Raporlarda segmentasyon işleminin uygulanması
Segment oluşturma
Segment yardımıyla mevcut istatistik bilgilerinin toplamından belirli veriler seçilebilir. Verilerin seçildiği koşullara göre segment oluşturulur.
Yandex Metrica'da oluşturulan segment günlük olarak yeniden hesaplanarak ziyaretçilerle ilgili yeterince güncel bilgiler içerir.
Segment şu şekilde oluşturulabilir:
Listede koşullar gruplarla, gruplar ise kategorilerle birleştirilir.
Birden fazla istatistiksel nesneye göre segmentasyon yapılabilir: Görüntülemeler
- Bu amaçla Görüntülemeler için koşullar uygulanır. Böylece rapora yalnızca belirtilen koşula uygun görüntülemeleri içeren ziyaretler dahil edilir.
Ziyaretlere göre
- Bu amaçla Ziyaretler için koşullar uygulanır. Böylece rapora yalnızca belirtilen koşula uygun ziyaretler dahil edilir.
Ziyaretçilere göre
- Bu amaçla Kullanıcılar için koşullar uygulanır. Böylece rapora, ziyaretleri sırasında belirtilen koşula en az bir kere uygulandığı kullanıcılarla ilgili bilgiler dahil edilir.
Ayrıca dış geçişler veya yapılan aramalar gibi bazı eylemlere göre segment oluşturulabilir. Yandex Metrica'da özellikle bu tür işlemlerle ilgili istatistikler toplamak için geliştirilmiş rapor taslakları vardır. Örneğin, dosya yükleme. Belirtilen segmenti içeren rapor oluşturulurken Yandex Metrica, ziyaretlerdeki tüm eylemlerden sadece belirtilen koşula uygun işlemleri seçer.
Segment farklı objelere göre oluşturulduğu fakat hesaplanan metrikler aynı (örneğin, görüntüleme sayısı) olduğu için hesaplanan nihai değerler farklı raporlarda farklı olabilir.
Örnek
Ziyaretçilerin belirli bir site sayfasını ne sıklıkla görüntülediklerini belirlemek gerektiğini düşünelim. Ziyaret sırasında bir ziyaretçinin, analiz edilecek sayfanın yanı sıra çok sayıda diğer sayfa görüntüleyebildiğini unutmayalım. Aradığımız bilgileri, “Ziyaret Oranı” veya “Popüler” gibi birden fazla farklı raporda bulabiliriz. Örnek raporların nasıl çalıştığı demo sayaçta gösterilmiştir.
Ziyaret oranı
Popüler
Raporlarda sunulan görüntüleme sayısı değerleri farklıdır. Bu durum, ziyaretlere göre segmentasyon sırasında seçilen ziyaretlerde belirtilen sayfanın yanı sıra diğer sayfaların görüntülemeleri de hesaplanmış olduğundan kaynaklanır.
Dikkat
Ziyaretçilerin ziyaret bilgilerini içeren özelliğe raporlardan erişilebilir.
İmleci rapor satırına getirin ve şu simgelerden birine tıklayın:
: raporda bir segment oluşturun;
Boyut değeri bir segment koşulu olacaktır.
Ortaya çıkan segment, başkalarıyla kaydedilebilir ve karşılaştırılabilir. Detaylar için bkz segment işlemleri. Dilerseniz segment işlemlerinin koşullarını değiştirebilirsiniz.
Örnek
Giriş sayfalarını analiz ederken, ziyaret edilen sayfalardan birinin yüksek bir hemen çıkma göstergesi olduğu ortaya çıktı. Ziyaretçilerin bu sayfaya hangi kaynaklardan geldiğini öğrenin:
-
Giriş sayfaları adlı raporda istenen satıra gelin ve
simgesine tıklayın.
Boyut değeri bir segment oluşturma koşulu olacaktır. Raporda yalnızca seçilen sayfa ile ilgili olan veriler kalır.
-
Boyutlar butonuna tıklayıp Kaynaklar → Trafik kaynağı adımlarını izleyelim.
-
Trafik kaynağını listenin başına taşıyın. Burada, yüksek hemen çıkma oranının arama motorlarından gelen geçişler olduğu görülür.
-
Sonucu daha ayrıntılı analiz etmek için,Arama motorlarından gelen trafik satırına tıklayın. Oluşturulan segment tarafından hazırlanan rapor açılır.
Koşul seçimi
Segmente birden fazla koşul eklerseniz:
- farklı gruplar için servis «VE» operatörünü kullanır;
- aynı grup içinse varsayılan olarak “VEYA” operatörünü kullanır.
Dikkat
Belirtilebilecek maksimum koşul sayısı 20'dir.
