“JavaScript-olay” hedefi

Bu hedef, sitedeki eylemlerin takip edilmesini sağlar (butonlara basılması, formların doldurulması vb.) ve hedefin gerçekleşmesi esnasında sayfanın URL'sini değiştirmez. URL değişirse, Sayfaları ziyaretleri hedef türünü kullanın.

Bu tür bir hedefe ulaşıldığına dair bilgi Yandex Metrica'ya JavaScript aracılığıyla iletilir. Bu şekilde istediğiniz her türlü eylemi serbestçe izleyebilirsiniz. Ayrıca, bu tür hedef Turbo sayfalarda kullanılabilir.

Ecommerce'te hedefe ulaşıma dair bilgi goal_id alanı aracılığıyla ve ilgili eylem bilgileriyle birlikte aktarılır.

Öneri

Programlama becerileriniz yoksa, Form gönderimi hedefini kullanın.

“JavaScript eylemi” hedefi nasıl oluşturulur

Hedef oluşturması sırasında hedefin tanımlayıcısı (ID'si) belirtilir. Hedefe ulaşıldığında ID'nin iletilmesi için reachGoal yönetimi çağrılır.

Not

Koşullar eşleşir ve içerir için hedef kimlikleri aşağıdaki karakterleri içermemelidir: / \ & # ? = ". Kimlik belirleyiciye artı (+) simgesi eklemek istiyorsanız bunun yerine %2B kodunu kullanın.

  1. Metrica'da soldaki menüden Ayarlar sayfasına gidin ve Hedef ekle butonuna tıklayın.

  2. İsim alanına oluşturulan hedefin adını yazın.

  3. JavaScript eylemi hedef türünü seçin.

  4. İstenilen koşulu ve hedef ID'sini belirtin. Kimlik belirleyiciyi içeren alanın altında Site için hedef kodu satırı görüntülenir. Kodu kopyalayın. Sitenizde reachGoal yöntemini ayarlamak için bu kod gereklidir.
    Sitenin sayfalarında reachGoal yönteminin kullanım örnekleri:

    ...
    <form action="">
    ...
    <input type="button" onclick="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME'); return true;" value="Order" />
    </form>
    ...
    
    ...
    <form action="" method="get" onsubmit="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME'); return true;">
    ...
    </form>
    ...
    
    ...
    <form action="">
    ...
    <input type="button" onclick="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'TARGET_NAME', {order_price: '1000.35', currency: 'RUB'}); return true;" value="Sipariş et"/>
    </form>
    ...
    
    Seçici özniteliği kullanarak gelir nasıl aktarılır?

    Geliri, seçici öznitelik ile belirlenmiş tüm site sayfalarından order_price olarak iletmek için (örneğin, class veya id), gelir verileriyle birlikte Yandex Metrica’ya seçici adını iletin.

    1. Sitenizin kodunda benzer bir seçicinin belirlendiği bölümü bulun. Örnek:

      <div class="ORDER">Sipariş tutarı: <div class="PRICE">110</div> ruble</div>
      
    2. Hedefe göre geliri Yandex Metrica’ya iletecek olan elementin koduna seçici adını ekleyin. Örnek:

      <input type="button" onclick="ym(XXXXXX, 'reachGoal', 'BUY', {order_price: document.querySelector('.PRICE')?.textContent}); return true;" value="Sipariş ver" />
      
    • XXXXXX: Sayacınızın numarasıdır.
    • TARGET_NAME, hedef tanımlayıcısıdır.
    • order_price – hedefe göre gelir. Geliri para biriminde veya varsayılan birimlerde belirtebilirsiniz.
    • currency – hedef gelir para birimi. Yandex Metrica döviz türünü 3 harfli ISO 4217 döviz koduna göre algılar.
  5. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.

  6. Hedefin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

Hedef izleme koşulları

Bir hedef oluşturduğunuzda, birden çok koşul türü kullanılabilir. Adımlardaki koşullar VEYA mantıksal işleciyle bağlanır, dolayısıyla belirtilen koşullardan en azından birine uyulması halinde hedefe ulaşılmış sayılır.

Koşul

Açıklama

eşleşiyor

Hedefin ID'si tam belirtilir.

içeriyor

ID'nin bir kısmı belirtilir. Bu seçeneği ortak bir koşulla birleştirilebilen birden fazla hedef olduğu durumlarda kullanın. Sadece istediğiniz hedeflere ulaşılmayı sağlamak için ID'nin mümkün olduğunca büyük kısmını belirtin.

Örnek

button şeklindeki koşul belirtildiğinde hedefe ulaşımlar goal-button, button-goal, goal-buy-button ID'leri için gerçekleşir.

düzenli ifade

Serbest şablonlara uygun hedef ID'leri izlemeye gerek olduğu durumlarda kullanılır.

Koşul ayarları yapılırken düzenli ifade yalnızca ID değerini (alan adı ve site protokolü olmadan) içermelidir.

Örnek

button veya buy değerini içeren ID'ye sahip bir butona tıklamayı izlemek için koşul olarak button|buy değeri belirtilebilir.

Kısıtlamalar

  • Her sayaç için en fazla 200 hedef belirtilebilir.

  • Servis, ziyaretçinin aynı hedefe ulaşmasını tek bir sayaçta en sık saniye başı bir defa kaydeder.

  • Bir kullanıcının ziyareti sırasında servis, sayaç için oluşturulmuş bulunan 1.000’e kadar çevrimdışı hedefe ve 400’e kadar çevrimiçi hedefe ulaşmayı saptayabilir.

  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.

  • Bir hedef silmeniz durumunda bununla ilgili olarak toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenemez.

Daha fazla bilgi edinin

Sohbete yaz

E-posta yaz

Yandex Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için aynı şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:

  • Yandex Metrica'da hedef koşulu, olası seçeneklerden bazıları kapsamıyor olabilir. Örneğin hedef, sayfa oturumunda verilen siparişin onaylanmasına göre ayarlandıysa ve sitede hızlı sipariş vermek de mümkünse.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kuruluysa.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.