"Müşteriler" raporu
Müşteriler raporu, müşterilerinizin ve siparişlerinin (işlemlerinin) değerini analiz etmenize yardımcı olur. Bu rapor, CRM'den müşteriler ve siparişleri hakkında bilgi yüklendikten sonra Yandex Metrica arayüzünde kullanılabilir hale gelir.
Bu rapor, web analiz verilerini gerçek müşterilerle ilişkilendirmenizi sağlar. Bu sayede:
- Sipariş (işlem) sonuçlarını değerlendirebilir,
- Hedef kitle segmentleri oluşturabilir,
- Gerçek sipariş bilgileri bazında reklam optimizasyonu yapabilir,
- En önemli müşterileri (örneğin, alışveriş yapmayı bırakan veya ortalama alım tutarları yüksek olan müşterileri) belirleyebilir ve bu şekilde bu gruplardan her biri ile ayrı ayrı çalışabilirsiniz.
Önemli
Müşteriler raporu sadece CRM'den yüklenen müşterilerin verilerini içerir, ziyaret özellikleri veya ziyaret geçmişi bilgilerini içermez. Ziyaretlerle ilgili tüm bilgiler Ziyaretçiler raporunda kalır.
Müşteriler raporu, analiz ve pazarlama olanaklarını önemli ölçüde genişletir. Bu rapor müşteriyi ayrıntılı olarak (ne kadar gelir getirdiğini, ne kadar süre aktif kaldığını, neler satın aldığını) görmeyi sağlar.
Bu raporu CRM'den indirilen verilerle etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmak için kullanabilirsiniz:
- Hedef kitleyi değerine ve davranışına göre segmentlere bölün,
- Farklı müşteri gruplarıyla iletişiminizi pekiştirin,
- Kişiselleştirilmiş yaklaşımı kullanarak tekrarlanan satışlardan kaynaklanan dönüşüm oranını artırın.
Müşteri tablosundaki veriler
Yandex Metrica, CRM'den müşteri ve sipariş verileri yüklendikten sonra, verileri alınan tüm müşterilerin listesini gösterir. Bu tablo her müşterinin kilit göstergelerini içerir:
-
Müşteri ID'si: CRM'inizden aktarılan benzersiz müşteri kimlik belirleyicisi. Örneğin, müşterinin dahili numarasını veya veri aktarımı sırasında bunu belirtmediyseniz, otomatik olarak atanmış ID'sini.
-
Müşteri adı ve açıklaması: CRM'inizden aktarılan müşteri adı ve açıklaması.
-
İlk ve son siparişten sonra geçen gün sayısı: Müşterinin yüklenen ilk ve son siparişinden sonra geçen günlerin sayısı.
-
Toplam harcama: Müşterinin harcadığı toplam tutar.
PAID
(Sipariş ödendi) sipariş durumuna göre ölçülür. -
Sipariş sayısı: Müşterinin dönem boyunca yaptığı sipariş (işlem) sayısı (yüklenen CRM verilerine göre).
-
Ortalama alım tutarı: Müşterinin ortalama sipariş tutarı. Toplam sipariş tutarının sipariş sayısına oranı olarak hesaplanır. Ortalama alım tutarı, müşterinin tipik alım tutarını değerlendirmeyi sağlar.
-
Güncelleme tarihi: Müşteri veya siparişleri hakkındaki bilgilerin Yandex Metrica'da son güncellenme tarihi; normalde, müşterinin CRM'den alınan son siparişinin tarihidir. Müşterinin en son ne zaman alım yaptığını veya verilerinin en son ne zaman içe aktarıldığını görmenizi sağlar.
Müşteri bilgi kartı (ayrıntılı görüntüleme)
Müşterinin ayrıntılı bilgi kartını açmak için genel listede müşterinin satırına tıklayın. Bu bilgi kartı, müşterinin sipariş geçmişi ve müşteriye ait yüklenen ID'ler de dahil olmak üzere, daha ayrıntılı bilgiler içerir:
-
Müşterinin sipariş listesi: Bu bölüm, seçilen müşterinin tüm işlem veya siparişlerini, her siparişin aşağıda sıralanan ana parametreleriyle birlikte listeler:
-
Sipariş ID'si: Siparişin, CRM'inizden temin edilen benzersiz kimlik belirleyicisi. Veri aktarımı sırasında belirtilmezse, Yandex Metrica tarafından otomatik oluşturulur.
-
Gelir (sipariş tutarı): Siparişten kaynaklanan gelir (örn. müşteri için sipariş bedeli).
-
Maliyet: Siparişin şirkete maliyeti (CRM'den aktarılmışsa ürün veya hizmetin maliyeti). Bu veriler her siparişin kârlılığını (gelir eksi maliyet olarak) görmenizi sağlar. İstenen hedeflere ulaşıldığında (örn. sipariş durumu Ödendi ise) hedeflerin gelir hanesine kâr değeri (Gelir - Maliyet) yazılır.
