Yandex.Business'ta bulunan kurum istatistikleri
Yandex Business’ta kurumunuz varsa Yandex Metrica’dan kullanıcılarınızın Yandex servislerinde kurumunuzla nasıl etkileşimde bulunduklarını izleyebilirsiniz. Örneğin, telefonunuzun olduğu “Ara” butonuna tıklarlar veya ofisinize kadar rota oluştururlar.
Metrica, Yandex'teki eylemler ile ilgili nasıl veri toplar?
Yandex servisleri, kullanıcıların kurumunuzla girdikleri etkileşim verilerini Metrica'ya aktarır. Metrica, bilgi toplamak için otomatik sayaç kullanır. Bu sayaç Yandex.Business'taki kurumunuza bağlıdır.
Not
Bir zincir işletmeniz varsa ve şubeleri Yandex.Business'a eklediyseniz, bunlar için bir sayaç oluşturulur ve tüm şubelere ait istatistikler toplanır.
İstatistiklerin toplanmaya başlanması için:
Hizmet |
İstatistik toplama şartları |
Arama (Arama sonuçları) |
Kurumu Yandex Business'a ekleyin. |
|
|
|
Yandex Metrica’daki istatistiklere erişmek
Yandex.Business'ta kurum sahibi ve temsilcileri istatistikleri görüntülemek için misafir erişimine sahiptir. Sayaç düzenleme yetkileri alınamaz.
Başka bir kullanıcıya sayaç erişimi vermek için, Yandex.Business'ta bu kullanıcıya kurum temsilci erişim izni verin. Bu işlemden sonra Metrica'da sayaca erişim izni 24 saat içinde uygulanır.
İstatistikleri aşağıdaki yöntemlerle görebilirsiniz:
- Sayaçlarım sayfasından
<Kurumunuzun adı> - <Kurum adresi (Yandex.Business'ta belirtilmişse)
görünümünde bir ada sahip sayacı seçin. - Raporlar → İçerik → Yandex’teki Hedef Olaylar raporunu açın Rapor hakkında daha fazla bilgi.
Kurum profiline girin ve istatistik bölümünü açın. Ayrıntılar için bkz. Yandex.Business Yardım. Kurum profilinden ayrıca Metrica'ya, "Yandex'te Hedef Eylemler" raporuna geçiş yapabilirsiniz.
Not
Otomatik sayaç ziyaretçi eylemlerini kaydetmez. Bu nedenle, bununla ilgili ölçütlere bakmamalısınız: görüntüleme derinliği, çıkma oranı, sitede geçirilen süre vb.
Takip edilen eylemler ve hedefler
Hakkında bilgi iletilen hizmetler ve olaylar aşağıda listelenmiştir. Hizmet listesi her geçen gün genişlemektedir. Sitenin hem tam hem de mobil sürümlerinde ve mobil uygulamalarında gerçekleştirilen eylemler rapora dahil edilir.
Hedef eylemlerin bazıları da Metrica hedefleri sayılır. Hedefler ve eylemler arasındaki farklılıklar ve bunların nasıl kullanılacağı hakkında ayrıntılı bilgi için bkz. Rapor yapısı ve ayarları.
