amoCRM’ye bağlanarak müşteri ve sipariş verilerini dışa aktarma

amoCRM ile entegrasyon, müşteriler ve işlemler hakkında bilgileri analiz etmenizi ve Yandex Metrica’ya aktarmanızı sağlar. CRM’den gerçek satışlar veya anlaşma aşamaları hakkında verileri Yandex Metrica’ya aktardıktan sonra, bunları sitedeki kullanıcıların çevrimiçi geçmişiyle ilişkilendirebilir ve satış hunisinin tam analizini yapabilirsiniz. Ayrıca, amoCRM’den anlaşma durumları için sayaç hedefleri oluşturarak veya mevcut olanları kullanarak reklam kampanyalarının etkinliğini artırabilirsiniz.

amoCRM ile entegrasyonun temel özellikleri

Uçtan uca analiz

Gerçek satışlar veya CRM’den Yandex Metrica’ya yapılan işlem aşamaları hakkında veri aktarımı, kullanıcının satın alma yolunu tamamen izlemeyi sağlar.

Yandex Direct’te reklam optimizasyonu

Reklam verimliliğini artırmak için site üzerinden yapılan başvurulardan sonra satın alınan siparişler, imzalanan sözleşmeler ve ödeme alımını içeren amoCRM’den işlem durumları için hedefleri kullanın.

Kullanıcı segmentleri oluşturma

amoCRM verilerinden kullanıcı segmentleri oluşturun ve benzer kullanıcıları arama teknolojisini (look-alike) uygulayın.

Başvuru sınıflandırması

Yalnızca tamamlanmış başvuruların verilerini Yandex Metrica’ya aktararak, amoCRM’deki durumları Yandex Metrica hedefleriyle karşılaştırarak en etkili satış kanallarını belirleyin.

ROPO raporları

Müşteri iletişim bilgilerini kullanarak çevrimdışı satış noktalarındaki satın alımları aktarın ve çevrimiçi etkinliğin çevrimdışı satışlar üzerindeki etkisini değerlendirin.

CRM’den dönüşümler hakkında daha fazla bilgiyi CRM’den Veri Aktarımı sayfasında okuyun.

Adım 1 — Verileri hazırlayın

Yandex Metrica, amoCRM’deki işlemlerden alanları kullanarak CRM verilerini site ziyaretçileri ve ziyaretleriyle ilişkilendirir. Yandex Metrica, müşterilerin özelliklerini (telefonlar, e-postalar) ve özel bir tanımlayıcı ClientID kullanır. Siparişleri kullanıcıların site ziyaretleriyle daha doğru bir şekilde ilişkilendirmek için işlemlerde ayrı bir alan oluşturun.

ClientID aktarımı, Yandex Metrica’nın benzersiz kullanıcı tanımlayıcısını CRM sisteminizdeki işlemlere dahil etme sürecidir. Kullanıcıyla temas türüne bağlı olarak parametre aktarımını ayarlayın:

Site üzerindeki formlar ve siparişler

Javascript yöntemi getClientID ile ClientID alın ve amoCRM’e aktarım için lead formlarınızın gizli alanına kaydedin.

Ziyaretçi çağrıları

amoCRM’de işlemler çağrılardan sonra oluşturuluyorsa, muhtemelen çağrı izleme hizmeti kullanıyorsunuz. Çağrı izleme sisteminizin amoCRM içindeki işlemlere ClientID iletme işlevine sahip olduğundan emin olun.

Ziyaretçi e-postaları

E-posta tabanlı oluşturulan işlemler için, e-posta adreslerini sitede değiştirerek göndericinin ClientID’sini belirlemeye olanak tanıyan e-posta izleme hizmetlerini kullanın ve yeni e-posta bilgilerini amoCRM’e işlem olarak gönderin.

Mesajlaşma uygulamalarındaki sohbetler

Sitede getClientID yöntemini kullanın ve ClientID’yi derin bağlantıya (Telegram, Viber) veya mesaj şablonuna (WhatsApp) dahil edin. Ticari işlem oluştururken kimliği ayrı bir alanda belirtin.

Sitedeki widget’lar

Kullanılan widget’ların, işlemleri aktarırken Yandex Metrica’nın ClientID’sini amoCRM’e aktarabildiğinden emin olun.

Not

Eğer ClientID’yi kaydedemiyorsanız (örneğin, çevrimdışı bir satın alma sırasında) veya amoCRM’de aktarımını ayarlayamıyorsanız, siparişleri e-posta ve telefonlarla daha doğru bir şekilde ilişkilendirmek için sayaç ayarlarında Ek izleme ayarları seçeneğini kullanın.

Adım 2 — Bağlantı oluştur

Dikkat

Düzenleme yetkisine sahip olmanız veya bağlantıyı oluşturduğunuz Metrica sayacının sahibinin siz olması gerekir.

  1. Metrica'daEntegrasyonlar sayfasına gidin.

  2. CRM’den Veri AktarımıYandex Entegrasyonları bölümünde amoCRM’i seçin.

    İlk bağlantı

    İlk kez bağlanıyorsanız:

    1. amoCRM hesabınıza giriş yapın.
    2. Yandex Metrica’nın amoCRM ile entegrasyonu, Albato otomasyon hizmeti ile geliştirilmiştir. Teklifini ve Lisans Sözleşmesini okuyun ve kabul edin.
    3. Albato’ya Yandex Metrica hesabınıza erişim izni verin.
  3. Bağlantı ekle düğmesine tıklayın.

