E-ticaret nedir?
Yandex Metrica yardımıyla e-ticaretle (Ecommerce) ilgili site ziyaretçilerinin eylemleri hakkında bilgiler toplayın, analiz edin ve Direct reklam kampanyalarında kullanın:
- Ürün ve sipariş ayrıntılarını, siparişlerin ortalama fiyatını, sipariş başına dönüşüm oranlarını, satın almaya kadar geçen süreyi ve diğer yararlı verileri görüntüleyin.
- Yandex Direct’te reklam kampanyalarının etkinliğini, “Reklam harcamaları payı sınırlı maksimum dönüşüm” stratejilerini kullanarak artırın.
- Sitenizde hangi ürünlerin en popüler olduğunu, sepete hangi ürünlerin daha sık eklendiğini, hangi indirim kuponlarının (promosyon kodlarının) daha sık kullanıldığını vb. anlayın.
- Reklam kanallarının karlılığını analiz edin.
- Sitenin en yüksek ödeme gücüne sahip hedef kitlesini belirleyin ve analiz edin.
Bilgilerin raporlarda görüntülenmesini sağlamak için şu verileri Metrica'ya aktarın: Sitenizin ziyaretçileri hangi ürünleri ve tutarı;
- görüntülüyorlar,
- sepete ekliyorlar,
- sepetten siliyorlar,
- satın alıyorlar.
Metrica'da özellikle bu eylemler izlenir ve raporlardaki istatistikler bunlara göre hesaplanır.
E-ticaret nasıl etkinleştirilir?
Not
Yandex Market iş ortağıysanız ve bir mağaza sayfanız varsa, ziyaretçilerin ürünlerle etkileşimi hakkındaki bilgiler, ek ayarlara gerek kalmadan Yandex Metrica raporlarında mevcuttur. Daha fazla bilgi.
Yandex Metrica’ya veri aktarımını yapılandırabilirsiniz: CMS’niz için eklenti yardımıyla
- Eklenti yardımıyla e-ticaret nasıl etkinleştirilir? bölümüne göz atın.
Manuel olarak
- Bunu yapmak için sayaç ayarlarını değiştirmeniz ve sitede değişiklikler yapmanız gerekir; bilgilerin veri taşıyıcısı üzerinden aktarımını yapılandırın. Etkinleştirmek için sitenizin geliştiricisine veya web yöneticisine başvurun. Daha fazla bilgi.
İlk veri aktarımından birkaç saat sonra Metrica'da istatistikler görüntülenecektir. Raporları görmek için Yandex Metrica’da Raporlar → Elektronik ticaret öğesini açın. Raporlarla ilgili ayrıntılar.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |