Toplam hedef (çok adımlı hedef)

Bu tür hedef yardımıyla ziyaretçinin, hedef işlemi gerçekleştirme yolunda ilerlerken attığı adımların dizisini belirtebilirsiniz. Adımlar, sayfa görüntüleme veya JavaScript eylemleri olabilir.

Öneri

Ancak bazı durumlarda ziyaretçilerin hedefe ulaşıması site üzerinden değil, telefon aramasıyla veya başka yollardan gerçekleşebilir. Bu tür ziyaretçileri dahil etmek için arama izleyiciden Yandex Metrica'ya veri aktarımını ayarlayın. Bundan sonra aramalar, Yandex Metrica raporlarına eklenecek ve özel rapor grubu kullanılması mümkün olacaktır.

Toplam hedef nasıl oluşturulur?

  1. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  2. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  3. İsim alanına oluşturulan hedefin adını yazın.
  4. Hedef türünü Toplam hedef olarak seçin.
  5. Gerekli adımları ekleyin. Sayfa ziyaretlerini takip etme koşullarını ve JavaScript eylemi içn hedef belirleyicisini kullanın.
  6. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.
  7. Hedefin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Site sayfası ziyaretlerini takip etme koşulları

Koşul

Açıklama

url: örtüşüyor

Ayarlar’da tam adres seçilirse, sayaç, protokolü (http:// veya https://), alan adını ve? işaretinden sonraki tüm parametreleri (varsa) içeren benzer bir sayfa adresi belirtilen ziyaretleri izleyecektir.

Ayarlarda sayfa yolu seçilirse, sayaç, sayaç alan adı ile belirtilen sayfanın bulunduğu alan adı arasında bir eşleşme olduğunda ziyaretleri izleyecektir. Bu durumda, sayaç ayarlarında belirtilen sayfa yolu (/ işaretinden sonra) tamamen eşleşmelidir.

Örnek

URL eşleşiyor: /metrika, adreslerde example.com ve mysite.com alan adları belirtilmiştir Hedef, URL için çalışacaktır (çünkü yol eşleşiyor ve alan adları ayarlarda var):

  • http://example.com/metrika;
  • http://mysite.com/metrika;
  • https://example.com/metrika;
  • https://mysite.com/metrika.

Hedef, URL için çalışmayacaktır:

  • http://test.ru/metrika (yol eşleşiyor, ancak adres sayaç ayarlarında belirtilmemiş);
  • http://example.com/metrika/test (yol eşleşmiyor);
  • http://example.com/metrika?utm_source (URL parametreler içeriyor);
  • http://example.com (yol eşleşmiyor).

Her iki durumda da, ziyaretçi sayaç kurulu bir sayfaya gelirse ve sayfa adresi ayarlarda belirtilenle tamamen eşleşirse, bu ziyaret sayaç tarafından kaydedilecektir

bunu içeren url:

URL adresinin bir kısmı belirtilir. Bu seçeneği ortak bir koşulla birleştirilebilen birden fazla hedef sayfa olduğu durumlarda kullanın. Hedefe sadece istediğiniz sayfalarda ulaşılmasını sağlamak için URL'nin mümkün olduğunca büyük kısmını belirtin

Örnek

/abc şeklindeki koşul belirtildiğinde hedefe ulaşımlar example.com/abc-1, example.com/abc/2, example.com/abcd sayflarında gerçekleşecektir.

bununla başlayan url:

URL adresinin sadece baş kısmı belirtilir. Alt dizin ziyaretlerini takip etmek istiyorsanız bu koşulu kullanın

Örnek

Koşul olarak https://example.com/abc/ belirtilmişse, bu durumda hedefin gerçekleşmesi https://example.com/abc/1, https://example.com/abc/2, https://example.com/abc/1/2/3 sayfalarına yapılan ziyaretlerle mümkün olacaktır.

düzenli ifade url'si:

Serbest şablonlara uygun URL'leri izlemeye gerek olduğu durumlarda kullanılır

Koşullar yerine getirilirken URL bitişlerinde yer alan ?, #, & ve nokta (.) gibi işaretler yok sayılır. Örneğin http://example.com/?, http://example.com/#, http://example.com/?var=1& URL'leri için karşılaştırma sırayla http://example.com/, http://example.com/, http://example.com/?var=1 URL'leriyle yapılır. Nokta dışında URL'ye bu tür karakterleri eklemek için url: düzenli ifade koşulunu kullanın.

Hedefe ulaşımın URL'lerinin + simgesini içeren sayfalar için de çalışmasını istiyorsanız, %2B simge grubunu + yerine şablona yazın.

