Advanced Matching

Advanced Matching – kullanıcıları, üçüncü taraf çerezleri (third-party cookies) sınırlı tarayıcılar kullansalar bile, sitede tanımlamaya yardımcı olan bir teknolojidir – örneğin, Safari veya Mozilla Firefox.

Bu sayede reklamverenler, reklam kampanyalarının etkinliğini koruyabilir ve ilgili kitleyi çekme maliyetini düşürebilir, platformlar ise reklam gösterimlerinden elde edilen geliri artırabilir.

Site ziyaretçilerinin hangi tarayıcıları ve tarayıcı sürümlerini kullandığını öğrenmek Tarayıcılar raporundan mümkündür.

Nasıl çalışır?

  1. Advanced Matching, kullanıcıların kendi isteğiyle sağladığı, sitenizdeki formlardan alınan bilgileri kullanır. Örneğin, sipariş verirken, kayıt olurken veya bültene abone olurken.
  2. Veriler, ISO-27001 standartları dikkate alınarak hashlenir ve anonimleştirilmiş bir şekilde Yandex Metrica’ya iletilir.
  3. Toplanan bilgiler, reklamın doğruluğunu ve etkinliğini artırmaya olanak tanır.

Not

Sitede veri toplama formları (giriş, abonelik, sipariş formları vb.) kurun – böylece Advanced Matching kullanıcıları tanımlayabilir ve reklamın etkinliğini ve gelirini artırabilir.

Advanced Matching Nasıl Ayarlanır

Şu yöntemlerden birini kullanın:

Bu durumda, Yandex Metrica’ya yalnızca ziyaretçinin sitenizdeki formda doldurduğu e-posta ve telefon hashlenmiş olarak iletilir.

Metrica'nın kullanıcı bilgilerini otomatik olarak toplamasını sağlamak için sayaç ayarlarında Gelişmiş izleme ayarlarını kullan seçeneğini etkinleştirin.

Manuel veri toplama, her durumun özel ihtiyaçlarına ve özelliklerine bağlı olarak bilgi toplama sürecini daha doğru ve esnek bir şekilde ayarlamaya olanak tanır. Bu, özellikle siteyi zaten ziyaret etmiş kullanıcıların verilerini toplamak gerektiğinde önemlidir.

Tahminlerimize göre, manuel veri toplama, otomatik toplamaya kıyasla toplanan bilgi hacmini 2-3 kat artırabilir.

Veri iletimi için JavaScript API yöntemlerinden birini kullanın:

Aktarılan verilerin doğruluğu için, kullanıcı bilgisi olan tüm site sayfalarına manuel toplama kodu eklemenizi öneririz.

Veri aktarımı kontrolü

Verilerin Yandex Metrica’ya otomatik olarak gönderilip gönderilmediğini kontrol etmek için:

  1. Sitedeki veri toplama formundaki alanları doldurun (abonelik, giriş, sipariş formu vb.).

  2. Tarayıcı konsolunu ve Network sekmesini açın.

  3. Filtre alanına mc.yandex.com.tr adresini girin.

  4. 1?page-url ile başlayan isteği seçin.

  5. Açılan pencerede Payload sekmesine gidin.

    • Sekmenin içeriğinde site-info: {“___ym”:{“fi” …} parametresi varsa – doğru isteği buldunuz.

    • Böyle bir parametre yoksa, 1?page-url ile başlayan başka bir isteği açın ve tekrar Payload sekmesine gidin.

      Hiçbir 1?page-url isteğinde {“___ym”:{“fi” …} parametresi yoksa – veri iletimi yapılmıyor, destek hizmetine başvurun.

  6. Eğer s() parametresinde alfanümerik bir değer görünüyorsa – veri iletimi doğru ayarlanmıştır.
    Parametre s(0) şeklindeyse – veri iletimi yapılmıyor, destek hizmetine başvurun.

Verilerin Yandex Metrica’ya hashlenmiş olarak gönderilip gönderilmediğini kontrol etmek için:

  1. Sitedeki veri toplama formundaki alanları doldurun (abonelik, giriş, sipariş formu vb.).
  2. Formdaki verileri gönderin.
  3. Tarayıcı konsolunu ve Network sekmesini açın.
  4. Filtre alanına mc.yandex.com.tr adresini girin.
  5. 1?page-url ile başlayan isteği seçin.
  6. Açılan pencerede Payload sekmesine gidin.
    • Sekmenin içeriğinde site-info: {“___ym”:{“fpp” …} parametresi varsa – doğru isteği buldunuz ve veri iletimi doğru ayarlanmıştır.
    • Böyle bir parametre yoksa, 1?page-url ile başlayan başka bir isteği açın ve tekrar Payload sekmesine gidin.
      Hiçbir 1?page-url isteğinde {“___ym”:{“fpp” …} parametresi yoksa – veri iletimi yapılmıyor, destek hizmetine başvurun.

Script tüm site sayfalarına yerleştirilmişse, sayfanın kaynak kodunda firstPartyParams veya firstPartyParamsHashed parametreleriyle veri iletimini kontrol edin.

Not

Hashlenmiş veri işleme ve iletim yöntemi firstPartyParams, HTTPS protokolüyle çalışan siteler için kullanılabilir.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.