Yararlı gelişme |
Metrica’da hedef |
Metrica'da kimlik belirleyicisi |
Açıklama |
İzleme hangi serviste gerçekleşir? |
Siteye git |
Eylem çağrısı — |
cta-button |
Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar |
Haritalar |
Sipariş öner |
Eylem çağrısı — |
cta-button |
Kurumunuzun yanında Sipariş öner butonuna tıklamalar |
Servisler |
Değerlendir |
Beğen — |
like |
Kurumunuza ait profildeki Değerlendir butonuna tıklamalar |
— |
Telefonu göster |
Ara butonuna tıklamalar — |
make-call |
Kurum bilgilerinin yanına yerleştirilmiş olan Telefon numarasını göster butonuna tıklamalar |
Arama, Haritalar, Hizmetler |
Ara |
Ara butonuna tıklamalar — |
make-call |
Mobil sürümde ve uygulamadaki telefon numarasına veya |
Arama, Haritalar. Hizmetler, Navigasyon |
Rota oluştur |
Rota oluştur — |
make-route |
Kurum bilgilerinin yanında olan Rota oluştur butonuna tıklamalar |
Haritalar, Navigasyon |
Koleksiyonu kaydet |
Kaydet — |
save |
Kurumun koleksiyonlarının yanında bulunan Kaydet butonuna tıklamalar |
— |
Kuruluşa abone ol |
Abonelik — |
subscribe |
Kurumunuzun tüm yeni içeriğine abonelikler |
— |
Kurum yanıtının gösterimi |
Kurum görüntüleme — |
view_org_content |
— |
— |
Numara rezervasyonu yap |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Numara sipariş et veya Rezervasyon yap butonlarına tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Masa rezervasyonu yap |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Masa rezervasyonu yap butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Teslimat siparişi ver |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Adrese teslim iste butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Yemek siparişi ver |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Yemek siparişi ver butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Çevrimiçi kayıt ol |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Kayıt yap butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Ürün siparişi ver |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Ürün sipariş et butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Hizmet siparişi ver |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Hizmet iste butonuna tıklandığında |
Servisler |
Sohbeti aç |
— |
— |
Sohbet butonuna tıklandığında. Tıklama sonrası Yandex Messenger açılır |
Servisler |
Formu gönder |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Formu gönder butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Banka ürününe (kredi, kart vb.) başvur |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde örneğin Krediye başvur butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Siteye git |
— |
— |
Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar |
Arama, Hizmetler |
Koleksiyona abone ol |
— |
— |
Kurumunuzun belirli koleksiyonlarında yeni kartlara abonelikler |
— |
Kart gösterimi |
— |
— |
Kurumunuzun kart görüntülemeleri |
— |
Kuruluş gösterimi |
— |
— |
Kurum profili görüntülemeleri |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
İndirim al |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde İndirim al butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
VK.com'da görüntüle |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde VKontakte'yi görüntüle butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Kataloğu görüntüle |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Kataloğu göster butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Menüyü görüntüle |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Menüyü göster butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Özel teklifi görüntüle |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Özel teklifi göster butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Instagram’da görüntüle |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Instagram'da görüntüle butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
YouTube'da görüntüle |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde YouTube'da görüntüle butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
İndir |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde İndir butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Uygulamayı yükle |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Uygulamayı kur butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
Kampanyaya katıl |
— |
— |
Kurumunuzun profilinde Kampanyaya katıl butonuna tıklandığında |
Arama, Haritalar, Navigasyon |
E-posta gönderimine git |
— |
— |
E-posta gönderimine geçiş |
Yandex.Business |
WhatsApp'a git |
— |
— |
WhatsApp'a geçiş |
Yandex.Business |
Telegram’a git |
— |
— |
Telegram'a geçiş |
Yandex.Business |
Viber’a git |
— |
— |
Viber'a geçiş |
Yandex.Business |
Soru-Cevap
Otomatik sayaç listeden silinebilir mi?
Sayacı listeden silmeniz halinde topladığı istatistiklere erişiminizi kaybedersiniz. Erişimi yinelemek için Destek Ekibi'ne başvurmanız gerekir. Bu nedenle sayacı silmemenizi öneririz.
Otomatik sayacı kendi siteme kurabilir miyim?
Bu sayacı düzenleme yetkiniz olmayacağı için siteye eklememenizi öneririz. Bu nedenle istatistikler hatalı toplanacaktır.
Sayaç adı değiştirilebilir mi?
Hayır Sayaç adı otomatik oluşturulur.
“Arama yap'ın tıklanması” hedefi nedir?
Bu hedefin yardımıyla Metrica kurumun bilgi kartındaki telefon numarasına ve ayrıca kurum sayacına veri gönderen tüm servislerin mobil sürümlerinde simgesine yapılan tıklamaları izler.
Sayaç ayarlarında hedefler nasıl düzenlenir?
Otomatik sayaç hedefleri düzenlenemez.
* Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.
Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.