Değişiklik geçmişi

2025

22 Temmuz

  • Yandex Metrica'da sayaç oluşturma senaryosu güncellendi: Yeni tasarım uygulandı, seçenek ve alanlarda değişiklikler yapıldı, profil doldurma formu içeren yeni bir adım eklendi.

  • Yeni bölüm eklendi: Site Profili. Bu sayede, ihtiyaçlarınıza en uygun ayarları ve Metrica araçlarını seçmeniz sağlanır ve arayüzde daha alakalı öneriler gösterilir.

18 Temmuz

  • Satıcıların reklamcılıkta e-ticaret işlemlerini kullanmalarına izin ver ve Maskelenmiş verileri kaydet olmak üzere, yeni sayaç ayarlama seçenekleri eklendi.

14 Temmuz

9 Temmuz

  • Metrica Pro'da, Logs API ve Data Streaming'de Roboticity Pro adlı geliştirilmiş bir formül kullanılarak ziyaretler için robotiklik (ziyaretin bir robota ait olup olmaması) göstergesi eklendi.

1 Temmuz

30 Haziran

  • Ziyaret sırasındaki görüntülemeleri saymak için güncellenmiş algoritma iyileştirildi: Harici kaynaklardan tekrarlanan geçişler yalnızca tek bir reklamdan gelen geçişler için hariç tutulur. Diğer kaynak türleri (arama ve öneri sistemleri, e-posta ve anlık mesajlaşma uygulamalarından geçişler, doğrudan geçişler vb.) için tekrarlanan geçişler, 30 Nisan'daki değişikliklerden önce olduğu gibi ziyaret ve derinlik, süre ve hemen çıkma metriklerinde dikkate alınacaktır.

19 Haziran

16 Haziran

  • Sayacın ek ayarlarına Yararlı Eylemlerin Tekrarlamalarının Elenmesi seçeneği eklendi. Bu seçenek aynı kullanıcı, tutar ve satın alma ID'sine sahip tekrarlanan e-ticaret satın alma eylemlerini, farklı ziyaretlerde kaydedilmiş olsalar bile istatistiklerden kaldırır.

27 Mayıs

  • Eklenen metrikler: Sayfa Derinliği (kullanım dışı), Sitede Geçirilen Süre (kullanım dışı), Hemen Çıkmalar (kullanım dışı). Bunlar 30 Nisan 2025 tarihine kadar yürürlükte olan algoritmaya göre hesaplanır.

30 Nisan

  • Bir ziyaret sırasında gerçekleşen görüntülemelerin sayımı güncellendi. Böylece, yeni sayım yöntemine göre yalnızca kullanıcının site sayfaları arasında yaptığı (dahili) geçişler ziyaret sırasında gerçekleşen görüntülemeler sayılır, harici kaynaklardan site sayfalarına gerçekleşen mükerrer girişler ise hesaplanmaz. Bu husus; sayfa derinliği, ziyaret süresi ve hemen çıkma metriklerini etkileyebilir.

8 Nisan

  • "Reklam Sistemleri" Raporu sayfasına Telegram'da kullanılması için tg_ads ve tgads olmak üzere yeni UTM etiketi değerleri eklendi.

  • Otomatik Hedefler sayfasına, silinen bir hedefin otomatik olarak oluşturulmayacağı fakat gerekirse manuel olarak yeniden oluşturulabileceği açıklaması eklendi.

4 Nisan

  • Giderlerin aktarımı sayfası, giderlerin CSV dosyası kullanılarak Yandex Metrica'ya yüklenebileceği zaman aralığını belirtir (son 360 gün ve en fazla 30 gün öncesi olmak üzere).

1 Nisan

  • Measurement Protocol kullanılarak ziyaret eklemeye ilişkin bir kısıtlama eklendi: Bir kullanıcının ziyaretleri 12 saatten eskiyse, olay geçmişine eklenmek üzere yeni bir ziyaret oluşturulması gerekir.

31 Mart

  • Yandex Oturum Kaydı 2.0 sürümü artık ana sürüm haline geldi. 1.0 sürümü artık kullanılmıyor.

28 Mart

21 Mart

12 Mart

10 Mart

  • Filtreler ve İşlemler sayfasına Ziyaretlerim Dikkate Alınmasın filtresi ile ilgili bir not eklendi; bu filtre, Yandex Metrica'da sayaç sahibinin kullanıcı hesabı altında girişin yapıldığı tarayıcılarda çalışır.

