olanağı sunar |
||
Yandex Direct geçişleri |
Sayacın Yandex Direct reklam kampanyasına bağlantı koşulları |
Yandex Direct, Yandex.Market gibi Yandex reklam servislerinden, medya sitelerinden ve UTM, Openstat veya Google Ads gibi özel etiketler içeren bağlantılara tıklanarak yapılan kullanıcı girişleridir. Ayrıntılı bilgi için bkz. “Reklam sistemleri” raporu |
|
Başka reklam sistemlerinden yapılan geçişler |
Yönlendirici (referer) ve etiketler UTM ve Openstat etiketlerini doğru şekilde formüle ettiyseniz veriler noksansız toplanacaktır |
||
Diğer türlü reklam: Etiketlere göre belirlendi |
UTM etiketleri. Veri kaynağının belirlendiği koşullar |
||
Haberleşme araçlarından gerçekleşen girişler |
Yönlendirici ve UTM etiketleri. UTM etiketlerini doğru şekilde formüle ettiyseniz veriler noksansız toplanacaktır |
Haberleşme araçlarından kaynaklanan girişler yönlendiricilere (referer'lara) ve UTM etiketlerine göre belirlenir Ayrıntılı bilgiYandex Metrica aşağıdaki haberleşme araçlarını belirler:
Trafik kaynaklarının belirlenmesi için UTM etiketlerini kullanın:
|
|
Öneri sistemlerinden yapılan girişler |
Yönlendirici ve UTM etiketleri. |
Haber yayın akışları ya da belirli konulara göre otomatik oluşturulan öneri listelerinden yapılan girişler. İnternet trafiği değişim ağları ve Yandex Haberler ya da Google News gibi haber toplayıcı portallarla ilgili veriler bu rapora dahil değildir Ayrıntılı bilgiMetrica, aşağıdaki sistemlerden farklıdır:
|
|
Kaydedilen sayfalardan yapılan geçişler |
Yönlendirici |
Yandex Metrica'nın ziyareti bu kaynağa atfetmesi için şunlardan birini karşılaması gerekir;
|
|
İç geçişler |
Ziyaretçinin siteyle etkileşimi durduktan sonra ziyaretin zaman aşımı süresi geçmiş fakat tarayıcı penceresi açık kalmışsa, bir süre sonra siteyle etkileşim yinelenince servis bu işlemi “dahili geçiş” kaynaklı yeni bir ziyaret olarak algılar. Not İç geçişleri daha sağlam bir şekilde tespit etmek için sayaç ayarlarındaki site adresinin doğruluğunu kontrol edin (bkz.: Sayaç sekmesi). |
||
E-posta bağlantılarından girişler |
UTM, Openstat, From etiketleri. Parametrelerin nasıl oluşturulacağını öğrenmek için tıklayın |
Ziyaretçi, bir e-posta mesajındaki bağlantıya tıklayarak siteye geçti. UTM, Openstat ve From parametrelerine göre belirlenir. Ayrıntılı bilgi için: Parametreler nasıl oluşturulur? |
|
QR kodlarından girişler |
QR kodlarından siteye yapılan girişler UTM etiketlerine göre belirlenir. Ayrıntılı bilgi için: Parametreler nasıl oluşturulur? |
||
Belirsiz |
— |
Belirsiz değeri; bazı özellikleri tanınamayan ziyaretin yine de servisle tespit edilerek hesaplandığı anlamına gelir. Örneğin, Yandex Direct’ten yapılan bir ziyaret Yandex Direct: Belirsiz kaynağına ilişkilendirilebilir. Bu durum, Yandex Metrica'nın reklam sistemini tanıdığı halde ne kampanyayı ne sözcük grubunu ne de diğer ilgili verileri tespit edilebildiği anlamına gelir Ziyaretler neden tanınmıyorMetrica'da kayıtlı ziyaretlerle ilgili verilerinin «belirsiz» kalmasının çok sayıda farklı nedeni olabilir. Örneğin, Direct’ten geçişlerde Yandex Direct: Tanımlanamadı satırlarının görüntülenme nedeni, Yandex Direct’teki yclid etiketinin üretimi ve ziyaretin Yandex Metrica’ya kaydedilmesi arasında ortaya çıkan zaman farkı olabilir. Bu sorun şu durumlarda ortaya çıkar:
|
Daha fazla bilgi edinin
- Özelliklendirme modelleri
- Yandex Metrica etiketleri nasıl işler?
- Gelen trafik kaynakları hakkında soru ve cevaplar
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Sayfanın, ziyaretçinin geçişiyle birlikte yüklenmesi. Sayfanın yeniden yüklenmesi, AJAX sitelerinin yenilenmeleri ve hit yöntemi yardımıyla veri iletmeleri de görüntüleme sayılır.
Yandex Metrica’nın özel bir algoritmaya göre işlediği URL parametresi. URL parametreleri raporunda gösterilmez ama özel raporlarda varsayılan olarak gösterilir. Bu özellik sayesinde daha anlaşılır ve derin istatistiksel dilimler oluşturabilirsiniz.
Bir ziyaretçinin sitede (bir sayaç üzerinde) yaptığı eylemlerin yapılış sırası (ziyaretçinin sitede hareketliliği). Ziyaretçinin sitede hareketliliği olarak algılanacak eylemler: Sayfa görüntülemeleri, dış bağlantılardan geçişler, dosya yüklemeleri ve reachGoal, hit, params, extLink, file ve notBounce işlevlerini çağırmalar.