Otomatik hedefler

Not

Otomatik hedefler, otomatik sayaçlar için kullanılamaz.

Sitedeki çeşitli eylemlerle ilgili verileri toplayan bu metrik, belirli eylemlere dayanarak hedefleri otomatik olarak oluşturabilir:

Sitedeki eylem

Yandex Metrica neleri izler?

E-posta adresine tıklama

Tüm e-posta adresleri. Metrica, e-posta adreslerini bağlantılardaki mailto:<adres> parametresinden tanır

Telefon numarasına tıklama

Tüm telefon numaraları. Metrica, telefon numarasını bağlantıdaki tel parametresinden tanır

Butona tıklama (Otomatik hedef: Başvuru vb. dahil)

Sitedeki tüm butonlara veya diğer tıklanabilir öğelere tıklamalar. Metrica, bir sitedeki tıklanabilir öğeleri a, button, div ve input etiketlerine göre tanır.

Yandex Business'a eklenen web siteleri için bu tür hedefler farklı butonlar için oluşturulabilir (örneğin: Otomatik hedef: Başvuru gibi). Bu tür hedefleri silmemenizi öneririz: Bunlar reklamın kalitesinde ve verimliliğinde artış sağlayabilir.

Mesajlaşma uygulamasına geçiş

Sitede geri bildirim için kullanılan herhangi bir mesajlaşma uygulamasına geçişler Örneğin: WhatsApp, Viber, VK Messenger, Facebook Messenger vb. Metrica, mesajlaşma uygulamalarını bağlantılardaki URL'lerden tanır

Form gönderme

Sitedeki her türlü geri bildirim formlarının gönderilmesi. Form, sitede form öğesinin ve formun kimlik belirleyicisi (id), adı (name) veya DOM öğesi yolu gibi parametrelerinin bulunup bulunmadığına göre belirlenir.
Doğru çalışması için veri doğrulamayı ayarlayın

Dosya indime

Siteden dosya indirme

Dosya türleri
  • belge;
  • metin;
  • yürütülebilir dosya;
  • sunum;
  • uygulamalar;
  • sıkıştırılmış dosya;
  • video;
  • ses dosyası.
Desteklenen dosya uzantıları

3GP
7Z
AAC
AVI
APK
CSV
DJVU
DOCX
EXE

FLAC
FLV
GZ
KEY
MIDI
MKA
MKV
MP3
MP4

MPEG
MOV
MSI
OGG
PDF
PKG
PPS
PPT
PPTX

RAR
RTF
TXT
WAV
WMA
WMV
WMF
XLSX
ZIP

Site içi arama

Ziyaretçilerin aramayı ne sıklıkta kullandıkları. Metrica, adresleri q, text, query veya search parametresinden tanır

Servis eylemleri

Jivo, Nethouse vb. Metrica ile entegre olan servislerin paylaştığı eylemler.

Sosyal ağlara geçiş

Siteye eklenen herhangi bir sosyal ağa geçişler. Örneğin Instagram, VK.com, Facebook, YouTube ve diğerleri. Metrica, sosyal ağları bağlantılardaki URL'lerinden tanır

Ödeme sisteminden geri dönüş.

Ziyaretçilerin ödeme sistemine geçiş yaptıktan sonra siteye ne sıklıkla geri döndükleri. Metrica, ödeme sistemlerini yönlendirme (referer) sayfasında URL'lerinin bulunmasından tanır.

E-ticaret: Sepete ekleme

Sepete ekleme add eylemi için tetiklenir.

E-ticaret: satın alma

Siteden satın alma, purchase e-ticaret olayı için tetiklenir.

İletişim bilgilerini doldurma

İletişim bilgilerinin site sayfalarındaki form alanlarına girilmesi. Aralık 2023'ten bu yana bu hedefe ulaşmak için iletişim bilgilerinin herhangi bir şekilde doldurulmasının saptanması yeterlidir. Sayaç ayarlarında Ek izleme ayarlarını etkinleştir seçeneği aktifse hedef iletişim bilgileri siteye ilk girildiğinde oluşturulur; veriler Yandex Metrica'ya hash'lenmiş şekilde aktarılır. Bu seçenek kapalıyken Metrica verilerin yalnızca girildiğini saptar fakat girilen verileri işlemez

İletişim bilgilerini gönderme

"İletişim bilgilerinin doldurulması" otomatik hedefine benzer. Form gönderilirken yalnızca iletişim bilgileri alanı doldurulsa bile (örneğin, yalnızca bir telefon numarası veya yalnızca bir e-posta adresi belirtilse bile) etkinleşir.

