Yandex Direct raporlarını etkinleştirme
Yandex Direct kullanıcıları için Yandex Metrica’da ek reklam kampanyası raporları mevcut olabilir.
Rapor alma koşulları
“Yandex Direct” grubu raporlarının Yandex Metrica’da görüntülenmesi için, Yandex Direct’te Kampanya düzenleme sayfasında Yandex Metrica sayaçları bloğunda sitenize kurulu sayacı seçin. Sayaç reklam kampanyasına bağlı değilse Metrica raporlarında reklamlardan kaynaklanan girişler “Diğer Kampanyalar” kaynağına ilişkilendirilir.
Reklamlar tıklanarak gerçekleşen her bir kullanıcı girişi bağlantısına benzersiz tıklama numarasını içeren bir yclid
etiketi otomatik eklenir. Sitenizin bu tür etiketli bağlantıları doğru açtığından emin olun. Reklam tıklanınca sitenizdeki Metrica sayacı etiketi takip ederek gerçekleşen ziyareti belirli tıklama ile ilişkilendirir.
Raporlara erişim
Yandex Direct, özet ve Yandex Direct, alanlar raporlarına, Yandex Direct kampanyasında parametreleri ayarladıktan sonra Yandex Metrica’dan erişilebilir. Yandex Direct, masraflar raporuna erişebilmek için özel ayarlar gerekir.
Yandex Direct raporlarını doğrudan Yandex Metrica arayüzünden ayarlayabilirsiniz. Bunun için Çekim menü öğesini kullanın. Listede bu Kullanıcı adının haklarına sahip olduğu tüm kampanyalar gösterilecektir. Kampanyaların çalışmasıyla ilgili sorularınız varsa, onları bu sayfada sorun.
Çekim menü öğesi ile ayrıca Yandex Business reklam aboneliğini ayarlayabilirsiniz.
Direct reklam kampanyasının harcamalarının hesaplanması
27 Mayıs 2020 tarihinden itibaren; Yandex Metrica, Yandex Direct kampanyalarının harcamalarını, Direct'in varsayılan olarak yaptığı gibi KDV'yi dahil etmeden hesaplamaya başlamıştır. Böylece «Direct» grup raporlarında ve Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI) raporunda Tıklama bedeli, Ortalama tıklama bedeli, Hedefe ulaşmın ortalama bedeli ve Bir hedef kullanıcı ziyaretinin ortalama bedeli metrik değerleri mevcut ve geçmiş dönemler için KDV hariç gösterilir.
Yandex Metrica ile Yandex Direct raporlarının verilerindeki farklılıklar
Direct'te reklam kampanyasıyla ilgili istatistik verileri, aynı kampanyanın Yandex Metrica'daki verilerinden farklı olabilir. Yapay reklam tıklamalarına karşı koruma filtresinden geçen tıklamalar hesaplanarak Yandex Direct'in rapor istatistiklerine geçer.
Reklam sistemleri raporu hem koruma sistemi tarafından onaylanmış hem de onaylanmamış olmak üzere tüm tıklamalara göre ziyaret sayısını gösterirken Yandex Direct: Özet, Yandex Direct: Siteler ve Yandex Direct: Masraflar raporları sadece "onaylı" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerini görüntüler (koruma sistemi tarafından "onaylanmamış" tıklamalara göre ziyaret istatistiklerine bu raporlar üzerinden ulaşamazsınız).
Yine de Yandex.Direсt'te hesaba katılan (onaylı) tıklama sayısı ve Yandex Metrica raporlarında görünen tıklama sayısı farklı olabilir. Tıklama veya görüntülemenin bazen Yandex Metrica tarafından dikkate alınamamasının nedenleri şunlardır:
-
Sayaç kodu siteye yanlış yüklenmiştir. Sayaç kodunu kontrol edin.
-
Sayaç numarası Yandex Direct kampanyası ayarlarında belirtilmemiştir.
-
Bir reklama tıklayarak siteye gelen fakat Yandex Metrica sayacı yüklenmeden, ziyaretçinin sitenin sayfasını kapatması (örneğin bir mobil cihazdan geçiş). Bu durumda, göstergeler arasındaki tutarsızlık %25'e kadar çıkabilir.
-
Sitede döngüsel yönlendirme varsa.
-
Kullanıcının tarayıcısında veya işletim sisteminde ya da şirketin proxy sunucusunda, sayaçların engellenmesine dair kurallar içerebilen reklam engelleyicisi bulunması.
-
Sayaç, ziyaretçinin tarayıcısında (veya işyerindeki proxy sunucusunda), sayaçların yüklenmesini engelleyen bir eklenti olması nedeniyle yüklenmiyor olabilir.
-
Ziyaretçinin antivirüs yazılımı sayacın yüklenmesini engelliyor olabilir.
-
Teknik sorunlar: Sayaç çağrısını yapmakla görevli sunucunun uzaklığı ve internet sağlayıcısı kanalının iş yükü.
Yandex Metrica'nın bunlarda bir etkisi olamaz.