Yandex Metrica etiketleri nasıl işler?

Yandex Metrica bağlantı adresleri üzerinden yapılan etiketlerin olduğu her geçişi sayar. Örneğin tarayıcıdaki yer imlerine kaydedilmiş veya e-postaya gömülü bağlantı adreslerinden yapılan doğrudan ziyaretler bunlardan sadece ikisidir. Yandex Metrica aşağıda listelenen türdeki etiketleri işleyebilir:

Etiket

Not

UTM

Etiketler için standart raporlar oluşturulur. utm_referrer etiketindeki veriler URL parametresine göre ve Siteler raporlarından takip edilebilir. Etiketin rapora eklenmesi için doğru oluşturulmuş olması gerekir

Aynı şekilde Reklam sistemleri, Sosyal medya ağları, Mesajlaşma Uygulamaları ve Öneri Sistemleri raporları da UTM etiketleri üzerinden oluşturulur

Openstat

from

yclid

Bu etiket Yandex Direct tarafından eklenir. Örnek: https://example.com/?yclid=123

Reklamlardan yapılan geçişlerle ilgili verilere “Direct” rapor grubunda ulaşabilirsiniz:

Bu raporlarda istatistikler yalnızca sahte tıklamalara karşı koruma filtrelerinden geçirilmeden hesaplanan tıklamalara göre çıkarılır

ymclid

Bu etiket Yandex Market tarafından eklenir. Yandex Market'ten yapılan geçişlerle ilgili veriler için Reklam Sistemleri raporuna başvurun. Örnek: https://example.com/?ymclid=123

ysсlid

Etiket, Yandex aramasından arama ifadelerini tanımlamak için kullanılır. Örnek: https://example.com/?ysclid=a1bc2

İfadeler Arama sorguları raporunda görülebilir

gclid

Google Adwords reklamlarını takip etmek için kullanılır. Gclid işaretli kaynakları belirlemek için segmentasyon işlemini kullanın. Örnek: https://example.com/?gclid=123

yqrid

QR kodu ile geçişleri izlemek için kullanılır. Geçiş verilerini Kaynaklar, Özet raporunda görüntüleyin. Örnek: https://example.com/?yqrid=abc

yzclid

Etiket Yandex Promosyon Sayfaları tarafından ayarlanır. Yandex Promosyon Sayfalarından geçiş verilerini Reklam Sistemleri raporunda görüntüleyin. Örnek: https://example.com/?yzclid=123

Yandex Metrica, ziyaretçinin ilk görüntülemesinden etiket bilgilerini ziyaret sırasında alır. İlk ziyarette etiket yoksa etiket ziyaretin tamamında da etiketin olmadığı varsayılır.

Kaynağın belirlenmesi için kullanılan etiketlerin parametreleri:

Reklam sistemleri

Abonelik listelerine göre dağıtılan e-posta iletileri

Sosyal ağlar, web siteleri

Arama sistemleri, mesajlaşma uygulamaları

Tavsiye edici sistemler

utm_source, utm_medium, openstat_service, gclid

from, utm_medium, openstat_service

utm_source, utm_medium, utm_referrer

utm_source, utm_medium

utm_source, utm_medium

Not

Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.

Etiket nasıl doğru oluşturulur?

İlk parametre her zaman «?» işaretinden, geri kalanlar ise «&» işaretinden sonra eklenir. Ayrıca etiketler, gibi gereksiz karakterler içermemelidir.

Parametre

Açıklama

Not

utm_source

Trafik kaynağı

Etiket kullanımı, sosyal medya ağlarından ve Yandex Direct haricindeki reklam sistemlerinden yapılan ziyaretlerin takip edilmesi için zorunludur

utm_medium

Trafik kanalı

Bu etiketin kullanımı; QR kodlarından, sosyal medya ağlarından, mesajlaşma uygulamalarından, e-posta iletilerine gömülü bağlantılardan ve öneri sistemlerinden yapılan girişlerin takibi için zorunludur. utm_medium değerine göre robot, kaynağı Diğer Öneri Sistemleri bölümüne gönderir. Bu işlem, "yönlendiren sayfa" değeri tanınamayan standart dışı öneri sistemleri için zorunludur

