Gelen trafik kaynakları hakkında soru ve cevaplar

Reklam sistemi verileri neden toplanmıyor?

Yandex Metrica raporlarının, Yandex Direct kampanyalarıyla ilgili bilgi göstermesi için Yandex Direct’te Kampanya düzenleme sayfasında Yandex Metrica sayaçları bloğunda sitenizde kurulu olan sayacı seçin.

Başka reklam sistemlerinden veri toplamanız gerekiyorsa özel etiketler kullanmanız gerekir.

Siteye yapılan doğrudan girişlerin sayısı çok fazla görünüyor. Neden?

  • Böyle doğrudan girişler robotlar tarafından yapılmış olabilir. Sitenin robotlar tarafından ziyaret edilmesi hakkında verileri Robotlar raporunda (İzleme grubunda) bulabilirsiniz. Robotlar raporunda olağandışı ani trafik artışları olduğunu görüyorsanız ve benzer bir durumun tekrarlanabileceğini düşünmek için geçerli bir nedeniniz varsa robotları sıkı kurallara ve davranışlarına göre filtreleme özelliğini etkinleştirmenizi öneririz.
  • Ayrıca bu geçişler, HTTPS protokolüne göre çalışan ve dolayısıyla yönlendirici bilgilerini gönderilmediği web sitelerinden yapılmış olabilir. Böyle durumlarda utm_referrer etiketinin kullanılması önerilir.

Siteye yapılan iç geçişlerin nerelerden kaynaklandığını nasıl öğrenebilirim?

Bir ziyaret, alan adı sayaç ayarlarında belirtilen site alan adıyla veya ek alan adıyla aynı olan bir sayfadan yapılan geçişle başladığında bu ziyaretin kaynağı otomatik olarak İç geçişler şeklinde kaydedilir. Örneğin, sayaç ayarlarında http://mysite.example/ site adresi belirtilmiş, ama ziyaret http://mysite.example/page1.html sayfasından başlamış ve aynı zamanda buraya geçiş bazı harici kaynaklardan değil, aynı siteden, örneğin http://mysite.example/contacts.html gibi bir sayfadan, yapılmış (başka bir deyişle, page1.html sayfasına başvurulurken özellikle contacts.html sayfası yönlendirici olarak belirtilmiş) olsun.

Böyle durumun nedenleri şunlar olabilir:

  • Ziyaretçi yukarıda belirtilen contacts.html sayfasına geçtikten sonra burada sayaç ayarlarında belirtilen ziyaretin zaman aşımı süresini (varsayılan olarak bu süre 30 dk. olarak belirtilir) aşan bir süredir hiç bir eylem yapmamış olabilir. Bu durumda ziyaretçinin söz konusu sitede page1.html sayfasına yapacağı bir sonraki geçiş otomatik olarak yeni, fakat geliş kaynağı bir önceki ziyaretle aynı olan bir ziyaret olarak algılanacaktır.

    Çözüm

    Ziyaret için anılan zaman aşımı süresini uzatmak olası çözümlerden biri olabilir. Fakat bunu yapmadan önce sitenizin kullanım modelini tespit etmenizi öneririz. Bir örnek olarak Yandex.Mail e-posta servisi sitesinin kullanım modelini inceleyelim.

    Bir Yandex.Mail kullanıcısının e-posta hesabına girerek yeni gelen postaları kontrol ettiğini ve sayfayı kapatmadan ayrıldığını, bir saat sonra geri dönerek e-postaları tekrar okuyup yanıtladığını düşünelim. Bu durumda kullanıcının siteyi böyle kullanmasını tek bir ziyaret olarak değil, iki ayrı ziyaret olarak algılamak daha doğru olur. Dolayısıyla sitedeki iç geçişlerin doğru algılanması kullanıcının siteyi kullanma modeline bağlıdır.

