Çevrimdışı verileri içe aktarma

Ziyaretçiler sitenize girdiğinde, Yandex Metrica otomatik olarak sitenin sayfalarıyla nasıl etkileşimde bulundukları ve bu sayfalarda gerçekleştirdikleri anahtar eylemler hakkında veri toplar.

Ancak, işinizin satış hunisi sitedeki eylemlerden daha derin olabilir: telefonla arama, kurye teslimatından sonra siparişin ödenmesi, müşteriyle görüşmelerden sonra sözleşme imzalanması, çevrimdışı satış noktasında ödeme vb. Bu tür eylemler hakkında veriler (örneğin, satın alınan siparişler, aramalar, mesajlaşma uygulamalarındaki sohbetler) Yandex Metrica’ya aktarılabilir, müşterilerinizin sitedeki davranışlarını site dışındaki eylemleriyle ilişkilendirebilir ve bu verileri reklam için kullanabilirsiniz.

Çevrimdışı verilerle neler yapılabilir

Çevrimdışı veri aktarımı, site sahiplerinin geniş bir yelpazede sorunları çözmelerine yardımcı olur. Bunlardan bazıları:

Kapsamlı analitik oluşturun

Yandex Metrica’ya çevrimdışı eylemleri – gerçek satışlar veya CRM aşamalarını – aktararak, bunları sitedeki kullanıcıların çevrimiçi geçmişiyle ilişkilendirebilir ve tam satış hunisi analizi elde edebilirsiniz.

Yandex Direct’te çevrimdışı dönüşümler için reklamları optimize edin

Kullanıcıların onaylanmış eylemleri için hedefler oluşturun ve bunları satın alınan siparişler, imzalanan sözleşmeler, sitedeki başvurudan sonra ödeme alma gibi reklam optimizasyonunda kullanın.

Segmentler oluşturun

Look-alike benzer kullanıcıları arama teknolojisi dahil çevrimdışı veriler temelinde kullanıcı segmentleri oluşturun. Segment, satın alma öncesi siteyi ziyaret etmeyen müşterileri de içerebilir.

Veri doğruluğunu artırın

Yandex Metrica’nın verileri ile CRM sisteminiz veya satış departmanınızdan gelen bilgiler arasındaki tutarsızlıkları en aza indirin. Çevrimdışı dönüşümler, müşterilerinizin site üzerinden ödeme yapıp, ödeme sonrası siteye geri dönmemesi (sipariş için teşekkür sayfasına ulaşmaması) durumunda da yardımcı olabilir.

Başvuruları sınıflandırın

Sitedeki form doldurmalar veya siparişler her zaman ödemelere yol açmaz. “İyi” başvuruların verilerini aktararak, hangi satış kanallarının en etkili olduğunu anlayabilirsiniz.

ROPO raporları oluşturun

Çevrimdışı noktalarınız varsa, bu noktalardaki satın alımlar hakkında bilgi aktararak çevrimiçi etkinin çevrimdışı satışlara etkisini görebilirsiniz.

Hangi çevrimdışı veriler aktarılabilir

Site ziyaretçilerinin çevrimdışı dönüşümleri

Kullanıcı ziyaretlerini, bu ziyaretten sonra aktarılan JavaScript olayı türündeki dönüşümleri kaydederek tamamlayabilirsiniz. Bu, kullanıcıların site dışındaki eylemlerini segmentlemenize ve analiz etmenize, ayrıca işinizin göstergelerini doğru yansıtan dönüşümleri reklamda kullanmanıza olanak tanır.

Mekanizmanın temeli – Yandex Metrica’nın uygun kullanıcı ziyaretini aktarılan tanımlayıcılar aracılığıyla bulması ve bu ziyarete dönüşüm kaydetmesidir.

Ziyareti bulmak ve hedefi gerçekleştirmek için şunları aktarmalısınız:

  • Yandex Metrica’daki kullanıcı tanımlayıcıları: ClientId, UserId, Yclid veya PurchaseId. Bunlar, kullanıcının siteyi ziyaret ettiği sırada elde edilebilir.
  • Hedef Belirleyicisi. Kullanıcı ziyaretinde gerçekleştirilmesi gereken hedefi belirleyin. Sadece JavaScript eylemi türündeki hedefler aktarılabilir. Eğer bu türden uygun hedefleriniz zaten varsa, onları kullanın. Aksi takdirde, “eşleşiyor” koşulunu seçerek ve rastgele bir kimlik belirterek yeni bir hedef oluşturun.
  • Dönüşüm Tarihi ve Saati. Hedefi belirli bir kullanıcı ziyaretine bağlamak için Unix Time Stamp formatını kullanın. Yandex Metrica, ilettiğiniz tarihe en yakın olan ziyareti bulmak için kullanacaktır.