utm_campaign

Kampanya adı

utm_content

Kampanya içeriği

utm_term

Anahtar sözcük

Kaynağın doğru belirlenmesi için utm_source parametresinin değerleri
Reklam sistemleri
  • AdFox için adfox,
  • admitad için Admitad,
  • AdNews için adnews,
  • ADNOUS için adnous,
  • AdRiver için adriver,
  • adv_cake – ADV.Cake için,
  • Advmaker.ru için advmaker,
  • Aport.Ru için aport (aport.ru),
  • Avito Promo için AvitoPromo,
  • Begun için begun,
  • bing – Bing Ads için,
  • B2BContext için B2BContext,
  • city_ads – CityAds Media için,
  • Criteo için criteo,
  • Direct/ADVERT için directadvert (directadvert.ru),
  • DriveNetwork için drivenetwork,
  • epn, epnbz – E.PN için,
  • Facebook için facebook (fb, facebook.com, fb.com),
  • flocktory – Flocktory için,
  • gdeslon, gdeslon_cpa – Gde Slon? için,
  • Giraffe.io (AppCity) için giraffio,
  • Google için google (adwords, adsense)
  • Instagram için instagram,
  • Kavanga için kavanga,
  • ladycenter — Ladycenter;
  • LinkRu için link,
  • Magna Context için magna,
  • MarketGid için marketgid,
  • medialand için Medialand,
  • Google Merchant için merchant,
  • Moi Mir Mail.ru için moimir,
  • NNN (National News Network) için nnn (nnn.ru),
  • Odnoklassniki için odnoklassniki,
  • ozon – Ozon için,
  • perfluence – Perfluence için,
  • Price.ru için price (price.ru, priceru, price-gmc),
  • PRRE.ru için prre,
  • RTB House için rtbhouse,
  • myTarget (Target Mail.ru) için mytarget (targetmailru),
  • Taboola için taboola,
  • TikTok için tiktok,
  • Torg.Mail.ru için torg.mail.ru
  • RORER için trorer (rorer),
  • tTarget için Ttarget,
  • VideoNow.ru için videonow,
  • VK.com için vkontakte (vk, vk.com),
  • vk_ads, vkads, vk-ads, vkr – VK Reklam için,
  • Whisla için whisla,
  • YouTube için youtube.
Sosyal ağlar
  • vk, vkontakte, vk.com – VKontakte için,
  • Facebook için facebook, fb veya facebook.com,
  • Twitter için twitter veya twitter.com,
  • Odnoklassniki.ru için ok, odnoklassniki, ok.ru veya odnoklassniki.ru,
  • livejournal için LiveJournal,
  • Google+ için plus.google.com veya googleplus,
  • Moi Mir Mail.ru için my.mail.ru,
  • LinkedIn için linkedin veya linkedin.com,
  • Delicious için delicious,
  • Tumblr için tumblr veya tumblr.com,
  • Instagram için instagram veya instagram.com,
  • Pinterest için pinterest.com,
  • Reddit için reddit,
  • StumbleUpon için stumbleupon.
Haberleşme Araçları
  • Skype: skype,
  • Telegram: telegram,
  • Viber: viber,
  • WeChat: wechat,
  • whatsapp: WhatsApp.
Tavsiye edici sistemler
  • MirTesen için mirtesen,
  • Rambler.ru için rambler.
Arama motorları
  • yandex: Yandex’ten yapılan aramalar,
  • Google arama motoru için: google,
  • Mail.ru arama motoru için: go.mail.ru.

UTM etiketinde, yukarıdaki listede olmayan utm_source parametresinin değeri belirtilmişse, Yandex Metrica ziyaretleri Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi kaynağının altında gösterir.

Kaynağın doğru belirlenmesi için utm_medium parametresinin değerleri
Reklam sistemleri
  • banner
  • cpa
  • cpc
  • cpm
  • cpp
  • cpv
  • display
  • paidsearch
  • ppc
Sosyal ağlar
  • social
  • social-network
  • social-media
  • sm
  • social network
  • social media
Tavsiye edici sistemler
  • rec
Arama motorları
  • organic
Başka kaynaklar
  • email veya e-mail, e-posta gönderimlerinden yapılan geçişler için kullanılır,
  • qr veya qrcode, QR kodlarından yapılan girişler için kullanırır,
  • messenger, mesajlaşma uygulamalarından yapılan geçişler için kullanılır.

Not

Eğer utm_source önerilen listeden bir değer kullanıyorsa ve utm_medium listede olmayan bir değer içeriyorsa, Yandex Metrica geçiş kaynağını utm_source ile belirler. Bu, utm_medim etiketinin zorunlu olmadığı trafik kaynakları ile ilgilidir.

Etikette tüm parametreleri kullanmıyorsanız etiket sıralama kurallarına dikkat etmelisiniz:

https://example.com/?utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_campaign=new

JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer parametresini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın).

Değer olarak geçişin yapıldığı kaynak sitenin adresini belirtin. Örnek:

https://example.com/?utm_referrer=example-source.com

Burada:

  • example.com sitenizdir.
  • example-source.com geçişin gerçekleştiği sitedir.