3 Mart

  • Yandex Metrica Pro sayaçları için planlı raporların sayısı limiti 200'e çıkarıldı.
    Standart limit 100 rapor olarak belirlendi.

21 Şubat

  • CRM'den Veri Aktarımı ile ilgili sayfada CRM değiştirildikten sonra sipariş ID'lerinin tekrarlanması sorunu açıklanmıştır. Siparişlerin ziyaretlerle doğru bir şekilde ilişkilendirilmesi için farklı CRM'lerden gelen ID'lerinin çakışmaması gerekir.

  • Yandex Metrica'ya aktarılan CSV dosyasının maksimum boyutu 1 GB olarak belirlendi.

7 Şubat

13 Ocak

2024'teki değişiklikler

2024

12 Aralık

  • Raporlarla çalışma ile ilgili genel ilkeler bölümüne Henüz belirlenmedi başlığını taşıyan yeni bir makale eklendi. Bu satır, raporda seçilen boyutun bazı dilimlerinde veri olmadığını gösterir.

27 Kasım

  • Robot ziyaret verilerinin widget raporundan nasıl hariç tutulacağına ilişkin bir talimat Yönetim Panelleri sayfasına eklendi.

19 Kasım

  • Yandex Metrica Pro’ya yeni bir bölüm eklendi: Değişiklik geçmişi Bu, kurumla ilişkilendirilen sayaçlardaki değişiklikleri takip etmenize olanak verir.

15 Kasım

  • Yararlı Eylem Aktarımı sayfasına reachGoal yöntem argümanına sahip parametrelerle ilgili bir not eklendi: Sayaç için bir JavaScript hedefi ayarlanmamış veya yalnızca birleşik bir hedefin içinde ayarlanmışsa, veriler Eylem Parametreleri raporuna dahil edilmeyecektir.

5 Kasım

  • Sayfa Ziyaretleri hedefi için olası bir tetikleyici eklendi: benzer URL'lerin kesişimi. Hedefe yalnızca gerekli sayfalarda ulaşılabilmesini sağlamak için URL'nin mümkün olduğunca büyük bir kısmını belirtmeniz gerekir.

31 Ekim

  • Yandex Metrica'da yeni rapor türleri kullanıma sunuldu. Huni: Kullanıcıların belirli bir zaman diliminde belirlenen adımları nasıl geçtiğini gösterir. E-ticaret hunisi: Tüm kullanıcılara göre ziyaretçilerin gerçekleştirdiği belirli adımları gösterir.

25 Ekim

  • Benim raporlarım bölümü Hesaba kaydedilenler olarak yeniden adlandırıldı ve Genel raporlarSayaçta kaydedilenler olarak değiştirildi.

11 Ekim

  • Yeni bir veri toplama aracı eklendi – Measurement Protocol. Bu, kullanıcı etkileşimleri hakkında verileri doğrudan sunucunuzdan Yandex Metrica sunucularına HTTP istekleri aracılığıyla iletmenizi sağlar.

3 Ekim

2 Ekim

  • Yandex Metrica’da yeni bir rol eklendi – Analist.
    Bu role sahip kullanıcı, hedefler ve segmentler oluşturabilir, raporları kaydedebilir, ancak sayaç ayarlarında veya kaydedilen segmentlerde, hedeflerde veya raporlarda herhangi bir şeyi düzenleyemez.
  • Sayaç verilerine erişim filtreleri artık tüm sayaçlar için kullanılabilir.

26 Eylül

24 Eylül

20 Eylül

29 Ağustos

  • Yandex Direct raporları bağlama sayfasına, Yandex Metrica arayüzünde Çekim menü öğesi kullanılarak rapor ve reklam aboneliği ayarları hakkında bilgi eklendi.

13 Ağustos

8 Ağustos

  • Listeye İletişim bilgilerinin gönderilmesi otomatik hedefi eklendi.

31 Temmuz

24 Temmuz

22 Temmuz

10 Temmuz

  • Reklam kaynakları için utm_source parametre değerlerieklendi: Gde Slon?, ADV.Cake, CityAds Media, Flocktory, Perfluence, E.PN.

3 Temmuz

  • Servisler için otomatik hedef listesi genişletildi: Yandex Pay ve Yandex Split üzerinden ödeme geçişleri eklendi.