Ek olarak, hedefin değerini (gelir) ve kullanılan para birimini belirtebilirsiniz. Veriler, Yandex Metrica’nın arayüzünde CSV dosyası aracılığıyla veya API kullanılarak iletilebilir.

Yandex Metrica’nın arayüzü üzerinden çevrimdışı dönüşümlerin yüklenmesi hakkında daha fazla bilgi

API ile veri iletimi hakkında detaylı bilgi

CRM'inizdeki müşteri ve sipariş bilgileri

Bu format, CRM’den müşterileriniz hakkında Yandex Metrica’ya erişim sağlamanıza, onların siteyle etkileşimlerine, siparişlerine, bu siparişlerin durumlarına ve siparişle birlikte iletilen dönüşümlere ve satın alınan ürünlere erişim sağlar.

Müşteriler ve siparişler hakkında veri iletimi, yüksek harcama yapan müşteriler, siparişlerdeki belirli ürünler, CRM’deki anlaşma durumları ve daha fazlası gibi müşteri segmentleri oluşturmanıza olanak tanır. Buna ek olarak, format, e-posta ve telefon numaraları üzerinden veri gönderimini içerir, bu da ROPO raporları oluşturmanıza olanak tanır.

Bu işlevselliği kullanmak için, şunları iletmelisiniz:

Müşteri bilgisi

  • CRM’nizdeki müşteri id’si;
  • isim;
  • rastgele ek parametreler;
  • Yandex Metrica’nın sayaçta ziyaretlerini bulabileceği kimlikler (ClientId, telefonlar, e-postalar, telefonlar_md5, e-postalar_md5).

Siparişler (ticari işlemler)

  • CRM’nizdeki sipariş kimliği;
  • siparişi gerçekleştiren müşteri id’si;
  • sipariş zamanı;
  • durumu ve geliri, maliyeti.

İletilen duruma bağlı olarak, siparişin bağlandığı ziyarette hedefler gerçekleştirilecektir. Ek olarak, siparişteki ürünleri gönderebilirsiniz.

Veri iletimini etkinleştirmek için müşteri kimliklerinin toplanmasını ayarlayın ve bunları CRM’de saklayın. Daha sonra müşteri ve sipariş verilerini Yandex Metrica’nın API’si veya CRM entegrasyonu aracılığıyla yükleyin.

Verileri CRM’den sipariş kaynakları ve Kaynaklar, harcamalar ve ROI raporlarında analiz edebilirsiniz.

CRM’den veri iletiminin ayarlanması hakkında detaylı bilgi

Telefon aramalarıyla ilgili bilgiler

Müşterileriniz sık sık bilgi alıyor, randevu alıyor veya siteyi ziyaret ettikten sonra telefonla siparişleri onaylıyorsa, bu aramaları izleyebilir ve bunları ziyaretçilerin sitedeki eylemleriyle ilişkilendirebilirsiniz.

Bu şekilde, çağrıların sayısını, kalitesini ve nihai sonuçlarını, örneğin siteyi ziyaret ettikten sonra yapılan satın alımları analiz edebilirsiniz.

Buna ek olarak, çağrılar hakkında bilgi iletimi, iletilen aramaların özelliklerine göre hedefler kullanmanıza olanak tanır – örneğin, “İyi Çağrı” etiketiyle işaretlenmiş 5 dakikadan uzun ilk çağrılar için bir hedef ayarlayabilirsiniz.

Çağrıları izlemek için genellikle üçüncü taraf çağrı izleme hizmetleri kullanılır. Genellikle bu, Yandex Metrica’nın sayacına ek olarak siteye özel bir çağrı izleme kodu yerleştirilmesini gerektirir. Bu kod, sitedeki telefon numaralarını değiştirilmiş numaralarla değiştirir, bu da ClientId kimliğini Yandex Metrica’ya ziyaretçiden gelen arama gerçeğiyle ilişkilendirmenizi sağlar.

Bu şekilde, belirli hedeflerin gerçekleştirilmesi için siteye yapılan kullanıcı ziyaretlerine arama özelliklerine veya toplam arama sayısına dayalı bir öznitelik atayabilirsiniz. Veri analizi, “Çağrılar” rapor grubu veya Yandex Metrica’nın standart raporlarında çağrı hedeflerini seçerek yapılabilir.

