Değişiklik geçmişi
- 2025
- 2024
- 12 Aralık
- 27 Kasım
- 19 Kasım
- 15 Kasım
- 5 Kasım
- 31 Ekim
- 25 Ekim
- 11 Ekim
- 3 Ekim
- 2 Ekim
- 26 Eylül
- 24 Eylül
- 20 Eylül
- 29 Ağustos
- 13 Ağustos
- 8 Ağustos
- 31 Temmuz
- 24 Temmuz
- 22 Temmuz
- 10 Temmuz
- 3 Temmuz
- 21 Haziran
- 20 Haziran
- 18 Haziran
- 13 Haziran
- 7 Haziran
- 30 Mayıs
- 29 Mayıs
- 28 Mayıs
- 27 Mayıs
- 17 Mayıs
- 15 Mayıs
- 14 Mayıs
- 13 Mayıs
- 7 Mayıs
- 27 Nisan
- 22 Nisan
- 15 Nisan
- 9 Nisan
- 1 Nisan
- 27 Mart
- 26 Mart
- 22 Mart
- 21 Mart
- 20 Mart
- 19 Mart
- 15 Mart
- 14 Mart
- 13 Mart
- 11 Mart
- 7 Mart
2025
22 Temmuz
-
Yandex Metrica'da sayaç oluşturma senaryosu güncellendi: Yeni tasarım uygulandı, seçenek ve alanlarda değişiklikler yapıldı, profil doldurma formu içeren yeni bir adım eklendi.
-
Yeni bölüm eklendi: Site Profili. Bu sayede, ihtiyaçlarınıza en uygun ayarları ve Metrica araçlarını seçmeniz sağlanır ve arayüzde daha alakalı öneriler gösterilir.
18 Temmuz
- Satıcıların reklamcılıkta e-ticaret işlemlerini kullanmalarına izin ver ve Maskelenmiş verileri kaydet olmak üzere, yeni sayaç ayarlama seçenekleri eklendi.
14 Temmuz
- Google Chrome için Yandex Metrica engelleme eklentisi eklendi.
9 Temmuz
- Metrica Pro'da, Logs API ve Data Streaming'de Roboticity Pro adlı geliştirilmiş bir formül kullanılarak ziyaretler için robotiklik (ziyaretin bir robota ait olup olmaması) göstergesi eklendi.
1 Temmuz
- "Müşteriler" Raporu bölümü tamamen güncellendi.
30 Haziran
- Ziyaret sırasındaki görüntülemeleri saymak için güncellenmiş algoritma iyileştirildi: Harici kaynaklardan tekrarlanan geçişler yalnızca tek bir reklamdan gelen geçişler için hariç tutulur. Diğer kaynak türleri (arama ve öneri sistemleri, e-posta ve anlık mesajlaşma uygulamalarından geçişler, doğrudan geçişler vb.) için tekrarlanan geçişler, 30 Nisan'daki değişikliklerden önce olduğu gibi ziyaret ve derinlik, süre ve hemen çıkma metriklerinde dikkate alınacaktır.
19 Haziran
-
Piyasa ortalama verileri aracı güncellendi.
-
Yeni Piyasa Ortalama Satış Göstergeleri paneli eklendi.
16 Haziran
- Sayacın ek ayarlarına Yararlı Eylemlerin Tekrarlamalarının Elenmesi seçeneği eklendi. Bu seçenek aynı kullanıcı, tutar ve satın alma ID'sine sahip tekrarlanan e-ticaret satın alma eylemlerini, farklı ziyaretlerde kaydedilmiş olsalar bile istatistiklerden kaldırır.
27 Mayıs
- Eklenen metrikler: Sayfa Derinliği (kullanım dışı), Sitede Geçirilen Süre (kullanım dışı), Hemen Çıkmalar (kullanım dışı). Bunlar 30 Nisan 2025 tarihine kadar yürürlükte olan algoritmaya göre hesaplanır.