  • Bir dış kaynak siteden sitenin contacts.html gibi sayacın kurulu olmadığı bir sayfasına gelen ziyaretçinin bundan hemen sonra (yani aynı ziyaret içerisinde) aynı sitenin sayacın kurulu olduğu page1.html gibi diğer bir sayfasına geçtiğini düşünelim. İki koşul yerine getirilmiştir; ziyaret page1.html sayfasından başlamıştır (çünkü contacts.html sayfasında sayaç bulunmadığı için sayfanın görüntülenmesi hakkında Metrica'da veri bulunmamaktadır), fakat geçiş yapılan sayfa (contacts.html) sayaç ayarlarında belirtilen siteye aittir: http://mysite.example/.

    Çözüm

    Sayfaya Yandex Metrica sayacı yüklemenizi öneririz. Bu durumda sayacın tam olarak hangi sayfada eksik olduğunu belirlemek zor olabilir. Bunu segmentasyon işlemi yardımıyla belirleyebilirsiniz.

Yandex Metrica raporlarımda kaynağı Belirsiz olarak işaretlenen geçişlerin sayısı çok fazla görünüyor. Neden?

Genellikle bu durum, sayaç kodunun sayfaya yanlış yüklenerek <noscript> etiketinin içinde bulunması gereken kod parçasının bu etiketinin dışında bulunmasından kaynaklanır.

Siteme belirli sitelerden yapılan geçişler niçin istatistiklere girmiyor?

Günümüzde web sitelerinin çoğu korumalı HTTPS bağlantısına geçmektedir. Öte yandan, bu korumalı bağlantı türüne henüz geçmeyen sitelerde doğrudan girişlerin payı belirli bir artış sergilemektedir. Teknik açıdan bakıldığında Doğrudan girişler, ziyaretçi tarayıcısından Referer HTTP başlığı aktarılmadan site sayfalarınıza yapılan başvurulardır. Genellikle bu HTTP başlığı, site sayfanıza üzerinden geçişin yapıldığı kaynak web sayfasının adresini içerir. Bu alanın boş görünmesi bu geçiş kaynağı sayfanın yokluğunu gösterir (örneğin kullanıcının geçiş adresini tarayıcıdaki adres satırına elle yazdığı durumlarda olduğu gibi).

World Wide Web Consortium'un (W3C'nin) yayınladığı ve bu kuruluşun söz konusu başlığın (yönlendiricinin) aktarımıyla ilgili önerilerini içeren Referrer Policy belgesinin hükümlerine göre söz konusu yönlendirici (referer), HTTP sitelerinden yapılan geçişlerde hem HTTP hem de HTTPS sitelerine iletilirken, HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde ancak HTTPS sitelerine iletilir, HTTP sitelerine ise iletilmez. Dolayısıyla web'deki güvenli HTTPS alanını terkettiğinizde tarayıcınız en son ziyaret ettiğiniz sayfa adresinin şifresiz kanallardan aktarılmasını önler.

Başka bir deyişle, web siteniz HTTP protokolüne göre çalışiyorsa HTTPS protokolüne göre çalışan sitelerden sitenize yapılan geçişlerin kaynaklarını görmeniz mümkün olmaz.

Çözüm

Web sitenizi korumalı bağlantıya geçirmeyi öneririz. Önde gelen web kuruluşlarının çoğu tarafından desteklenen, kar amacı gütmeyen ve bağımsız bir sertifika yetkilisi olan Let's Encrypt projesine başvurarak siteniz için ücretsiz bir şifreleme sertifikası alabilirsiniz. HTTPS'ye geçiş talimatları

Korumalı bir web sitesi sahibi olup da Referer başlığının sitenizden korumasız sitelere yapılan geçişlerde de aktarılmasını istiyorsanız üzerinden korumasız sitelere geçişlerin yapılacağı sayfalar için özel bir işaretleme uygulamanız gerekir. İşaretleme yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi için Referrer Policy belgesine (Referrer Policy Delivery bölümü) geçin. Can I use projesinin verilerine göre bu tür bağlantı işaretleme yöntemleri artık dünyada kullanılan web tarayıcılarının çoğunluğuyla desteklenmektedir.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.