Koşullar, kuralları kullanabileceğiniz çeşitli türlere ayrılır:
Örneğin URL adresinin, sayfa başlığının veya aramada kullanılacak anahtar sözcük grubunun belirtilmesiyle ilgili koşullar. Bu tür koşulları bilgi girişi satırı üzerinden belirtebilirsiniz. Birden fazla koşul belirtilirken her bir koşul ayrı satıra yazılır.
Bu koşullar için bir kural uygulayabiliriz:
- koşullardan herhangi birini uygula (“VEYA” operatörünün eşdeğeridir);
- tüm koşulları uygula (“VE” operatörünün eşdeğeridir).
Satır koşullarında ayrıca bir satır için tam tekabülünün yanı sıra bunun başlangıcı, alt satırı veya başka kısım veya özellikleri için düzenli ifadeler kullanılarak daha karmaşık koşullar belirtecek özel simgeler de kullanılabilir.
Simge |
Açıklama |
Örnek |
* |
Tüm simgelerin herhangi bir sayısını ifade eder |
Belirtilen sayfa dahil olmak üzere, adresleri * simgesinin kullanımıArama sorgusuyla ilgili bir koşul eklendiğinde * (yıldız) simgesi faydalı olacaktır. Örneğin ziyaretçilerin siteye gelişlerini sağlayan tüm sorgulardan sadece Örnek Ticaret Ltd. Şti. şirket adını herhangi bir şekilde içeren sorgularla ilgili verileri ayırmak için koşulu şu şekilde belirtebiliriz: *Alice Harikalar Diyarında*. Böylelikle "Alice Harikalar Diyarında web sitesi", "resmi site Alice Harikalar Diyarında", "Alice Harikalar Diyarında resmi web sitesi" vb. şeklindeki tüm sorgular belirttiğimiz koşula uygun olacaktır. |
@ |
Seçilen veriler belirtilen satırı içermektedir (fakat tam uygun olması zorunlu değildir) |
Belirtilen satırı içeren URL'lerine sahip tüm sayfaların verilerini göster: |
~ |
Koşul düzenli bir ifadedir |
URL'leri düzenli ifadeye (regexp) uygun olan sayfalarla ilgili verileri göster |
! |
Koşul reddi |
URL'leri https://example.com/tariff/ satırıyla başlayan tüm sayfalarla ilgili verileri rapora dahil etme: |
Simgeler kullanılırken büyük küçük yazılış yok sayılır.
Sadece satır başında kullanılabilen @, ! ve ~ simgeleri aşağıdaki kombinasyonlarda kullanılabilir:
Operatör |
Örnek |
!@ |
URL'leri "tariff" kısmını içeren sayfalarla ilgili veriler hesaplanmasın: |
!~ |
URL'leri düzenli ifade (regexp) koşullarına uygun olan web sayfalarıyla ilgili veriler hesaplanmasın |
Örneğin Konum kategorisi için çok sayıda koşul önerilir.
Koşullar için kural seçilebilir:
- ekle;
- çıkar.
Raporumuzun örneğin Ankara'nın belirli ilçeleriyle ilgili verileri içermemesini istiyorsak kuralımızı uygun şekilde belirtebiliriz.
Segmentlerle yapılabilen işlemler
Segmentlerin karşılaştırılması
-
Böylelikle iki segmentle ilgili verileri yan yana görüntüleyerek bunları karşılaştırabiliriz.
Oluşturulan segment şunlarla karşılaştırılabilir:
- Önceki dönem,
- Manuel olarak belirtilen başka bir segment,
- Hazır segment (örneğin, Yeni ziyaretçiler, Arama trafiği),
- Kayıtlı bir segment (daha önce kaydettiğiniz bir segment).
Ziyaretçi grubunun kaydedilmesi
-
- Segment → Farklı Kaydet yolunu takip edin.
- Segment için bir ad belirtin ve Kaydet butonuna tıklayın.
Kaydedilen segmente Segment → Kaydedilen segmentler yoluyla ve ayrıca Segmentler sayfasından da erişebilirsiniz.
Dikkat
En fazla 500 segment kaydedilebilir.
Soru-Cevap
Uyumsuz koşullar nedir?
- Rapordan rapora geçiş yapıldığında segmentasyon koşulları kaydedilir. Desteklenen koşullar farklıysa, Yandex Metrica’da bunların uyumlu olmadıkları hakkında mesaj görüntülenir. Bu durumda koşulları silin ve yeni segment belirleyin.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Ziyaretlerin veya sayfa görüntülemelerinin, görüntülenen sayfaların sayısı gibi ortak biçimsel bir belirtiye göre ayrılmış bir grubudur.