Segmentasyon örnekleri
Yandex Direct'te yönlendirme ve hedef kitle seçimi için kullanılan segment
Ürün kataloğunun belirli bir kategoriye ait olan ürünleri içeren saylaları gibi belirli site sayfalarını görüntüleyen ziyaretçileri işaretleyelim. Amacımız, bu ziyaretçilere görüntüledikleri sayfaların içeriğiyle ilgili olan bir ürün ya da hizmeti Yandex Direct aracılığıyla önermektir.
- Kullanıcılar için koşullar grubunda
butonuna tıklayın.
- Koşul seçin: Davranış → URL görüntüleme; satıra ilgili sayfanın URL adresini girin (örneğin,
https://example.com/tariff/
). Raporu adresiexample.com
'u içeren tüm sayfalara göre segmentlere bölmek içinexample.com
'u kullanın. - Oluşturulan segmenti kaydedin.
- Yandex Direct'te yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi için koşul ekleyin.
Bu tür bir segmentin nasıl seçildiğini göstermek için Yandex Metrica demo sayacını örnek olarak alalım.
Site sayfası ziyaretinin analizi
Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 1 ile 15 Mart arasında siteye gelip reklam içeren sayfasını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgiyi seçelim.
-
Kullanıcılar için koşullar grubunda
butonuna tıklayın.
-
Koşul seçin: Davranış → URL görüntüleme; satıra ilgili sayfanın URL adresini girin (örneğin,
https://example.com/promo.html
). Raporu adresiexample.com
'u içeren tüm sayfalara göre segmentlere bölmek içinexample.com
'u kullanın. -
Sayfa görüntüleme zaman aralığını belirlemek için Raporlanan döneme ait ve Dönemi seç butonlarına tıklayın.
Bu tür bir segmentin nasıl seçildiğini göstermek için Yandex Metrica demo sayacını örnek olarak alalım.
Belirli bir gelir sağlayan kaynaklar
Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 10.000 Rublenin üzerinde sipariş oluşturan ziyaretçileri seçelim.
- Ziyeretler için koşullar: koşul grubunda
butonuna tıklayın.
- Koşul seçelim: E-ticaret → **Alım tutarı **, açılan menüden Daha fazla öğesini seçelim ve sipariş tutarını 10.000 olarak belirtelim.
İç geçişin kaynağının belirlenmesi
Sitede çok sayıda iç geçişin yapıldığı Yandex Metrica sayacının sitenin bazı sayfalarında kurulu olmadığı anlamına gelebilir. Bir örnek inceleyelim.
Bir dış kaynak siteden sitenin contacts.html
gibi sayacın kurulu olmadığı bir sayfasına gelen ziyaretçinin bundan hemen sonra (yani aynı ziyaret içerisinde) aynı sitenin sayacın kurulu olduğu page1.html
gibi diğer bir sayfasına geçtiğini düşünelim. İki koşul yerine getirilmiştir; ziyaret page1.html
sayfasından başlamıştır (çünkü contacts.html
sayfasında sayaç bulunmadığı için sayfanın görüntülenmesi hakkında Metrica'da veri bulunmamaktadır), fakat geçiş yapılan sayfa (contacts.html
) sayaç ayarlarında belirtilen siteye aittir: http://mysite.example/
.
Sayacın eksik olduğu sayfayı tespit etmek için şu eylemleri yapalım:
- İçerik: Varış sayfaları raporunda Ziyaretler için koşullar: koşul grubunda
butonuna tıklayın.
- Koşul seçin: Kaynaklar → Son kaynak → Kaynak türü → Dahili trafik.
- Boyutlar butonuna tıklayarak boyut listesinde sadece Varış sayfası boyutunun kalmasını sağlayalım, tüm diğer boyutları listeden çıkaralım. Bunun için Boyutlar butonuna tıklayın ve gereksiz olanları listeden çıkarın.
Böylelikle ziyaretin başladığı sayfalar hakkında bilgi edinmiş olduk. Bu sayfalara hangi kaynaktan geçildiğini tespit etmek için ziyaretlerin reverer'larına (geliş kaynağı sayfalarına) göre sıralanacağı bir boyut daha ekleyelim:
- Boyutlar butonuna tıklayın.