Yandex ID ile kullanıcı girişi

(Otomatik hedef: Yandex ID ile kullanıcı girişi yapıldı)

Yandex ID ile kullanıcı girişinin tamamlanmasını. Bir otomatik hedefe ulaşmanın iki yolu vardır:

Tüm diğer durumlarda otomatik hedefe ulaşılamaz.

Ayrıca, çeşitli sektörler için önerilen hedeflerin listesini kullanabilir ve sitede, belirttiğiniz ID'lere sahip eylemlerin bilgilerini aktarmayı destekleyebilirsiniz. Bu durumda, bilgileri aktarılan eylemlerin izlenmesi için hedefler otomatik olarak oluşturulur. Ayrıca, sitenizde Google Analytics ve Facebook Pixel araçlarını kullanmanız halinde Yandex Metrica önerilen hedeflerle ilgili olan bu sistemlerin işaretlemesini tanıyabilir ve ilgili yararlı eylemler için hedefleri otomatik olarak oluşturabilir.

Metrica işletmenizin faaliyet alanına göre en uygun hedef seçenekleri önerir:

Servisler

Metrica'da hedef adı

Yararlı gelişme

Siteye kayıt

Ziyaretçi siteye kaydoldu

İletişim bilgisi doldurma

Ziyaretçi iletişim bilgilerini sağladı

İletişim bilgisi onaylama

Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı

Siteye kullanıcı girişi

Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı

Bülten aboneliği

Ziyaretçi bültene abone oldu

Başvuru formu açma

Ziyaretçi başvuru formunu açtı

Başvuru formu gönderme

Ziyaretçi başvuru formunu doldurup başvuruyu gönderdi

Sohbet açma

Ziyaretçi sohbeti açtı

Sohbette mesaj gönderme

Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi

Favorilere ekleme

Ziyaretçi bir hizmeti favorilere ekledi

Siparişe başlama

Ziyaretçi sipariş işlemine başladı

Ödeme şekli seçimi

Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti

Siparişin başarıyla tamamlanması

Ödeme işleminin tamamlanması

Emlak

Metrica'da hedef adı

Yararlı gelişme

Siteye kayıt

Ziyaretçi siteye kaydoldu

Sohbet açma

Ziyaretçi sohbeti açtı

Sohbette mesaj gönderme

Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi

Başvuru formu açma

Ziyaretçi başvuru formunu açtı

Başvuru formu gönderme

Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi

Toplantı onayı

Ziyaretçi toplantıyı onayladı

İnternet mağazaları

Metrica'da hedef adı

Yararlı gelişme

Siteye kayıt

Ziyaretçi siteye kaydoldu

Siteye kullanıcı girişi

Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı

Bülten aboneliği

Ziyaretçi bültene abone oldu

Favorilere ekleme

Ziyaretçi bir ürünü favorilere ekledi

Sohbet açma

Ziyaretçi sohbeti açtı

Sohbette mesaj gönderme

Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi

Sepete ekleme

Ziyaretçi bir ürün veya hizmeti sepete koydu

Siparişe başlama

Ziyaretçi sipariş işlemine başladı

Ödeme şekli seçimi

Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti

Siparişin başarıyla tamamlanması

Ödeme işleminin tamamlanması

Eğitim

Metrica'da hedef adı

Yararlı gelişme

Siteye kayıt

Ziyaretçi siteye kaydoldu

İletişim bilgisi doldurma

Ziyaretçi iletişim bilgilerini gönderdi

İletişim bilgisi onaylama

Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı

Siteye kullanıcı girişi

Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı

Bülten aboneliği

Ziyaretçi bültene abone oldu

Sohbet açma

Ziyaretçi sohbeti açtı

Sohbette mesaj gönderme

Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi

Başvuru formu açma

Ziyaretçi başvuru formunu açtı

Başvuru formu gönderme

Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi

Siparişe başlama

Ziyaretçi sipariş işlemine başladı

Ödeme şekli seçimi

Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti

Siparişin başarıyla tamamlanması

Ödeme işleminin tamamlanması

Eğitime başlama

Ziyaretçi eğitime başladı

Özgeçmiş (CV) oluşturma

Ziyaretçi özgeçmişini hazırladı

Özgeçmişi gönderme

Ziyaretçi özgeçmişini gönderdi

Özel ilan servisleri