21 Haziran

  • Bileşik hedef oluştururken kısıtlamalar listesi genişletildi: adım olarak ziyaret süresi kullanılamaz.

20 Haziran

  • Önemli bir not eklendi: grup sayaç raporu yalnızca hesap sahibi ve temsilci erişimi olan kullanıcılar için kullanılabilir.

18 Haziran

13 Haziran

7 Haziran

30 Mayıs

  • Veri İşleme ve Saklama bölümüne işleme süresi hakkında bir açıklama eklendi: genellikle olaydan sonra 10-15 dakika, bazen biraz daha fazla.

29 Mayıs

28 Mayıs

27 Mayıs

17 Mayıs

15 Mayıs

  • CRM’den ziyaretlere veri bağlama bilgisi tamamlandı: CRM’den sipariş bilgileri aktarılırken, bunların durumlarını Yandex Metrica’daki durumlarla bağlayıcı veya Yandex Metrica API’si aracılığıyla eşleştirmek gerekir.
  • Çağrı Hedefleri bölümüne, böyle bir hedefin varsayılan olarak manuel olarak oluşturulamayacağına dair bir not eklendi. Bu hedef, yalnızca Yandex Metrica’ya çağrı verileri aktarıldıktan sonra kullanılabilir hedefler listesinde görünecektir.

14 Mayıs

13 Mayıs

  • Kuruluşun kişisel hesabı için Yandex Metrica Pro’da yeni bir özellik ortaya çıktı – Sayaçlara erişim izleme. Hangi kullanıcı adlarının sayaçlarınıza erişimi olduğunu izlemeye olanak tanır.

7 Mayıs

  • Telegram’da haftalık raporun, temsilci haklarına sahip kullanıcılar hariç, sayaç erişimi olan herkes tarafından alınabileceği belirtildi.

27 Nisan

22 Nisan

  • firstPartyParams’de parameters nesnesinin örneği ve alan açıklamaları güncellendi.

15 Nisan

9 Nisan

  • Planlı raporu, sayaç sahibi veya herhangi bir erişime sahip kullanıcının sipariş edebileceği açıklaması eklendi.

1 Nisan

  • Yandex Metrica Pro’da yeni bir özellik ortaya çıktı – Sayaç Verilerine Erişim Filtreleri. Site trafiğiyle ilgili hangi verilerin Yandex Metrica kullanıcılarına sunulacağını seçmenizi sağlar.
  • Yandex Metrica arayüzünde yeni bir araç ortaya çıktı – Seçilen hedefler. İşletmeniz için önemli olan bir veya daha fazla hedefi seçmenizi sağlar.

27 Mart

  • Yandex Metrica Arayüzü tamamen yenilendi, böylece raporlar arasında gezinmek daha az zaman alır ve veri görüntüleme ayarları için daha fazla seçenek sunar.
  • Özet bölümü güncellendi ve Yönetim panelleri olarak yeniden adlandırıldı.
  • url: eşleşiyor koşulunun açıklaması Hedef İzleme Koşulları tablosunda değiştirildi.
  • Form gönderimi sırasında otomatik hedefin doğru çalışması için doğrulama ayarlamanız gerektiği açıklaması eklendi.

26 Mart

22 Mart

21 Mart

  • Genel erişime sahip kullanıcılar tarafından görüntülemeyen Raporlar listesi genişletildi.

20 Mart

19 Mart

  • Yandex Metrica’da yeni bir hedef ortaya çıktı – Ziyaret Süresi. Ziyaretçilerin sitede belirlenen süreden daha uzun kaldığı ziyaretleri izlemenizi sağlar.

15 Mart

  • Kota bölümü güncellendi: web arayüzü ve API için farklı kotalar vardır, ancak web arayüzü API yöntemlerini kullanabilir.

14 Mart

  • Geçmişteki veriler için "doğruluk" yerine "örneklem" kelimesi kullanıldı.
  • Örnekleme ve Seçim sayfasına, herhangi bir raporun %100 veri üzerinden oluşturulmasının YRA iş ortaklarına sunulduğu, görünür gösterimlerin hacminin aylık en az 10 milyon olduğu belirtildi.

13 Mart

11 Mart

7 Mart

  • Yandex Direct, özet rapor sayfasında, Yandex Direct raporlarında başkalarının kampanyalarına ait istatistiklerin nasıl kaldırılacağına dair bilgiler güncellendi.

Sohbete yaz