30 Nisan
- Bir ziyaret sırasında gerçekleşen görüntülemelerin sayımı güncellendi. Böylece, yeni sayım yöntemine göre yalnızca kullanıcının site sayfaları arasında yaptığı (dahili) geçişler ziyaret sırasında gerçekleşen görüntülemeler sayılır, harici kaynaklardan site sayfalarına gerçekleşen mükerrer girişler ise hesaplanmaz. Bu husus; sayfa derinliği, ziyaret süresi ve hemen çıkma metriklerini etkileyebilir.
8 Nisan
-
"Reklam Sistemleri" Raporu sayfasına Telegram'da kullanılması için
tg_ads
vetgads
olmak üzere yeni UTM etiketi değerleri eklendi. -
Otomatik Hedefler sayfasına, silinen bir hedefin otomatik olarak oluşturulmayacağı fakat gerekirse manuel olarak yeniden oluşturulabileceği açıklaması eklendi.
4 Nisan
- Giderlerin aktarımı sayfası, giderlerin CSV dosyası kullanılarak Yandex Metrica'ya yüklenebileceği zaman aralığını belirtir (son 360 gün ve en fazla 30 gün öncesi olmak üzere).
1 Nisan
- Measurement Protocol kullanılarak ziyaret eklemeye ilişkin bir kısıtlama eklendi: Bir kullanıcının ziyaretleri 12 saatten eskiyse, olay geçmişine eklenmek üzere yeni bir ziyaret oluşturulması gerekir.
31 Mart
- Yandex Oturum Kaydı 2.0 sürümü artık ana sürüm haline geldi. 1.0 sürümü artık kullanılmıyor.
28 Mart
- Yandex Metrica'da Robotların Görüntülenmesi sayfasına Robot ziyaretlerini nasıl hariç tutulur? bölümü eklendi.
21 Mart
-
Yandex Metrica'ya yeni bir imkan eklendi: Butonun tıklanması ve Form gönderme hedefleri için gelir elde etme. Geliri, hedefleri ayarlarken belirtebilirsiniz.
-
Huniler ayarlama koşulları güncellendi.
12 Mart
- Yandex Bilet Hedefleri sayfasına geri bildirim formu eklendi.
10 Mart
- Filtreler ve İşlemler sayfasına Ziyaretlerim Dikkate Alınmasın filtresi ile ilgili bir not eklendi; bu filtre, Yandex Metrica'da sayaç sahibinin kullanıcı hesabı altında girişin yapıldığı tarayıcılarda çalışır.
3 Mart
- Yandex Metrica Pro sayaçları için planlı raporların sayısı limiti 200'e çıkarıldı.
Standart limit 100 rapor olarak belirlendi.
21 Şubat
-
CRM'den Veri Aktarımı ile ilgili sayfada CRM değiştirildikten sonra sipariş ID'lerinin tekrarlanması sorunu açıklanmıştır. Siparişlerin ziyaretlerle doğru bir şekilde ilişkilendirilmesi için farklı CRM'lerden gelen ID'lerinin çakışmaması gerekir.
-
Yandex Metrica'ya aktarılan CSV dosyasının maksimum boyutu 1 GB olarak belirlendi.
7 Şubat
- İstatistik toplama uyarısının örneği güncellendi.
13 Ocak
- Yandex Metrica'da yeni rapor türleri kullanıma sunuldu: Saat dilimlerine göre siparişler, Haftanın günlerine göre siparişler ve Aylara göre siparişler raporları, sitenizdeki kullanıcı davranışlarının saat dilimlerine göre, haftalık veya aylık olarak nasıl değiştiğini gösterir; Haftanın günlerine göre ziyaret ve Aylara göre ziyaret raporları ise site trafiğinin haftanın günlerine veya yılın aylarına göre nasıl dağıldığını gösterir.
2024'teki değişiklikler
2024
12 Aralık
- Raporlarla çalışma ile ilgili genel ilkeler bölümüne Henüz belirlenmedi başlığını taşıyan yeni bir makale eklendi. Bu satır, raporda seçilen boyutun bazı dilimlerinde veri olmadığını gösterir.
