Yandex Metrica etiketleri nasıl işler?
Yandex Metrica bağlantı adresleri üzerinden yapılan etiketlerin olduğu her geçişi sayar. Örneğin tarayıcıdaki yer imlerine kaydedilmiş veya e-postaya gömülü bağlantı adreslerinden yapılan doğrudan ziyaretler bunlardan sadece ikisidir. Yandex Metrica aşağıda listelenen türdeki etiketleri işleyebilir:
Etiket |
Not |
Etiketler için standart raporlar oluşturulur. Aynı şekilde Reklam sistemleri, Sosyal medya ağları, Mesajlaşma Uygulamaları ve Öneri Sistemleri raporları da UTM etiketleri üzerinden oluşturulur |
|
|
Bu etiket Yandex Direct tarafından eklenir. Örnek: Reklamlardan yapılan geçişlerle ilgili verilere “Direct” rapor grubunda ulaşabilirsiniz: Bu raporlarda istatistikler yalnızca sahte tıklamalara karşı koruma filtrelerinden geçirilmeden hesaplanan tıklamalara göre çıkarılır |
|
Bu etiket Yandex Market tarafından eklenir. Yandex Market'ten yapılan geçişlerle ilgili veriler için Reklam Sistemleri raporuna başvurun. Örnek: |
|
Etiket, Yandex aramasından arama ifadelerini tanımlamak için kullanılır. Örnek: İfadeler Arama sorguları raporunda görülebilir |
|
Google Adwords reklamlarını takip etmek için kullanılır. |
|
QR kodu ile geçişleri izlemek için kullanılır. Geçiş verilerini Kaynaklar, Özet raporunda görüntüleyin. Örnek: |
|
Etiket Yandex Promosyon Sayfaları tarafından ayarlanır. Yandex Promosyon Sayfalarından geçiş verilerini Reklam Sistemleri raporunda görüntüleyin. Örnek: |
Yandex Metrica, ziyaretçinin ilk görüntülemesinden etiket bilgilerini ziyaret sırasında alır. İlk ziyarette etiket yoksa etiket ziyaretin tamamında da etiketin olmadığı varsayılır.
Kaynağın belirlenmesi için kullanılan etiketlerin parametreleri:
Reklam sistemleri |
Abonelik listelerine göre dağıtılan e-posta iletileri |
Sosyal ağlar, web siteleri |
Arama sistemleri, mesajlaşma uygulamaları |
Tavsiye edici sistemler |
|
|
|
|
|
Not
Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.
Etiket nasıl doğru oluşturulur?
İlk parametre her zaman «?» işaretinden, geri kalanlar ise «&» işaretinden sonra eklenir. Ayrıca etiketler,
Parametre |
Açıklama |
Not |
|
Trafik kaynağı |
Etiket kullanımı, sosyal medya ağlarından ve Yandex Direct haricindeki reklam sistemlerinden yapılan ziyaretlerin takip edilmesi için zorunludur |
|
Trafik kanalı |
Bu etiketin kullanımı; QR kodlarından, sosyal medya ağlarından, mesajlaşma uygulamalarından, e-posta iletilerine gömülü bağlantılardan ve öneri sistemlerinden yapılan girişlerin takibi için zorunludur. |
|
Kampanya adı |
— |
|
Kampanya içeriği |
— |
|
Anahtar sözcük |
— |
Kaynağın doğru belirlenmesi için utm_source parametresinin değerleri
Reklam sistemleri
- AdFox için
adfox
, admitad
için Admitad,- AdNews için
adnews
, - ADNOUS için
adnous
, - AdRiver için
adriver
, adv_cake
– ADV.Cake için,- Advmaker.ru için
advmaker
, - Aport.Ru için
aport (aport.ru)
, - Avito Promo için
AvitoPromo
, - Begun için
begun
, bing
– Bing Ads için,- B2BContext için
B2BContext
, city_ads
– CityAds Media için,- Criteo için
criteo
, - Direct/ADVERT için
directadvert (directadvert.ru)
, - DriveNetwork için
drivenetwork
, epn, epnbz
– E.PN için,- Facebook için
facebook (fb, facebook.com, fb.com)
, flocktory
– Flocktory için,gdeslon, gdeslon_cpa
– Gde Slon? için,- Giraffe.io (AppCity) için
giraffio
, - Google için
google (adwords, adsense)
- Instagram için
instagram
, - Kavanga için
kavanga
, ladycenter
— Ladycenter;- LinkRu için
link
, - Magna Context için
magna
, - MarketGid için
marketgid
, medialand
için Medialand,- Google Merchant için
merchant
, - Moi Mir Mail.ru için
moimir
, - NNN (National News Network) için
nnn (nnn.ru)
, - Odnoklassniki için
odnoklassniki
, ozon
– Ozon için,perfluence
– Perfluence için,- Price.ru için
price (price.ru, priceru, price-gmc)
, - PRRE.ru için
prre
, - RTB House için
rtbhouse
, - myTarget (Target Mail.ru) için
mytarget (targetmailru)
, - Taboola için
taboola
, - TikTok için
tiktok
, - Torg.Mail.ru için
torg.mail.ru
- RORER için
trorer (rorer)
, - tTarget için
Ttarget
, - VideoNow.ru için
videonow
, - VK.com için
vkontakte (vk, vk.com)
, vk_ads, vkads, vk-ads, vkr
– VK Reklam için,- Whisla için
whisla
, - YouTube için
youtube
.
