Yandex Metrica etiketleri nasıl işler?
Yandex Metrica bağlantı adresleri üzerinden yapılan etiketlerin olduğu her geçişi sayar. Örneğin tarayıcıdaki yer imlerine kaydedilmiş veya e-postaya gömülü bağlantı adreslerinden yapılan doğrudan ziyaretler bunlardan sadece ikisidir. Yandex Metrica aşağıda listelenen türdeki etiketleri işleyebilir:
|
Etiket |
Not |
|
Etiketler için standart raporlar oluşturulur. Aynı şekilde Reklam sistemleri, Sosyal medya ağları, Mesajlaşma Uygulamaları ve Öneri Sistemleri raporları da UTM etiketleri üzerinden oluşturulur. |
|
|
|
Bu etiket Yandex Direct tarafından eklenir. Örneğin: Reklamlardan yapılan geçişlerle ilgili verilere “Direct” rapor grubunda ulaşabilirsiniz: Bu raporlarda istatistikler yalnızca sahte tıklamalara karşı koruma filtrelerinden geçirilmeden hesaplanan tıklamalara göre çıkarılır |
|
|
Bu etiket Yandex Market tarafından eklenir. Yandex Market'ten yapılan geçişlerle ilgili veriler için Reklam Sistemleri raporuna başvurun. Örneğin: |
|
|
Etiket, Yandex aramasından arama ifadelerini tanımlamak için kullanılır. Örneğin: İfadeler Arama sorguları raporunda görülebilir |
|
|
Google Adwords reklamlarını takip etmek için kullanılır. |
|
|
QR kodu ile geçişleri izlemek için kullanılır. Geçiş verilerini Kaynaklar, Özet raporunda görüntüleyin. Örneğin: |
|
|
Etiket Yandex Promosyon Sayfaları tarafından ayarlanır. Yandex Promosyon Sayfalarından geçiş verilerini Reklam Sistemleri raporunda görüntüleyin. Örneğin: |
Yandex Metrica, ziyaretçinin ilk görüntülemesinden etiket bilgilerini ziyaret sırasında alır. İlk ziyarette etiket yoksa etiket ziyaretin tamamında da etiketin olmadığı varsayılır.
Kaynağın belirlenmesi için kullanılan etiketlerin parametreleri:
|
Reklam sistemleri |
Abonelik listelerine göre dağıtılan e-posta iletileri |
Sosyal ağlar, web siteleri |
Arama sistemleri, mesajlaşma uygulamaları |
Tavsiye edici sistemler |
|
|
|
|
|
|
Not
Etiketlerin içeriği, sitede UTF-8 kodlaması kullanılıyorsa doğru şekilde tanınır.
Etiket nasıl doğru oluşturulur?
İlk parametre her zaman «?» işaretinden, geri kalanlar ise «&» işaretinden sonra eklenir. Ayrıca etiketler,
|
Parametre |
Açıklama |
Not |
|
|
Trafik kaynağı |
Etiket kullanımı, sosyal medya ağlarından ve Yandex Direct haricindeki reklam sistemlerinden yapılan ziyaretlerin takip edilmesi için zorunludur |
|
|
Trafik kanalı |
Bu etiketin kullanımı; QR kodlarından, sosyal medya ağlarından, mesajlaşma uygulamalarından, e-posta iletilerine gömülü bağlantılardan ve öneri sistemlerinden yapılan girişlerin takibi için zorunludur. |
|
|
Kampanya adı |
— |
|
|
Kampanya içeriği |
— |
|
|
Anahtar sözcük |
— |
Kaynağın doğru belirlenmesi için utm_source parametresinin değerleri
Reklam sistemleri
- AdFox için
adfox, admitadiçin Admitad,- AdNews için
adnews, - ADNOUS için
adnous, - AdRiver için
adriver, adv_cake– ADV.Cake için,- Advmaker.ru için
advmaker, - Aport.Ru için
aport (aport.ru), - Avito Promo için
AvitoPromo, - Begun için
begun, bing– Bing Ads için,- B2BContext için
B2BContext, city_ads– CityAds Media için,- Criteo için
criteo, - Direct/ADVERT için
directadvert (directadvert.ru), - DriveNetwork için
drivenetwork, epn, epnbz– E.PN için,- Facebook için
facebook (fb, facebook.com, fb.com), flocktory– Flocktory için,gdeslon, gdeslon_cpa– Gde Slon? için,- Giraffe.io (AppCity) için
giraffio, - Google için
google (adwords, adsense) instagramiçin Instagram,- Kavanga için
kavanga, ladycenter— Ladycenter;- LinkRu için
link, - Magna Context için
magna, - MarketGid için
marketgid, medialandiçin Medialand,- Google Merchant için
merchant, - Moi Mir Mail.ru için
moimir, - NNN (National News Network) için
nnn (nnn.ru), - Odnoklassniki için
odnoklassniki, ozon– Ozon için,perfluence– Perfluence için,- Price.ru için
price (price.ru, priceru, price-gmc), - PRRE.ru için
prre, - RTB House için
rtbhouse, - myTarget (Target Mail.ru) için
mytarget (targetmailru), - Taboola için
taboola, telegram_ads, tg_ads, tgads: Telegram için,- TikTok için
tiktok, - Torg.Mail.ru için
torg.mail.ru - RORER için
trorer (rorer), - tTarget için
Ttarget, - VideoNow.ru için
videonow, - VK.com için
vkontakte (vk, vk.com), vk_ads, vkads, vk-ads, vkr– VK Reklam için,- Whisla için
whisla, - YouTube için
youtube.
