Arama hedefleri

Arama verilerini Metrica'ya aktarırsanız, Direct'te daha esnek reklam kampanyaları oluşturmak ve Metrica'da istatistikleri izlemek için özel hedefler kullanabilirsiniz.

Metrica'ya ilk veri aktarımında bir gün içinde otomatik olarak birkaç hedef türü oluşturulur:

  • Arama: Cevapsız olanlar da dahil olmak üzere her arama dikkate alınır. Veriler Metrica API üzerinden aktarılırsa, hedef ad ve açıklaması isteğe göre olabilir.
  • Hedef arama: Konuşma süresi 30 saniye üzerinde olan aramaları izlemek içindir.
  • Benzersiz arama: İlk kez yapılan aramaları izlemek içindir.
  • Benzersiz hedef arama: İlk kez yapılan ve konuşma süresi 30 saniye üzerinde olan aramaları izlemek içindir.

Bilgilerin nasıl aktarıldığına bağlı olarak hedefler oluşturma

Hedef tipi / Veri aktarma yöntemi

Çağrı takip hizmetleri

Metrica API

Arama

Hedefe yönelik arama

Benzersiz arama

Benzersiz hedef arama

Hedef adlarını düzenleyebilir veya istediğiniz zaman Metrica'daki listeden silebilirsiniz.

Not

Otomatik olarak oluşturulan arama hedefleri silindikten sonra, bir sonraki arama verileri aktarımı sırasında “Arama” hedefi yeniden görüntülenir. Kalan hedefler oluşturulmaz. Onları manuel olarak ekleyebilirsiniz.

Hedef ve benzersiz hedef aramaları izlemek için daha farklı bir konuşma süresine ihtiyacınız varsa böyle bir hedefi manuel olarak oluşturabilirsiniz.

Hedeflere göre istatistikleri görüntülemek için "Dönüşüm" raporunu kullanın ve hedefleri diğer Metrica raporlarına ekleyin. Veriler, ziyaretçi aramayı bitirdiğinde ve bilgiler Metrica'ya ulaştığında bir gün içerisinde raporlarda görünmeye başlar.

Manuel olarak hedef oluşturma

Aramaları, önceden belirlenmiş Metrica dışında farklı kriterlerle izlemek için, kendiniz benzer hedefler oluşturabilirsiniz. Örneğin, benzer bir aramayı izlemenize yardımcı olacak bir hedef oluşturabilirsiniz; birincil, süresi 1 dakikadan kısa, “test” etiketli, vb.

Not

“Çağrı” hedefi varsayılan olarak manuel olarak oluşturulamaz. Bu hedef, yalnızca Yandex Metrica’ya çağrı verileri aktarıldıktan sonra kullanılabilir hedefler listesinde görünecektir.

Hedef oluşturmak için:

  1. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  2. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  3. İsim alanına oluşturulan hedefin adını yazın.
  4. Arama hedef türünü seçin.
  5. Hangi aramalar için hedef oluşturmak gerektiğini belirtin.
  6. Değer eşleştirme koşulunu seçin:
    • «eşleşiyor». Etiketi tam olarak belirtin, örneğin, test-call.
    • “içeriyor”. Etiketin bir bölümünü belirtin, örneğin, call. Birden fazla benzer etiket varsa ve tüm benzer aramaları izlemeniz gerekiyorsa bu yöntemi kullanın.
    • “başlıyor”. Etiket değerinin başlangıcını belirtin, örneğin, test-.
    • «düzenli değer». Serbest şablonlara uyumlu etiketleri izlemek için kullanın.
  7. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.

Hangi aramaları izleyebilirsiniz?

Metrica'da birden fazla arama türü izlenebilir:

  • İlk kez yapılan aramalar için Birincil türünü seçin.
  • Daha önce aramış kişilerce yapılan aramalar için İkincil.
  • Operatörlerinizin cevapladığı aramalar için Cevaplandı.
  • Cevapsız aramalar için Cevapsız.
  • Etiketli aramalar. Gerekirse Etiket alanında aramanın kalitesini veya sonucunu, vb. netleştirmek için kullanılabilecek bir değer belirtin. Örneğin, "fiyat müşteriyi memnun etmedi". Etiket yazımının ve küçük-büyük harflerin, çağrı takip sisteminde veya API üzerinden veri aktarımı sırasında kullanılanla aynı olduğundan emin olun. Tek bir hedef çerçevesinde tek bir etiketin eşleşmesi dikkate alınır.
  • Belirli süreli aramalar. Kurumsal görevleriniz için önemli olduğunu düşündüğünüz süreyi belirtebilirsiniz. Örneğin, 30 saniye. Yukarıda listelenen tüm arama türleri için süre belirtilebilir.

Kısıtlamalar

  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.

  • Her sayaç için en fazla 200 hedef belirtilebilir.

  • Servis, ziyaretçinin aynı hedefe ulaşmasını tek bir sayaçta en sık saniye başı bir defa kaydeder.

  • Bir kullanıcının ziyareti sırasında servis, sayaç için oluşturulmuş bulunan 1.000’e kadar çevrimdışı hedefe ve 400’e kadar çevrimiçi hedefe ulaşmayı saptayabilir.

  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.

  • Bir hedef silmeniz durumunda bununla ilgili olarak toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenemez.

Daha fazla bilgi edinin

Sohbete yaz

E-posta yaz

Yandex Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için aynı şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:

  • Yandex Metrica'da hedef koşulu, olası seçeneklerden bazıları kapsamıyor olabilir. Örneğin hedef, sayfa oturumunda verilen siparişin onaylanmasına göre ayarlandıysa ve sitede hızlı sipariş vermek de mümkünse.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kuruluysa.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Metrica verilerine göre ortalama süre aramayı hedef olarak tanımlamamızı sağlar.