Otomatik hedefler
Not
Otomatik hedefler, otomatik sayaçlar için kullanılamaz.
Sitedeki çeşitli eylemlerle ilgili verileri toplayan bu metrik, belirli eylemlere dayanarak hedefleri otomatik olarak oluşturabilir:
Sitedeki eylem |
Yandex Metrica neleri izler? |
||||
Tüm e-posta adresleri. Metrica, e-posta adreslerini bağlantılardaki |
|||||
Tüm telefon numaraları. Metrica, telefon numarasını bağlantıdaki |
|||||
Butona tıklama (Otomatik hedef: Başvuru vb. dahil) |
Sitedeki tüm butonlara veya diğer tıklanabilir öğelere tıklamalar. Metrica, bir sitedeki tıklanabilir öğeleri Yandex Business'a eklenen web siteleri için bu tür hedefler farklı butonlar için oluşturulabilir (örneğin: Otomatik hedef: Başvuru gibi). Bu tür hedefleri silmemenizi öneririz: Bunlar reklamın kalitesinde ve verimliliğinde artış sağlayabilir. |
||||
Sitede geri bildirim için kullanılan herhangi bir mesajlaşma uygulamasına geçişler Örneğin: WhatsApp, Viber, VK Messenger, Facebook Messenger vb. Metrica, mesajlaşma uygulamalarını bağlantılardaki URL'lerden tanır |
|||||
Sitedeki her türlü geri bildirim formlarının gönderilmesi. Form, sitede |
|||||
Siteden dosya indirme Dosya türleri
Desteklenen dosya uzantıları
|
|||||
Ziyaretçilerin aramayı ne sıklıkta kullandıkları. Metrica, adresleri |
|||||
Jivo, Nethouse vb. Metrica ile entegre olan servislerin paylaştığı eylemler. |
|||||
Siteye eklenen herhangi bir sosyal ağa geçişler. Örneğin Instagram, VK.com, Facebook, YouTube ve diğerleri. Metrica, sosyal ağları bağlantılardaki URL'lerinden tanır |
|||||
Ziyaretçilerin ödeme sistemine geçiş yaptıktan sonra siteye ne sıklıkla geri döndükleri. Metrica, ödeme sistemlerini yönlendirme (referer) sayfasında URL'lerinin bulunmasından tanır. |
|||||
Sepete ekleme add eylemi için tetiklenir. |
|||||
Siteden satın alma, purchase e-ticaret olayı için tetiklenir. |
|||||
İletişim bilgilerini doldurma |
İletişim bilgilerinin site sayfalarındaki form alanlarına girilmesi. Aralık 2023'ten bu yana bu hedefe ulaşmak için iletişim bilgilerinin herhangi bir şekilde doldurulmasının saptanması yeterlidir. Sayaç ayarlarında Ek izleme ayarlarını etkinleştir seçeneği aktifse hedef iletişim bilgileri siteye ilk girildiğinde oluşturulur; veriler Yandex Metrica'ya hash'lenmiş şekilde aktarılır. Bu seçenek kapalıyken Metrica verilerin yalnızca girildiğini saptar fakat girilen verileri işlemez |
||||
İletişim bilgilerini gönderme |
"İletişim bilgilerinin doldurulması" otomatik hedefine benzer. Form gönderilirken yalnızca iletişim bilgileri alanı doldurulsa bile (örneğin, yalnızca bir telefon numarası veya yalnızca bir e-posta adresi belirtilse bile) etkinleşir. |
||||
Yandex ID ile kullanıcı girişi (Otomatik hedef: Yandex ID ile kullanıcı girişi yapıldı) |
Yandex ID ile kullanıcı girişinin tamamlanmasını. Bir otomatik hedefe ulaşmanın iki yolu vardır:
Tüm diğer durumlarda otomatik hedefe ulaşılamaz. |
Ayrıca, çeşitli sektörler için önerilen hedeflerin listesini kullanabilir ve sitede, belirttiğiniz ID'lere sahip eylemlerin bilgilerini aktarmayı destekleyebilirsiniz. Bu durumda, bilgileri aktarılan eylemlerin izlenmesi için hedefler otomatik olarak oluşturulur. Ayrıca, sitenizde Google Analytics ve Facebook Pixel araçlarını kullanmanız halinde Yandex Metrica önerilen hedeflerle ilgili olan bu sistemlerin işaretlemesini tanıyabilir ve ilgili yararlı eylemler için hedefleri otomatik olarak oluşturabilir.