Sosyal ağlar
vk
,vkontakte
,vk.com
– VKontakte için,- Facebook için
facebook
,fb
veyafacebook.com
, - Twitter için
twitter
veyatwitter.com
, - Odnoklassniki.ru için
ok
,odnoklassniki
,ok.ru
veyaodnoklassniki.ru
, livejournal
için LiveJournal,- Google+ için
plus.google.com
veyagoogleplus
, - Moi Mir Mail.ru için
my.mail.ru
, - LinkedIn için
linkedin
veyalinkedin.com
, - Delicious için
delicious
, - Tumblr için
tumblr
veyatumblr.com
, - Instagram için
instagram
veyainstagram.com
, - Pinterest için
pinterest.com
, - Reddit için
reddit
, - StumbleUpon için
stumbleupon
.
Haberleşme Araçları
- Skype:
skype
, - Telegram:
telegram
, - Viber:
viber
, - WeChat:
wechat
, whatsapp
: WhatsApp.
Tavsiye edici sistemler
- MirTesen için
mirtesen
, - Rambler.ru için
rambler
.
Arama motorları
yandex
: Yandex’ten yapılan aramalar,- Google arama motoru için:
google
, - Mail.ru arama motoru için:
go.mail.ru
.
UTM etiketinde, yukarıdaki listede olmayan utm_source
parametresinin değeri belirtilmişse, Yandex Metrica ziyaretleri Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi kaynağının altında gösterir.
Kaynağın doğru belirlenmesi için utm_medium parametresinin değerleri
Reklam sistemleri
banner
cpa
cpc
cpm
cpp
cpv
display
paidsearch
ppc
Sosyal ağlar
social
social-network
social-media
sm
social network
social media
Tavsiye edici sistemler
rec
Arama motorları
organic
Başka kaynaklar
email
veyae-mail
, e-posta gönderimlerinden yapılan geçişler için kullanılır,qr
veyaqrcode
, QR kodlarından yapılan girişler için kullanırır,messenger
, mesajlaşma uygulamalarından yapılan geçişler için kullanılır.
Not
Eğer utm_source
önerilen listeden bir değer kullanıyorsa ve utm_medium
listede olmayan bir değer içeriyorsa, Yandex Metrica geçiş kaynağını utm_source
ile belirler. Bu, utm_medim
etiketinin zorunlu olmadığı trafik kaynakları ile ilgilidir.
Etikette tüm parametreleri kullanmıyorsanız etiket sıralama kurallarına dikkat etmelisiniz:
https://example.com/?utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_campaign=new
JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer
parametresini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın).
Değer olarak geçişin yapıldığı kaynak sitenin adresini belirtin. Örnek:
https://example.com/?utm_referrer=example-source.com
Burada:
example.com
sitenizdir.example-source.com
geçişin gerçekleştiği sitedir.
Sitenin tam adresini HTTP veya HTTPS ile birlikte değer olarak girdiğiniz takdirde URL’nizin kodlanması gerekir. Örneğin https://example.com
adresini girmek istiyorsunuz. Kodlanmış adres şu şekilde görünecektir: https%3A%2F%2Fexample.com
.