-
Sipariş durumu: İşlemin CRM'den aktarılan geçerli durum bilgisi (örn. Oluşturuldu, Ödendi, İptal vb.). Durum bilgileri, tamamlanmış satışları yarım kalmış işlemlerden ayırt etmenizi sağlar. Her durum, Yandex Metrica'daki hedeflere ulaşmaları da etkiler (örneğin: Ödendi durumundaki bir sipariş CRM: Sipariş ödendi hedefini kaydeder) ve müşterileri satış hunisinin aşamalarına göre segmentlere ayırmak için kullanılabilir.
-
Oluşturuldu: Siparişin verildiği tarih.
Müşteriye ait olan tüm siparişler tarihe göre sıralanır. Bu sayede, bilgi kartı müşterinin kronolojik satın alma geçmişini sunar.
-
-
Müşteri ID'leri: Kartta ayrıca, çevrimiçi verileri çevrimdışı istemciyle eşleştirmek için CRM'den yüklenen şu kimlik belirleyicileri de göreceksiniz:
-
E-posta adresi: Aktarılmışsa müşterinin e-posta adresi.
-
Telefon numarası: Aktarılmışsa müşterinin telefon numarası.
-
Yandex Metrica ClientID'si: Yandex Metrica çerez dosyasından gelen web sitesi ziyaretçi ID'si (CRM'e kaydedip siparişle birlikte aktardıysanız). ClientID'nin kullanılması, verileri yüklenen siparişleri site ziyaretleriyle ilişkilendirmeyi önemli ölçüde kolaylaştırır.
Yandex Metrica, bu verilerden yola çıkarak çevrimdışı siparişler ile sitede gerçekleşen ziyaretler arasında bağlantı kurmaya çalışır. Bağlantı kurulursa, satın alma verileri yalnızca Müşteriler raporuna yansımaz, aynı zamanda diğer raporlardaki hedefleri ve dönüşümleri de etkiler.
Sipariş ile ziyaret arasında bir bağlantı oluşturulamadıysa (örn. müşteri siteye girmedi veya ID'ler birbirini tutmadıysa) ilgili sipariş yine de Müşteriler raporuna girer fakat standart Yandex Metrica raporlarında hesaplanmaz.
Yüklenen E-posta adresi, Telefon numarası ve ClientID kimlik belirleyicileri müşterinin bilgi kartında maskeli olarak sunulur. Bu, verilerin doğruluğundan emin olmanıza ve gerekirse müşterileri gerçek site kullanıcılarıyla eşleştirmenize de olanak tanır.
-
Müşteri segmentleri
Belirli kriterlere göre müşteri gruplarını ayırt etmeyi sağlayan özel filtrelere segment denir. Bu, Müşteriler raporundaki en güçlü araçlardan biridir.
Gerekirse istediğiniz koşulları uygulayarak kendi müşteri segmentlerinizi de oluşturabilirsiniz. Müşteriler raporunda segment düzenleyicide CRM verilerine dayalı filtreleri kullanabilirsiniz. Örneğin, Müşteri için koşullar uygulayarak belirli siparişleri veren müşterileri, son siparişi belirli bir durumda olan müşterileri, istediğiniz kategorideki ürünleri sipariş eden müşterileri vb.'ni segment olarak seçebilirsiniz.
İstediğiniz hedef kitleyi oluşturmak için koşulları (sitede davranış bilgileri de dahil) istediğiniz şekilde birleştirebilirsiniz. Örneğin, son bir yılda en az üç alışveriş yapmış ve X kategorisinden hiç alışveriş yapmamış müşterilerden oluşan bir segment oluşturabilir ve bunlara özel bir teklif hazırlayabilirsiniz.
Segment koşullanını belirledikten sonra segmenti kaydetmeyi unutmayın. Kayıtlı segmentleri reklam kampanyalarında kullanabilirsiniz. Yandex Metrica'da bu tür segmentler Müşteriler raporunun Segmentlerim bölümünde bulunur.
-
Segment adını belirttiğiniz pencerede Segmenti kaydet butonuna tıklayın. Kaydettiğiniz segment otomatik olarak Yandex Direct'te kullanılabilir hale gelir.
-
Yandex Direct hedef kitle kitaplığında yeniden pazarlama koşulu olarak Yandex Metrica Segmenti'ni seçin.
-
Kaydettiğiniz segmenti listeden seçin.
Daha sonra segmentteki kullanıcı kitlesini, reklam kampanyalarının ayarlarında reklam göstermek (özellikle bu müşterileri hedeflemek) veya hariç tutmak (örneğin, daha önce satın alma yapmış olanlara bir daha reklam göstermemek) için kullanabilirsiniz.
Böylece Müşteriler raporundaki veriler reklam araçlarıyla doğrudan entegre olur: Bu sayede özellikle sadık müşterilere yönelik kampanyalar başlatabilir (yeniden satışları teşvik etmek için) veya uzun zamandır "pasif" olan müşterilerinizi özel tekliflerle geri kazanabilirsiniz.