Metrica'da hedef adı

Yararlı gelişme

Siteye kayıt

Ziyaretçi siteye kaydoldu

İletişim bilgisi onaylama

Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı

Siteye kullanıcı girişi

Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı

Bülten aboneliği

Ziyaretçi bültene abone oldu

Sohbet açma

Ziyaretçi sohbeti açtı

Sohbette mesaj gönderme

Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi

Satıcının/Hizmet sağlayanın iletişim bilgilerini görüntüleme

Satıcının veya hizmet sağlayanın iletişim bilgilerini görüntüleme

Başvuru formu açma

Ziyaretçi başvuru formunu açtı

Başvuru formu gönderme

Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi

Siparişe başlama

Ziyaretçi sipariş işlemine başladı

Ödeme şekli seçimi

Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti

Siparişin başarıyla tamamlanması

Ödeme işleminin tamamlanması

İlan yayınını doğrulama

Ziyaretçi ilanın yayınlanmasını doğruladı

İlanı yanıtlama

Ziyaretçi ilanı yanıtları

Satıcı veya hizmet sağlayan ile iletişim

Ziyaretçi, satıcıyla veya hizmet sağlayanla iletişime geçti

Başarılı haberleşme

Başarılı haberleşme

Toplantı onayı

Toplantı onayı

Hizmet sağlayan siparişi yerine getirdi

Hizmet sağlayan kişi hizmeti verdi

Favorilere ekleme

Favorilere ekleme

Yandex.Metrica sitede yukarıda listelenen eylemlerden en az birinin sayfada gerçekleştiğini belirlediğinde hedefler, örneğin “Otomatik Hedef: Messenger'a girişler” gibi bir isim altında Hedefler sayfasında görüntülenmeye başlar.

Hedeflere göre istatistiği görüntülemek için “Dönüşümler” raporunu kullanın ve onları Yandex Metrica’nın diğer raporlarına ekleyin.

Otomatik hedefleri nasıl etkinleştirip yönetebilirim?

Otomatik hedef oluşturma şunların ayarlarında varsayılan olarak etkindir:

  • yeni sayaçlar;
  • henüz hedef yapılandırılmamış sayaçlar;
  • hedeflerin nadiren kullanıldığı sayaçlar.

Başka sayaçlarda hedef oluşturmak için sayaç ayarlarında Otomatik hedefler seçeneğini etkinleştirin.

Hedefleri şu şekilde yönetebilirsiniz:

: Düzenle

Otomatik hedeflerde ad ve gelir düzenlenebilir. Diğer alanlar düzenlenemez.

Telefon numarasına tıklamayı izleme sayfasına gidip "Telefon numarasına tıklama" adlı otomatik hedefi nasıl düzenleyebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

: Sil

Silinen bir hedef otomatik olarak oluşturulmayacaktır fakat onu manuel olarak tekrar oluşturabilirsiniz.

Kısıtlamalar

  • Otomatik hedefler, sayacın toplam hedef sayısına dahil edilmez.

  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.

  • Sayaçta aynı koşula sahip başka bir hedef varsa otomatik hedef oluşturulamaz.

  • Servis, ziyaretçinin aynı hedefe ulaşmasını tek bir sayaçta en sık saniye başı bir defa kaydeder.

  • Bir kullanıcının ziyareti sırasında servis, sayaç için oluşturulmuş bulunan 1.000’e kadar çevrimdışı hedefe ve 400’e kadar çevrimiçi hedefe ulaşmayı saptayabilir.

  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.

  • Bir hedef silmeniz durumunda bununla ilgili olarak toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenemez.

* Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Yandex Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için aynı şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.

Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.

Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:

  • Yandex Metrica'da hedef koşulu, olası seçeneklerden bazıları kapsamıyor olabilir. Örneğin hedef, sayfa oturumunda verilen siparişin onaylanmasına göre ayarlandıysa ve sitede hızlı sipariş vermek de mümkünse.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kuruluysa.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.
Öneriler işe yaramadı

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.