QR kodları üzerinden geçiş istatistikleri
QR kod, ürün bilgileri, rastgele metin, site sayfası adresi gibi herhangi bir bilginin şifrelenebileceği iki boyutlu bir barkoddur. Ziyaretçi, mobil telefon kamerasıyla QR kodunu tarar ve siteye geçer.
QR kodu oluşturmak için özel hizmetler vardır, örneğin Yandex oluşturucusu.
QR kod hem elektronik ortama hem de kağıt ve diğer maddi taşıyıcılara yerleştirilebilir. Yandex Metrica, QR kodunun farklı taşıyıcılarından siteye geçişleri izlemeye olanak tanır.
Yandex Metrica, QR kodunu kaynak olarak nasıl belirler
Yandex oluşturucusunu kullanıyorsanız, bağlantıya otomatik olarak özel bir etiket yqrid
eklenir. Bu etiket sayesinde Yandex Metrica, ziyaretçinin QR kodu üzerinden siteye geçtiğini belirler. Etiket, her kod oluşturulduğunda dinamik olarak oluşturulur. Bağlantıya ek parametreler eklemek zorunlu değildir.
Yandex oluşturucusunda oluşturulan QR kodu üzerinden geçiş istatistiklerini Kaynaklar, özet raporunda görebilirsiniz.
QR kodunu başka bir şekilde oluşturuyorsanız, sayfa adresine UTM etiketi eklemeniz gerekir.
UTM etiketi üzerinden izleme için utm_medium
parametresi zorunludur. QR kodu üzerinden geçiş amacıyla bu parametre için önerilen değerler: qr
veya qrcode
. Yandex Metrica’nın QR kodunun farklı taşıyıcılarından geçişleri ayırt etmesi için utm_campaign
– kampanya adı ve utm_content
– kampanya içeriği parametrelerini kullanın.
Örnek olarak, bonus bilgileri içeren bir sayfaya bağlantıdan oluşturulan ve metroda bir reklam ilanında yer alacak bir QR kodu durumu alalım. O zaman bağlantı şu şekilde görünebilir:
https://example.com/?utm_medium=qrcode&utm_campaign=metro&utm_content=bonus
Daha fazla bilgi için bkz. Yandex Metrica, trafik kaynaklarını nasıl belirler.
UTM etiketi içeren bir bağlantıdan oluşturulan QR kodu üzerinden geçiş istatistiklerini Kaynaklar, özet ve UTM Etiketleri raporlarında görebilirsiniz.