- Kaynaklar → Yönlendirme yapan sayfa boyutunu seçin.
Böylelikle raporumuzda ziyaretin başlangıç sayfalarının ve (rapor ağacının 2. düzeyinde) geçiş kaynakları olan sayfaların görüntülenmesini sağladık. Kolaylık açısından Yönlendirme yapan sayfa boyutunu boyut listesinin başına getirebiliriz. Bu şekilde sayaç kodunun eksik olduğu sayfaları 1. düzeyde ve bu sayfalardan nerelere geçildiğini 2. düzeyde göreceğiz.
Böyle bir raporun az sayıda ziyaret içermesi sayacın muhtemelen doğru çalıştığı ve iç geçişlerin ziyaretin zaman aşımlarından kaynaklandığı anlamına gelir.
Yandex Metrica demo sayacında yer alan benzer rapor örneğine göz atın.
Yeni müşteri edinme aracı etkinlik değerlendirmesi
GSM operatörü kendi web sitesine tarifeler için hesaplayıcı ekledi.
Yeni aracın etkinliğini değerlendirmek için hesaplayıcıyı kullanan ve kullanmayan ziyaretçilerin (örneğin aracın çalışmaya başladığı ilk 14 günlük) istatistikleri karşılaştırılmalıdır. Bunun yanı sıra ziyaret kaynaklarının da değerlendirilmesi faydalı olacaktır. Segmentleri oluşturarak bunu yapabilirsiniz. Sayaç için tarife hesaplayıcı («Hesaplayıcı») ile etkileşim sağlayacak bir hedef oluşturulduğunu düşünelim.
Kaynaklar, özet raporundaki toplam ziyaret sayısından “Hesaplayıcı” hedefine ulaşan yeni ziyaretçilerin ziyaretlerini çıkaralım:
- Ziyeretler için koşullar: koşul grubunda
butonuna tıklayalım.
- Koşul seçelim: Geçmiş → Yeni/Geri dönen kullanıcı → Yeni kullanıcı.
butonuna tıklayalım.
- «Hesaplayıcı» hedefinin ulaşıldığı ziyaretleri seçelim: Davranış → Hedefe ulaşma, açılan listeden istediğimiz hedefi seçelim.
1 ile 15 Mart arasında hesaplayıcı içeren tarife sayfalarını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgi bırakarak verileri netleştirelim. Tarife sayfaları site için örnek niteliğindedir; tüm sayfalarda hesaplayıcı bulunmaktadır. Bu nedenle koşulu belirtirken * simgesini kullanarak tüm «tarif» kataloğunun URL'sini belirtebilirsiniz.
- Kullanıcılar için koşullar: koşul grubunda
butonuna tıklayalım.
- Koşul seçelim: Davranış → URL görüntüleme. Veri giriş alanına tarifeler kataloğunun adresini yazalım.
- Sayfa görüntüleme zaman aralığını belirlemek için Raporlanan döneme ait ve Dönemi seç butonlarına tıklayalım.
Sonuç olarak geçmişteki belirli bir dönemde tarife hesaplayıcısını kullanan ziyaretçiler hakkında aradığımız istatistikleri elde etmiş oluyoruz. Segmenti kaydedelim.
Ardından site ziyaretçileri hakkında ortalama istatistik verilerini elde etmek üzere Hedefe ulaşma koşulunu kaldıralım ve segmenti farklı bir isim altında kaydedelim. Şimdi bu iki segmenti birbiriyle karşılaştırabiliriz.
Marka trafiğini rapor dışında tutma
Markadan bahseden verileri rapor dışında tutabilirsiniz. Bunun için segmentasyonu kullanın ve !@markanız
türünde bir koşul ekleyin, markanın Rusça ve İngilizce versiyonları için:
- ! başta — koşul reddi,
- @ başta — satır girişi (büyük-küçük harflere duyarlı değildir).
Örneğin, “Alice Harikalar Diyarında” şirketi için düzenli ifade !@алиса в стране чудес
Rusça marka için ve !@alice in wonderland
İngilizce için olabilir. Bu yöntemle rapordan en fazla 20 sözcük grubu çıkarılabilir. 20’den fazla ifadeyi çıkarmak için düzenli ifade kullanın !~(marka|marka.rf|marka.ru)
.