Çağrı izleme hizmetiniz çağrıları CRM sistemine iletmeyi destekliyorsa, Yandex Metrica’ya çağrılarla ilgili bilgilerin yanı sıra CRM’nizden müşteri ve sipariş bilgilerini göndererek çağrılarla ilgili tam bir satış hunisini izleyebilirsiniz.

Çağrıların Yandex Metrica’ya iletilmesi hakkında detaylı bilgi

Yandex Metrica çevrimdışı verileri ziyaretlerle nasıl ilişkilendirir?

Çevrimdışı dönüşümlerin gönderilmesi, sitenizdeki anahtar olaylar için (örneğin, lead formu doldurma, sipariş verme veya değiştirilmiş numaraya çağrı yapma) bir veya daha fazla Yandex Metrica kimliğini saklamanızı gerektirir. Bu kimlikler daha sonra veri iletimi için kullanılır.

Çevrimdışı verileri sitenizin ziyaretçileri ve ziyaretleriyle ilişkilendirmek için Yandex Metrica aşağıdaki kimlikleri kullanır:

ClientID

Yandex Metrica'nın benzersiz site ziyaretçisi için otomatik oluşturduğu kimlik belirleyicisi. Çerezlerdeki _ym_uid değeri.

Çevrimdışı dönüşümler, çağrılar, ziyaretçi parametreleri ve CRM’den müşteri ve sipariş verilerinin iletimi için kullanılır. Kimliği almak için getClientID yöntemini kullanın.

ClientId kullanımı, ziyaretlere en yüksek ve en doğru bağlamayı sağlar – bu, çevrimdışı veriler için önerilen parametredir.

ClientId, çevrimdışı veri iletiminin tüm formatlarında – çevrimdışı dönüşümler, CRM verileri ve çağrılarda mevcuttur.

UserID

Site sahibinin belirlediği, örneğin ziyaretçinin kişisel hesabına giriş yaparken belirlenen ziyaretçi kimliği.

Ziyaretçi kimlik sistemi zaten oluşturulmuşsa ve bu verilerle aktif olarak çalışıyorsanız, UserID kullanın. Yandex Metrica’nın ziyaretçileri, kimlik belirleyicilerinize göre belirleyebilmesi için UserID’nin ClientID’yle setUserID yöntemiyle ilişkilendirilmesi gerekir.

Kendi tanımlayıcıları, yalnızca ziyaretleri sırasında setUserID yöntemi çağrılmış olan site ziyaretçileri için ClientID’ye bağlanacaktır.

UserID, çevrimdışı dönüşümlerin ve çağrıların iletiminde kullanılabilir.

yclid

Yandex Direct reklamına tıklamanın kimlik belirleyicisi, Yandex Direct tarafından belirlenir. Bu kimliği, yalnızca Yandex’ten gelen reklamlar için çevrimdışı veri aktarımıyla ilgileniyorsanız kullanın.

Yalnızca çevrimdışı dönüşümler ve çağrılar için kullanılabilir. Daha fazla bilgi edinmek için yclid aracılığıyla dönüşüm takibi bölümüne göz atın.

PurchaseId

E-ticaret satın alma kimliği, site sahibi tarafından ürün satın alındığında belirlenir.

Satın alma hedeflerini bilgiyle tamamlamanız gerektiğinde PurchaseId kullanın. Örneğin, satın alma işlemi sitenizde tamamlandığında tam ödeme yapılmıyorsa, satın alınan siparişleri gönderebilirsiniz.

PurchaseId, çevrimdışı dönüşümler aktarılırken kullanılabilir.

e-postalar (MD5 hash algoritması dahil)

Müşterinin e-posta adresi. Yalnızca CRM kaynaklı müşteri ve sipariş verilerinin ilişkilendirilmesi için kullanılır. Bu kimlik, başvurular veya satın almalarla birlikte ClientId ayarlamakta zorluk yaşıyorsanız veya çevrimdışı satış noktalarından satın alma verilerini gönderiyorsanız ve trafiğinizin ROPO etkisini görmek istiyorsanız uygundur.

Gönderilen tüm adresler Metrica'da ham halde saklanmaz, gönderim sırasında Metrica tarafında hash'lenir.

Yanlış formatta olan e-posta adreslerini kendiniz hash ederseniz, Yandex Metrica dönüşümün hangi ziyarete ait olduğunu belirleyemez.

Kullandığınız hash algoritmasını kontrol etmek için mail@yandex.ru e-postasını kullanabilirsiniz. Bunun hash’i şu şekilde olmalıdır: 3c56ff8fef0f6c65b36b2d25720fe276.