Sosyal ağlar
vk,vkontakte,vk.com– VKontakte için,- Facebook için
facebook,fb,facebook.com, - Twitter için
twitterveyatwitter.com, - Odnoklassniki.ru için
ok,odnoklassniki,ok.ruveyaodnoklassniki.ru, livejournaliçin LiveJournal,- Google+ için
plus.google.comveyagoogleplus, - Moi Mir Mail.ru için
my.mail.ru, - LinkedIn için
linkedinveyalinkedin.com, - Delicious için
delicious, - Tumblr için
tumblrveyatumblr.com, instagramveyainstagram.com– Instagram için,- Pinterest için
pinterest.com, - Reddit için
reddit, - StumbleUpon için
stumbleupon.
Haberleşme Araçları
- Skype:
skype, - Telegram:
telegram, - Viber:
viber, - WeChat:
wechat, whatsapp: WhatsApp.
Tavsiye edici sistemler
- MirTesen için
mirtesen, - Rambler.ru için
rambler.
Arama motorları
yandex: Yandex’ten yapılan aramalar,- Google arama motoru için:
google, - Mail.ru arama motoru için:
go.mail.ru.
UTM etiketinde, yukarıdaki listede olmayan utm_source parametresinin değeri belirtilmişse, Yandex Metrica ziyaretleri Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi kaynağının altında gösterir.
Kaynağın doğru belirlenmesi için utm_medium parametresinin değerleri
Reklam sistemleri
bannercpacpccpmcppcpvdisplaypaidsearchppc
Sosyal ağlar
socialsocial-networksocial-mediasmsocial networksocial media
Tavsiye edici sistemler
rec
Arama motorları
organic
Başka kaynaklar
emailveyae-mail, e-posta gönderimlerinden yapılan geçişler için kullanılır,qrveyaqrcode, QR kodlarından yapılan girişler için kullanırır,messenger, mesajlaşma uygulamalarından yapılan geçişler için kullanılır.
Not
Eğer utm_source önerilen listeden bir değer kullanıyorsa ve utm_medium listede olmayan bir değer içeriyorsa, Yandex Metrica geçiş kaynağını utm_source ile belirler. Bu, utm_medium etiketinin zorunlu olmadığı trafik kaynakları ile ilgilidir.
Etikette tüm parametreleri kullanmıyorsanız etiket sıralama kurallarına dikkat etmelisiniz:
https://example.com/?utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_campaign=new
utm_referrer
JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer parametresini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın).
Değer olarak geçişin yapıldığı kaynak sitenin adresini belirtin. Örnek:
https://example.com/?utm_referrer=example-source.com
Burada:
example.comsitenizdir.example-source.comgeçişin gerçekleştiği sitedir.
Sitenin tam adresini HTTP veya HTTPS ile birlikte değer olarak girdiğiniz takdirde URL’nizin kodlanması gerekir. Örneğin https://example.com adresini girmek istiyorsunuz. Kodlanmış adres şu şekilde görünecektir: https%3A%2F%2Fexample.com.
Openstat etiketinde parametreler «;» işaretinden sonra sayılır.
https://example.com/?_openstat=openstat_service;openstat_campaign;openstat_ad;openstat_source
Burada:
openstat_service: trafik kaynağı;openstat_campaign: Kampanyanın kimlik belirleyicisi;openstat_ad: Reklamın kimlik belirleyicisi;openstat_source: Sitenin kimlik belirleyicisi.
Örnek:
https://example.com/?_openstat=adfox;moscow;discount;top
Kaynağın doğru belirlenmesi için openstat_service parametresinin değerleri
Reklam sistemlerinden yapılan ziyaretleri takip etmek için aşağıdaki değerleri kullanın:
- AdFox için
adfox, admitadiçin Admitad,- AdNews için
adnews, - ADNOUS için
adnous, - AdRiver için
adriver, adv_cake– ADV.Cake için,- Advmaker.ru için
advmaker, - Aport.Ru için
aport (aport.ru), - Avito Promo için
AvitoPromo, - Begun için
begun, bing– Bing Ads için,- B2BContext için
B2BContext, city_ads– CityAds Media için,- Criteo için
criteo, - Direct/ADVERT için
directadvert (directadvert.ru), - DriveNetwork için
drivenetwork, epn, epnbz– E.PN için,- Facebook için
facebook (fb, facebook.com, fb.com), flocktory– Flocktory için,gdeslon, gdeslon_cpa– Gde Slon? için,- Giraffe.io (AppCity) için
giraffio, - Google için
google (adwords, adsense) instagramiçin Instagram,- Kavanga için
kavanga, ladycenter— Ladycenter,- LinkRu için
link, - Magna Context için
magna, - MarketGid için
marketgid, medialandiçin Medialand,- Google Merchant için
merchant, - Moi Mir Mail.ru için
moimir, - NNN (National News Network) için
nnn (nnn.ru), - Odnoklassniki için
odnoklassniki, ozon– Ozon için,perfluence– Perfluence için,- Price.ru için
price (price.ru, priceru, price-gmc), - PRRE.ru için
prre, - RTB House için
rtbhouse, - myTarget (Target Mail.ru) için
mytarget (targetmailru), - Taboola için
taboola, - TikTok için
tiktok, - Torg.Mail.ru için
torg.mail.ru - RORER için
trorer (rorer), - tTarget için
Ttarget, - VideoNow.ru için
videonow, - VK.com için
vkontakte (vk, vk.com), vk_ads, vkads, vk-ads, vkr– VK Reklam için;- Whisla için
whisla, - YouTube için
youtube.
E-postalardaki bağlantı adreslerinden yapılan ziyaretler için email veya e-mail değerini kullanın ve bu değeri openstat_service veya openstat_source parametresi olarak gösterin.
Örnek:
https://example.com/?from=transition-source
E-postalardaki bağlantı adreslerinden yapılan ziyaretler için email veya e-mail değerini kullanın.
Raporlarda etiketlerin gösterilmesi
Etiket verileri, grupların rapor sayfasındaki sıralamasına göre iki farklı şekilde sıralanır:


Daha fazla bilgi edinin
- Yandex Metrica'nın veri trafiği kaynağı belirleme yöntemi
- “Etiketler” raporu grubu hakkında
- UTM etiketleriyle ilgili sorunu nasıl çözebilirim
Soru-Cevap
UTM etiketlerinde aktarılan değerler büyük-küçük harfle duyarlı mıdır?
- Evet. Metrica, UTM etiketinin değeri belirtilirken büyük-küçük harf ayrımını dikkate alır. Örneğin,
utm_source=Vkontakte,utm_source=vkontakteetiketine karşılık gelmeyecektir. Bu, Yandex Metrica raporlarındaki bilgilerin görüntülenmesini ve reklam kampanyasının harcama verilerinin yüklenmesi ve silinmesi etkiler. Etiketlerinizin hangi değerlerinin Metrica'da kullanıldığını kontrol etmek için "UTM etiketleri" raporunu kullanabilirsiniz.
|
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.
Yandex Metrica’nın özel bir algoritmaya göre işlediği URL parametresi. URL parametreleri raporunda gösterilmez ama özel raporlarda varsayılan olarak gösterilir. Bu özellik sayesinde daha anlaşılır ve derin istatistiksel dilimler oluşturabilirsiniz.