Metrica işletmenizin faaliyet alanına göre en uygun hedef seçenekleri önerir:
Servisler
Metrica'da hedef adı |
Yararlı gelişme |
Siteye kayıt |
Ziyaretçi siteye kaydoldu |
İletişim bilgisi doldurma |
Ziyaretçi iletişim bilgilerini sağladı |
İletişim bilgisi onaylama |
Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı |
Siteye kullanıcı girişi |
Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı |
Bülten aboneliği |
Ziyaretçi bültene abone oldu |
Başvuru formu açma |
Ziyaretçi başvuru formunu açtı |
Başvuru formu gönderme |
Ziyaretçi başvuru formunu doldurup başvuruyu gönderdi |
Sohbet açma |
Ziyaretçi sohbeti açtı |
Sohbette mesaj gönderme |
Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi |
Favorilere ekleme |
Ziyaretçi bir hizmeti favorilere ekledi |
Siparişe başlama |
Ziyaretçi sipariş işlemine başladı |
Ödeme şekli seçimi |
Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti |
Siparişin başarıyla tamamlanması |
Ödeme işleminin tamamlanması |
Emlak
Metrica'da hedef adı |
Yararlı gelişme |
Siteye kayıt |
Ziyaretçi siteye kaydoldu |
Sohbet açma |
Ziyaretçi sohbeti açtı |
Sohbette mesaj gönderme |
Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi |
Başvuru formu açma |
Ziyaretçi başvuru formunu açtı |
Başvuru formu gönderme |
Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi |
Toplantı onayı |
Ziyaretçi toplantıyı onayladı |
İnternet mağazaları
Metrica'da hedef adı |
Yararlı gelişme |
Siteye kayıt |
Ziyaretçi siteye kaydoldu |
Siteye kullanıcı girişi |
Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı |
Bülten aboneliği |
Ziyaretçi bültene abone oldu |
Favorilere ekleme |
Ziyaretçi bir ürünü favorilere ekledi |
Sohbet açma |
Ziyaretçi sohbeti açtı |
Sohbette mesaj gönderme |
Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi |
Sepete ekleme |
Ziyaretçi bir ürün veya hizmeti sepete koydu |
Siparişe başlama |
Ziyaretçi sipariş işlemine başladı |
Ödeme şekli seçimi |
Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti |
Siparişin başarıyla tamamlanması |
Ödeme işleminin tamamlanması |
Eğitim
Metrica'da hedef adı |
Yararlı gelişme |
Siteye kayıt |
Ziyaretçi siteye kaydoldu |
İletişim bilgisi doldurma |
Ziyaretçi iletişim bilgilerini gönderdi |
İletişim bilgisi onaylama |
Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı |
Siteye kullanıcı girişi |
Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı |
Bülten aboneliği |
Ziyaretçi bültene abone oldu |
Sohbet açma |
Ziyaretçi sohbeti açtı |
Sohbette mesaj gönderme |
Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi |
Başvuru formu açma |
Ziyaretçi başvuru formunu açtı |
Başvuru formu gönderme |
Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi |
Siparişe başlama |
Ziyaretçi sipariş işlemine başladı |
Ödeme şekli seçimi |
Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti |
Siparişin başarıyla tamamlanması |
Ödeme işleminin tamamlanması |
Eğitime başlama |
Ziyaretçi eğitime başladı |
Özgeçmiş (CV) oluşturma |
Ziyaretçi özgeçmişini hazırladı |
Özgeçmişi gönderme |
Ziyaretçi özgeçmişini gönderdi |
Özel ilan servisleri