Openstat etiketinde parametreler «;» işaretinden sonra sayılır.
https://example.com/?_openstat=openstat_service;openstat_campaign;openstat_ad;openstat_source
Burada:
openstat_service
: trafik kaynağı;openstat_campaign
: Kampanyanın kimlik belirleyicisi;openstat_ad
: Reklamın kimlik belirleyicisi;openstat_source
: Sitenin kimlik belirleyicisi.
Örnek:
https://example.com/?_openstat=adfox;moscow;discount;top
Kaynağın doğru belirlenmesi için openstat_service
parametresinin değerleri
Reklam sistemlerinden yapılan ziyaretleri takip etmek için aşağıdaki değerleri kullanın:
- AdFox için
adfox
, admitad
için Admitad,- AdNews için
adnews
, - ADNOUS için
adnous
, - AdRiver için
adriver
, adv_cake
– ADV.Cake için,- Advmaker.ru için
advmaker
, - Aport.Ru için
aport (aport.ru)
, - Avito Promo için
AvitoPromo
, - Begun için
begun
, bing
– Bing Ads için,- B2BContext için
B2BContext
, city_ads
– CityAds Media için,- Criteo için
criteo
, - Direct/ADVERT için
directadvert (directadvert.ru)
, - DriveNetwork için
drivenetwork
, epn, epnbz
– E.PN için,- Facebook için
facebook (fb, facebook.com, fb.com)
, flocktory
– Flocktory için,gdeslon, gdeslon_cpa
– Gde Slon? için,- Giraffe.io (AppCity) için
giraffio
, - Google için
google (adwords, adsense)
- Instagram için
instagram
, - Kavanga için
kavanga
, ladycenter
— Ladycenter,- LinkRu için
link
, - Magna Context için
magna
, - MarketGid için
marketgid
, medialand
için Medialand,- Google Merchant için
merchant
, - Moi Mir Mail.ru için
moimir
, - NNN (National News Network) için
nnn (nnn.ru)
, - Odnoklassniki için
odnoklassniki
, ozon
– Ozon için,perfluence
– Perfluence için,- Price.ru için
price (price.ru, priceru, price-gmc)
, - PRRE.ru için
prre
, - RTB House için
rtbhouse
, - myTarget (Target Mail.ru) için
mytarget (targetmailru)
, - Taboola için
taboola
, - TikTok için
tiktok
, - Torg.Mail.ru için
torg.mail.ru
- RORER için
trorer (rorer)
, - tTarget için
Ttarget
, - VideoNow.ru için
videonow
, - VK.com için
vkontakte (vk, vk.com)
, vk_ads, vkads, vk-ads, vkr
– VK Reklam için;- Whisla için
whisla
, - YouTube için
youtube
.
E-postalardaki bağlantı adreslerinden yapılan ziyaretler için email
veya e-mail
değerini kullanın ve bu değeri openstat_service
veya openstat_source
parametresi olarak gösterin.
Örnek:
https://example.com/?from=transition-source
E-postalardaki bağlantı adreslerinden yapılan ziyaretler için email
veya e-mail
değerini kullanın.
Raporlarda etiketlerin gösterilmesi
Etiket verileri, grupların rapor sayfasındaki sıralamasına göre iki farklı şekilde sıralanır:
Daha fazla bilgi edinin
- Yandex Metrica'nın veri trafiği kaynağı belirleme yöntemi
- “Etiketler” raporu grubu hakkında
- UTM etiketleriyle ilgili sorunu nasıl çözebilirim
Soru-Cevap
UTM etiketlerinde aktarılan değerler büyük-küçük harfle duyarlı mıdır?
- Evet. Metrica, UTM etiketinin değeri belirtilirken büyük-küçük harf ayrımını dikkate alır. Örneğin,
utm_source=Vkontakte
,utm_source=vkontakte
etiketine karşılık gelmeyecektir. Bu, Yandex Metrica raporlarındaki bilgilerin görüntülenmesini ve reklam kampanyasının harcama verilerinin yüklenmesi ve silinmesi etkiler. Etiketlerinizin hangi değerlerinin Metrica'da kullanıldığını kontrol etmek için "UTM etiketleri" raporunu kullanabilirsiniz.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.
Yandex Metrica’nın özel bir algoritmaya göre işlediği URL parametresi. URL parametreleri raporunda gösterilmez ama özel raporlarda varsayılan olarak gösterilir. Bu özellik sayesinde daha anlaşılır ve derin istatistiksel dilimler oluşturabilirsiniz.