  4. Albato’ya amoCRM hesabınıza erişim izni verin. Hesabınızda birden fazla proje varsa, verilerini dışa aktarmak istediğiniz projeye erişim izni verin. Bir Yandex Metrica sayacına bir amoCRM projesi bağlanabilir.

    Dikkat

    Bağlantı için, yönetici hesabıyla amoCRM’e giriş yapın ve tarife planınızı kontrol edin – aktif olmalıdır.

Birden fazla sayaç için bağlantı oluşturabilirsiniz. Bunun için, Yandex hesabınızın bağlantı oluşturmak istediğiniz sayaçlara erişimi olduğundan emin olun.

Adım 3 — Veri aktarımını ayarlayın

Yandex Metrica, ilk verileri (amoCRM’den işlem alanları ve durumlar) aldıktan sonra, amoCRM’den Yandex Metrica’ya dönüşüm gönderimini ayarlayın:

  1. amoCRM’deki işlemlerde telefonların, e-posta adreslerinin, Yandex Metrica müşterilerinin ClientID’sinin hangi alanlarda belirtildiğini belirtin. Bu bilgi, Yandex Metrica’nın bildiği site ziyaretçileriyle siparişleri (işlemleri) ilişkilendirmek için kullanılır. Ayrıntı için bkz: Yandex Metrica, CRM verilerini ziyaretlerle nasıl ilişkilendirir?

  2. Yandex Metrica’ya amoCRM’den siparişlerin (işlemlerin) gelmeye başlaması için, amoCRM’den Veri Yükleme sayfasında (EntegrasyonlarCRM’den Sipariş AktarımıamoCRM’den İşlemler ve Müşteriler) CRM’deki durumlar ile Yandex Metrica hedefleri arasındaki uyumu belirtin.

    Standart hedefler (“CRM: Sipariş oluşturuldu” ve “CRM: Sipariş ödendi”) veya Javascript olay türü hedefler kullanabilirsiniz.

    amoCRM içindeki bir işlemin durumu, belirlenen hedef için seçilen duruma değiştirildiğinde, bu işlemle ilgili bilgi belirlenen hedefle birlikte Yandex Metrica’ya gönderilecektir. Veriler her saat başı Yandex Metrica’ya aktarılır.

Bağlantı oluşturulduktan sonra Yandex Metrica bunu kontrol eder. Durumları takip edebilirsiniz:

  • “Bağlı” – Yandex Metrica, amoCRM’e bağlı. Yalnızca hedeflerle eşleştirdiğiniz durumlara sahip işlemler Yandex Metrica’ya yüklenecektir. Yandex Metrica’nın amoCRM’e bağlanmasından önce alınan işlemler yüklenmeyecektir.
  • “Hata” – amoCRM’ye erişiminiz olduğundan emin olun ve tekrar oturum açın.
  • “Ayarlama gerekiyor” – bağlantı ayarlarında sipariş alanlarını belirtin ve/veya sipariş durumlarını hedeflerle eşleştirin.

Sipariş ve dönüşüm kayıt ve güncelleme dönemleri

amoCRM entegrasyonu bağlandığında, çevrimdışı dönüşüm takibi için standart sınırlamalar geçerlidir:

  • Dönüşüm ve sipariş (işlem) verileri, ziyaretçinin işlem tarihi (web sitesindeki hedef ziyareti) ile sipariş (işlem) verilerinin işlenmesi arasında 21 günden fazla geçmemişse ziyarete eklenecektir.
  • Ziyaretten itibaren 111 gün içinde, ziyarete zaten eklenmiş olan sipariş (işlem) bilgilerini değiştirebilir veya tamamlayabilirsiniz. Örneğin, satın alma sonrası dönüşüm gelirini değiştirmek ve dönüşüm durumunu “işlemde” den “ödenmiş” e çevirmek gerektiğinde.

Aktarılan verilerle çalışma

Stratejilerin optimizasyonu

Veriler hedeflere aktarıldıktan sonra, bunları Yandex Direct’teki dönüşüm stratejilerinde kullanabilir ve yalnızca iş için önemli olan eylemler (örneğin, yalnızca onaylanmış siparişler) için ödeme yapabilirsiniz.

Analiz

amoCRM’deki işlem durumlarıyla eşleştirilmiş hedeflere göre dönüşümleri görebileceğiniz standart Yandex Metrica raporlarına ek olarak, bağlantı ayarlandıktan sonra Uçtan Uca Analiz raporları da kullanılabilir hale gelecektir:

Segmentler

amoCRM’de başarılı bir şekilde alışveriş yapan kullanıcılar için kitleler ve look-alike oluşturabilirsiniz. Bu, müşterilerinize benzeyen kullanıcılara hedefleme yapmanıza veya spam siparişleri veren veya iptal edenlere reklam göstermemenize olanak tanır.

Bağlantıyı silme

  1. Metrica'daEntegrasyonlar sayfasına gidin.
  2. CRM’den Veri AktarımıYandex Entegrasyonları bölümünde amoCRM’i seçin.
  3. amoCRM’den Veri Yükleme sayfasında Bağlantıyı Kaldır düğmesine tıklayın.

Yeni verilerin Metrica'ya yüklenmesi durdurulacak ve toplanmış istatistikler raporlarda görünmeye devam edecektir.

Dikkat

Albato’yu Kaldır’ı seçerseniz, Albato hizmetiyle geliştirilen tüm entegrasyonların bağlantıları kaldırılacaktır (VK Reklamları, myTarget, VKontakte’den harcama yüklemeleri, amoCRM bağlayıcısı).

Sohbete yaz

E-posta yaz