Seçilen hedefler
Seçilen hedefler – sitenizin anahtar hedeflerini vurgulamanıza ve izlemenize olanak tanıyan bir işlevdir. İşletmeniz için önemli olan hedefleri seçebilir, onları seçilen olarak işaretleyebilir ve bu hedeflerle ilgili istatistikler otomatik olarak Yandex Metrica raporlarında görüntülenir. Bu, trafiğin etkinliğini analiz etmeyi kolaylaştırır ve her hedefi manuel olarak analiz etme gereğini ortadan kaldırarak zaman tasarrufu sağlar.
Seçilen hedeflerin kullanımının avantajları
Seçilen hedefler için toplam analiz
- Genel dönüşüm, başarı sayısı ve toplam gelir gibi yeni kapsamlı metrikler. Artık her hedefi ayrı ayrı analiz etmeye ve göstergeleri toplamaya gerek yok.
Zaman tasarrufu
- Seçilen hedeflerin göstergeleri otomatik olarak analitik raporlara entegre edilecektir. Bu, her seferinde hedefleri seçiciye ekleme veya ilginizi çeken hedeflerle ilgili ayrı metriklerle raporları kaydetme gereğini ortadan kaldırır.
Esnek ayarlar
- Herhangi bir zamanda seçilen hedefler listesinden hedefler ekleyin veya çıkarın, raporları işinizin değişen önceliklerine göre güncelleyin.
Sitedeki eylemler arasındaki ilişkileri arama
- Küçük eylem-hedeflerin (mikro dönüşümler) seçilen büyük hedeflere ulaşmanıza nasıl yardımcı olduğunu göreceksiniz. Raporun standart hedef seçicisinde ilgilendiğiniz hedefi seçin ve onun seçilenlerle nasıl ilişkili olduğunu görün.
Seçilen hedefleri nasıl kullanabilirsiniz
Hedef seçimi
- Hedefler bölümünde, seçilen yapmak istediğiniz hedefleri yıldızlarla işaretleyin.
Bunu, hedef ayar sayfasında Seçilen Hedef seçeneği ile de yapabilirsiniz.
Raporlarda görüntüleme
- Seçilen hedeflerin toplam istatistikleri Yandex Metrica raporlarında otomatik olarak görüntülenecek – bu raporlarda üç yeni sütun göstergeleriyle birlikte görünecek: Seçilen hedeflerin başarıları, Seçilen hedeflerin geliri ve Seçilen hedefler için ziyaretçi dönüşümü.
Metriklerin yanındaki düğmede seçilen hedeflerin sayısı gösterilecektir. Düğmeye tıkladığınızda bu hedeflerin listesi olan bir pencere açılacaktır.
Ek metrikler
-
3 standart metrik dışında, seçilen hedefler için ek metrikler kullanabilirsiniz. Bunlar, Yandex Metricalar → Davranış → Seçilen hedefler için dönüşümler sekmesinde mevcuttur.
Raporlarda kullanılacak metriklerin tam listesi:
- Seçilen hedeflere dönüşüm – seçilen hedeflerle hedeflenen ziyaretlerin oranı
- Seçilen hedeflerin başarıları – ziyaretlerde gerçekleştirilen seçilen hedeflerin sayısı
- Seçilen hedeflerle ziyaretler
- Seçilen hedeflerin geliri – tüm seçilen hedefler için toplanır
- Seçilen hedeflerle ziyaretçiler
- Seçilen hedefler için ziyaretçi dönüşümü – seçilen hedeflere ulaşan ziyaretçilerin toplam benzersiz ziyaretçi sayısına oranı
- Ziyaretçi başına seçilen hedeflerin başarıları
- Seçilen hedefler için ziyaret başına ortalama gelir
Soru-Cevap
Seçilen hedefler listesini değiştirebilir miyim?
Evet, istediğiniz zaman yeni hedefler ekleyebilir veya mevcut olanları seçilenler listesinden çıkarabilirsiniz.
Herhangi bir hedef otomatik olarak seçilecek mi?
Eğer sayaçta e-ticaret ayarlanmışsa, Ecommerce: satın alma hedefi otomatik olarak favoriler listesine eklenecektir. Bu listeyi kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.
Hangi raporlar favori hedefler özelliğini destekler?
Bu özellik, tüm standart ziyaret raporlarında mevcuttur ve favori hedef verilerini analiz kolaylığı için entegre etmenizi sağlar.
Bileşik bir hedefi favori olarak işaretlerseniz ne olur?
Bu durumda, favori metriklere seçilen bileşik hedeflerin tam başarıları (yalnızca tüm hedef adımlarının tamamlandığı dönüşümler) dahil edilecektir.