Sitenin tam adresini HTTP veya HTTPS ile birlikte değer olarak girdiğiniz takdirde URL’nizin kodlanması gerekir. Örneğin https://example.com adresini girmek istiyorsunuz. Kodlanmış adres şu şekilde görünecektir: https%3A%2F%2Fexample.com.

Openstat etiketinde parametreler «;» işaretinden sonra sayılır.

https://example.com/?_openstat=openstat_service;openstat_campaign;openstat_ad;openstat_source

Burada:

  • openstat_service: trafik kaynağı;
  • openstat_campaign: Kampanyanın kimlik belirleyicisi;
  • openstat_ad: Reklamın kimlik belirleyicisi;
  • openstat_source: Sitenin kimlik belirleyicisi.

Örnek:

https://example.com/?_openstat=adfox;moscow;discount;top
Kaynağın doğru belirlenmesi için openstat_service parametresinin değerleri

Reklam sistemlerinden yapılan ziyaretleri takip etmek için aşağıdaki değerleri kullanın:

  • AdFox için adfox,
  • admitad için Admitad,
  • AdNews için adnews,
  • ADNOUS için adnous,
  • AdRiver için adriver,
  • adv_cake – ADV.Cake için,
  • Advmaker.ru için advmaker,
  • Aport.Ru için aport (aport.ru),
  • Avito Promo için AvitoPromo,
  • Begun için begun,
  • bing – Bing Ads için,
  • B2BContext için B2BContext,
  • city_ads – CityAds Media için,
  • Criteo için criteo,
  • Direct/ADVERT için directadvert (directadvert.ru),
  • DriveNetwork için drivenetwork,
  • epn, epnbz – E.PN için,
  • Facebook için facebook (fb, facebook.com, fb.com),
  • flocktory – Flocktory için,
  • gdeslon, gdeslon_cpa – Gde Slon? için,
  • Giraffe.io (AppCity) için giraffio,
  • Google için google (adwords, adsense)
  • Instagram için instagram,
  • Kavanga için kavanga,
  • ladycenter — Ladycenter,
  • LinkRu için link,
  • Magna Context için magna,
  • MarketGid için marketgid,
  • medialand için Medialand,
  • Google Merchant için merchant,
  • Moi Mir Mail.ru için moimir,
  • NNN (National News Network) için nnn (nnn.ru),
  • Odnoklassniki için odnoklassniki,
  • ozon – Ozon için,
  • perfluence – Perfluence için,
  • Price.ru için price (price.ru, priceru, price-gmc),
  • PRRE.ru için prre,
  • RTB House için rtbhouse,
  • myTarget (Target Mail.ru) için mytarget (targetmailru),
  • Taboola için taboola,
  • TikTok için tiktok,
  • Torg.Mail.ru için torg.mail.ru
  • RORER için trorer (rorer),
  • tTarget için Ttarget,
  • VideoNow.ru için videonow,
  • VK.com için vkontakte (vk, vk.com),
  • vk_ads, vkads, vk-ads, vkr – VK Reklam için;
  • Whisla için whisla,
  • YouTube için youtube.

E-postalardaki bağlantı adreslerinden yapılan ziyaretler için email veya e-mail değerini kullanın ve bu değeri openstat_service veya openstat_source parametresi olarak gösterin.

Örnek:

https://example.com/?from=transition-source

E-postalardaki bağlantı adreslerinden yapılan ziyaretler için email veya e-mail değerini kullanın.

Raporlarda etiketlerin gösterilmesi

Etiket verileri, grupların rapor sayfasındaki sıralamasına göre iki farklı şekilde sıralanır:

Daha fazla bilgi edinin

Soru-Cevap

UTM etiketlerinde aktarılan değerler büyük-küçük harfle duyarlı mıdır?

Evet. Metrica, UTM etiketinin değeri belirtilirken büyük-küçük harf ayrımını dikkate alır. Örneğin, utm_source=Vkontakte, utm_source=vkontakte etiketine karşılık gelmeyecektir. Bu, Yandex Metrica raporlarındaki bilgilerin görüntülenmesini ve reklam kampanyasının harcama verilerinin yüklenmesi ve silinmesi etkiler. Etiketlerinizin hangi değerlerinin Metrica'da kullanıldığını kontrol etmek için "UTM etiketleri" raporunu kullanabilirsiniz.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.

Yandex Metrica’nın özel bir algoritmaya göre işlediği URL parametresi. URL parametreleri raporunda gösterilmez ama özel raporlarda varsayılan olarak gösterilir. Bu özellik sayesinde daha anlaşılır ve derin istatistiksel dilimler oluşturabilirsiniz.