E-ticaret manuel olarak nasıl bağlanır?
Önemli
JavaScript API'siyle çalışmak için HTML ve JavaScript'le çalışma tecrübesine sahip olmak gerekir. Bu konuda tecrübeniz yoksa sitenizin geliştiricisine veya yöneticisine başvurmanızı öneririz.
|
Eğitim videosu. E-ticaret verilerinin gönderilip gönderilmediğinin kontrol edilmesi. Videoyu izle |
-
E-ticareti bağlamak istediğiniz sayacı seçin.
-
Sayaç ayarlarında E-ticaret seçeneğini etkinleştirin. Veri toplaması için sayaç koduna
dataLayer
taşıyıcısı eklenir.
Ayrıca, sayacı ecommerce: true parametresiyle başlatabilirsiniz.
-
Ürün özellikleri, «Sepete ekle» butonu gibi, ürünler ve siparişler hakkında bilgi içeren site sayfalarındaki sayaç kodunu güncelleyin veya sayaç kodu eksikse bunu ekleyin.
Bunu yapmak için sayaç kodunu kopyalayın. Sitedeki sayaç kodununecommerce:"dataLayer"
satırını içerdiğinden emin olun:Sitede zaten geliştirilmiş e-ticaret Google Analytics Enhanced Ecommerce veya E-ticaret (GA4) özellikle Global Site Tag üzerinden yapılandırılmışsa, veriler ek ayarlar olmadan otomatik olarak gelmeye başlayacaktır: Metrica, Google ile uyumlu bir veri aktarım biçimine sahiptir. Bu durumda 5. maddeyi atlayın.
-
Sitenizde JavaScript API üzerinden veri aktarımını yapılandırın (alışveriş sepetinize ürün ekleme, satın alma vb. ile ilgili). Bilgileri aktarmak için belirli bir etkinlikten (örneğin, sipariş oluşturma) sorumlu olacak belirtilen biçimde bir komut dosyası oluşturmanız gerekir. Daha bütün veriler alabilmek için tüm veya yalnızca bazı etkinliklerin iletilmesini ayarlayabilirsiniz.
Google'dan geliştirilmiş e-ticaretiniz yoksa bu adımı izleyin. Her eylem için bir e-ticaret nesnesi oluşturun ve veri taşıyıcısına yerleştirin (varsayılan olarakdataLayer
). -
E-ticaret ayarlarının doğru yapıldığını denetleyin.
-
İlk veri aktarımından birkaç saat sonra Metrica'da istatistikler görüntülenecektir. Raporları görmek için Yandex Metrica’da Raporlar → Elektronik ticaret öğesini açın. Raporlarla ilgili ayrıntılar.