E-posta adresleri yalnızca CRM’den veri aktarımında kullanılabilir.

telefonlar (MD5 hash algoritması dahil)

Müşteri telefon numaraları. Yalnızca CRM kaynaklı müşteri ve sipariş verilerinin ilişkilendirilmesi için kullanılır. E-posta adreslerine benzer şekilde, bu kimlik, başvurular veya satın almalarla birlikte ClientId ayarlamakta zorluk yaşıyorsanız veya çevrimdışı satış noktalarından satın alma verilerini gönderiyorsanız ve trafiğinizin ROPO etkisini görmek istiyorsanız uygundur.

Gönderilen tüm telefon numaraları Metrica'da ham halde saklanmaz, gönderim sırasında Metrica tarafında hash'lenir.

Yanlış formatta olan telefon numaralarını kendiniz hash ederseniz, Yandex Metrica dönüşümün hangi ziyarete ait olduğunu belirleyemez.

Kullandığınız hash algoritmasını kontrol etmek için 79995551111 telefon numarasını kullanabilirsiniz. Bunun hash’i şu şekilde olmalıdır: f09f2c3d48f31e2a802944ade2e5aec5.

Telefonlar yalnızca CRM’den veri aktarımında kullanılabilir.

Çevrimdışı verilerle ziyaretleri tamamlama dönemi

Çevrimdışı verilerle ziyaretleri tamamlama dönemi, Yandex Metrica’ya aktarılan çevrimdışı verilerle ziyaretlerin tamamlanabileceği bir aralıktır.

Tüm çevrimdışı veriler (çevrimdışı dönüşümler, çağrılar, CRM siparişleri) için ziyaretleri tamamlama süresi 21 gündür. Ziyaretçinin siteye son ziyareti ile dönüşüm verileri dosyasının işlenmesi arasında 21 günden fazla zaman geçmemişse, veriler ziyarete eklenir.

CRM siparişleri için, zaten ziyaretlere eklenmiş siparişlerin değiştirilmesi için genişletilmiş bir dönem de mevcuttur – siparişle tamamlanan ziyaretten itibaren 111 gün içinde bu siparişle ilgili bilgileri değiştirebilir veya tamamlayabilirsiniz. Bu, satın alma sonrası dönüşüm gelirini değiştirmek ve dönüşüm durumunu İşlemdeden Ödendi veya başka bir duruma çevirmek gerektiğinde faydalı olabilir.

Dönüşüm ilişkilendirme yöntemleri, kullanılan kimlik belirleyicilerine göre değişir:

  • ClientID ve UserID, email, phone (hash dahil). Çevrimdışı dönüşüm ve arama bilgileri bunların hemen öncesinde gerçekleşen ziyarete eklenir.

    Bir ziyaretçinin 1 Mart, 5 Mart ve 11 Mart tarihlerinde toplam 3 ziyaretinin gerçekleştiğini düşünelim. 10 Mart'ta siparişini bir satış noktasında ödeyip aldığını ve bu işlemin CRM'de kaydedildiğini, bu işlemle ilgili bilgilerin 20 Mart'ta bir çalışanınız tarafından Yandex Metrica'ya gönderildiğini düşünürsek bu 10 Mart satışının bilgileri 5 Mart'taki ziyarete eklenecek.

  • yclid. Dönüşümler, aktarılan yclid parametresine bağlı reklamdan kaynaklanan ziyarete eklenir.

  • PurchaseId. Dönüşümler, iletilen kimlikle e-ticaret satın almasının yapıldığı ziyarete eklenir.

Soru-Cevap

Ziyaretçi sadece sayfaya baktıysa ama siparişini çevrimdışı kanallar üzerinden verdiyse yine de dönüşümü izlemek mümkün müdür?

Bu tür dönüşümleri izlemek için CRM’den CRM’den müşteri ve sipariş verilerini e-posta veya telefon numaraları belirterek Yandex Metrica’ya iletin. Aynı şekilde, siteye yapılan ziyareti çevrimdışı bir olayla ilişkilendirmek için birbirine benzemeyen promosyon kodu sistemini kullanabilirsiniz. Ziyaretçileriniz sitenizde gördükleri bu kodları mağazanıza geldiklerinde gösterirler.

Sohbete yaz

E-posta yaz

Lütfen, dikkatli olun: Destek Ekibi kullanıcıları aramaz. Dolayısıyla Yandex Metrica Destek Ekibi adına sizi telefonla arayan yabancıları yok sayın ve talimatlarını kesinlikle izlemeyin.


Yandex Metrica'nın benzersiz site ziyaretçisi için otomatik oluşturduğu kimlik belirleyicisi.