Metrica'da hedef adı |
Yararlı gelişme |
Siteye kayıt |
Ziyaretçi siteye kaydoldu |
İletişim bilgisi onaylama |
Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı |
Siteye kullanıcı girişi |
Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı |
Bülten aboneliği |
Ziyaretçi bültene abone oldu |
Sohbet açma |
Ziyaretçi sohbeti açtı |
Sohbette mesaj gönderme |
Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi |
Satıcının/Hizmet sağlayanın iletişim bilgilerini görüntüleme |
Satıcının veya hizmet sağlayanın iletişim bilgilerini görüntüleme |
Başvuru formu açma |
Ziyaretçi başvuru formunu açtı |
Başvuru formu gönderme |
Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi |
Siparişe başlama |
Ziyaretçi sipariş işlemine başladı |
Ödeme şekli seçimi |
Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti |
Siparişin başarıyla tamamlanması |
Ödeme işleminin tamamlanması |
İlan yayınını doğrulama |
Ziyaretçi ilanın yayınlanmasını doğruladı |
İlanı yanıtlama |
Ziyaretçi ilanı yanıtları |
Satıcı veya hizmet sağlayan ile iletişim |
Ziyaretçi, satıcıyla veya hizmet sağlayanla iletişime geçti |
Başarılı haberleşme |
Başarılı haberleşme |
Toplantı onayı |
Toplantı onayı |
Hizmet sağlayan siparişi yerine getirdi |
Hizmet sağlayan kişi hizmeti verdi |
Favorilere ekleme |
Favorilere ekleme |
Yandex.Metrica sitede yukarıda listelenen eylemlerden en az birinin sayfada gerçekleştiğini belirlediğinde hedefler, örneğin “Otomatik Hedef: Messenger'a girişler” gibi bir isim altında Hedefler sayfasında görüntülenmeye başlar.
Hedeflere göre istatistiği görüntülemek için “Dönüşümler” raporunu kullanın ve onları Yandex Metrica’nın diğer raporlarına ekleyin.
Otomatik hedefleri nasıl etkinleştirip yönetebilirim?
Otomatik hedef oluşturma şunların ayarlarında varsayılan olarak etkindir:
- yeni sayaçlar;
- henüz hedef yapılandırılmamış sayaçlar;
- hedeflerin nadiren kullanıldığı sayaçlar.
Başka sayaçlarda hedef oluşturmak için sayaç ayarlarında Otomatik hedefler seçeneğini etkinleştirin.
Hedefleri şu şekilde yönetebilirsiniz:
-
Otomatik hedeflerde ad ve gelir düzenlenebilir. Diğer alanlar düzenlenemez.
Telefon numarasına tıklamayı izleme sayfasına gidip "Telefon numarasına tıklama" adlı otomatik hedefi nasıl düzenleyebileceğinizi öğrenebilirsiniz.
- Silinen bir hedef otomatik olarak oluşturulmayacaktır fakat onu manuel olarak tekrar oluşturabilirsiniz.
Kısıtlamalar
-
Otomatik hedefler, sayacın toplam hedef sayısına dahil edilmez.
-
Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
-
Sayaçta aynı koşula sahip başka bir hedef varsa otomatik hedef oluşturulamaz.
-
Servis, ziyaretçinin aynı hedefe ulaşmasını tek bir sayaçta en sık saniye başı bir defa kaydeder.
-
Bir kullanıcının ziyareti sırasında servis, sayaç için oluşturulmuş bulunan 1.000’e kadar çevrimdışı hedefe ve 400’e kadar çevrimiçi hedefe ulaşmayı saptayabilir.
-
Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
-
Bir hedef silmeniz durumunda bununla ilgili olarak toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenemez.
* Rusya Federasyonu topraklarında yasaklanmış bir servistir.