Örnek

“Url:” türündeki koşulların kullanım örneklerine bakın.

“Eylem: Hedef belirleyicisi” (toplam hedef koşulu olarak)

Toplam hedefteki eylem, Yandex Metrica'ya JavaScript ile aktarılan bir eylemdir. Hedef oluşturması sırasında hedefin tanımlayıcısı (ID'si) belirtilir. Hedefe ulaşıldığında ID'nin iletilmesi için reachGoal yönetimi çağrılır.

  1. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.

  2. Hedef türünü Toplam hedef olarak seçin.

  3. “sitedeki yararlı eylem: hedefin kimlik belirleyicisi” koşulunu seçin.

  4. Hedef belirleyicisini belirtin. Kimlik belirleyiciyi içeren alanın altında Site için hedef kodu satırı görüntülenir. Kodu kopyalayın. Sitenizde reachGoal yöntemini ayarlamak için bu kod gereklidir.

  5. Site sayfalarında reachGoal yöntemi kullanılır.

    Örnekler
    ...
    <form action="">
    ...
    <input type="button" onclick="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME'); return true;" value="Sipariş ver" />
    </form>
    ...
    
    ...
    <form action="" method="get" onsubmit="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME'); return true;">
    ...
    </form>
    ...
    

ID olarak bir düzenli ifade kullanıyorsanız bu düzenli ifade yalnızca ID değerini (alan adı ve site protokolü olmadan) içermelidir.

Örnek

button veya buy değerini içeren ID'ye sahip bir butona tıklamayı izlemek için koşul olarak button|buy değeri belirtilebilir.

Gereksinimler ve sınırlamalar

  • Hedef en fazla beş adımdan oluşabilir. Tek adımda 10 koşula kadar eklenebilir.

  • Bir sonraki aşama, bir önceki aşamayı geçmeden tamamlanamayacak şekilde adım zincirini seçin. Örneğin bir ziyaretçi ilk adımı tamamlamadan ikinci adımı gerçekleştirirse hedefe ulaşılmış sayılmaz.

  • Ziyaretçiler adımları yalnızca amaç ayarlarında belirtilen adım sıralamasına uyarak atmalıdır. Adımlar arasında ziyaretçi, sitenin başka sayfalarını ziyaret etmek gibi adımlara dahil olmayan eylemler de gerçekleştirebilir. Bu eylemler, amaca ulaşılmasını engellemez.

  • Adımlar, tekil bir ziyaretçinin gerçekleştirdiği ziyaretin bir parçası olarak yapılmalıdır.

  • Adımlardaki koşullar VEYA mantıksal operatörü ile birleştirilir. Hedef adımı, içindeki belirtilen koşullardan en az biri yerine getirildiğinde tamamlanır.

  • Görüntüleme Sayısı türündeki hedefler kullanılamaz.

  • Her sayaç için en fazla 200 hedef belirtilebilir.

  • Servis, ziyaretçinin aynı hedefe ulaşmasını tek bir sayaçta en sık saniye başı bir defa kaydeder.

  • Bir kullanıcının ziyareti sırasında servis, sayaç için oluşturulmuş bulunan 1.000’e kadar çevrimdışı hedefe ve 400’e kadar çevrimiçi hedefe ulaşmayı saptayabilir.

  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.

  • Bir hedef silmeniz durumunda bununla ilgili olarak toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenemez.

Web sitesindeki ziyaretçinin kayıt olma örneği

Sayaç sahibinin web sitesinde Kayıt ol bağlantısı var (http://example.com/registration/). Ziyaretçi bağlantıya tıkladığında, “Gönder” butonu bulunan doldurulmak üzere bir form açılır.

İlk adım olarak:

  1. “bunu içeren url:” koşul türünü belirtin.
  2. registration koşulunu belirtin.

İkinci adım olarak JavaScript eylemini kullanın:

  1. Sitedeki formda reachGoal yöntemini kullanın. Bir hedefe ulaşılacağı zaman bu yöntem çağrılır; bu durumda, “Gönder” butonuna basıldığında çağrılır.
  2. Yandex Metrica arayüzünde “eylem: tanımlayıcı” koşulunu seçin ve koşul olarak reachGoal yöntemindeki hedef belirleyiciyi belirtin.

Daha fazla bilgi edinin

Sohbete yaz

E-posta yaz

Yandex Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için aynı şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:

  • Yandex Metrica'da hedef koşulu, olası seçeneklerden bazıları kapsamıyor olabilir. Örneğin hedef, sayfa oturumunda verilen siparişin onaylanmasına göre ayarlandıysa ve sitede hızlı sipariş vermek de mümkünse.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kuruluysa.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.