27 Kasım
- Robot ziyaret verilerinin widget raporundan nasıl hariç tutulacağına ilişkin bir talimat Yönetim Panelleri sayfasına eklendi.
19 Kasım
- Yandex Metrica Pro’ya yeni bir bölüm eklendi: Değişiklik geçmişi Bu, kurumla ilişkilendirilen sayaçlardaki değişiklikleri takip etmenize olanak verir.
15 Kasım
- Yararlı Eylem Aktarımı sayfasına reachGoal yöntem argümanına sahip parametrelerle ilgili bir not eklendi: Sayaç için bir JavaScript hedefi ayarlanmamış veya yalnızca birleşik bir hedefin içinde ayarlanmışsa, veriler Eylem Parametreleri raporuna dahil edilmeyecektir.
5 Kasım
- Sayfa Ziyaretleri hedefi için olası bir tetikleyici eklendi: benzer URL'lerin kesişimi. Hedefe yalnızca gerekli sayfalarda ulaşılabilmesini sağlamak için URL'nin mümkün olduğunca büyük bir kısmını belirtmeniz gerekir.
31 Ekim
- Yandex Metrica'da yeni rapor türleri kullanıma sunuldu. Huni: Kullanıcıların belirli bir zaman diliminde belirlenen adımları nasıl geçtiğini gösterir. E-ticaret hunisi: Tüm kullanıcılara göre ziyaretçilerin gerçekleştirdiği belirli adımları gösterir.
25 Ekim
- Benim raporlarım bölümü Hesaba kaydedilenler olarak yeniden adlandırıldı ve Genel raporlar – Sayaçta kaydedilenler olarak değiştirildi.
11 Ekim
- Yeni bir veri toplama aracı eklendi – Measurement Protocol. Bu, kullanıcı etkileşimleri hakkında verileri doğrudan sunucunuzdan Yandex Metrica sunucularına HTTP istekleri aracılığıyla iletmenizi sağlar.
3 Ekim
- Çevrimdışı dönüşümlerin Yandex Metrica'ya aktarımı güncellendi: Artık veriler CSV dosyası yüklendikten sonra 2 saat içinde işlenir.
2 Ekim
- Yandex Metrica’da yeni bir rol eklendi – Analist.
Bu role sahip kullanıcı, hedefler ve segmentler oluşturabilir, raporları kaydedebilir, ancak sayaç ayarlarında veya kaydedilen segmentlerde, hedeflerde veya raporlarda herhangi bir şeyi düzenleyemez. - Sayaç verilerine erişim filtreleri artık tüm sayaçlar için kullanılabilir.
26 Eylül
- Piyasa ortalama verileri aracı güncellendi.
- Gösterge panoları sayfasına piyasa ortalamaları karşılaştırma widget’larının açıklaması eklendi.
- Çevrimdışı veri izleme bölümü güncellendi: müşteri ve sipariş verilerini dışa aktarmak için amoCRM’e bağlanma seçeneği eklendi.
24 Eylül
- "Prebid Eylemleri" raporunu içeren yeni bir sayfa eklendi.
20 Eylül
- Dışa aktarılan veri alanlarının listesi – hitler (görüntülemeler) güncellendi:
IsMobile ,isTablet ,isTV alanları değiştirildi. - Verilerle nasıl çalışılır? sayfasında Popüler Raporlar, Ziyaret, hit"leriyle nasıl ilişkilendirilir?, Hit'ler nasıl dışa aktarılır? bölümleri güncellendi. Hit'ler nasıl dışa aktarılır?” bölümüne, hit'lerin ziyaretler gibi güncellenebilir hale getirildiği açıklaması eklendi.
29 Ağustos
- Yandex Direct raporları bağlama sayfasına, Yandex Metrica arayüzünde Çekim menü öğesi kullanılarak rapor ve reklam aboneliği ayarları hakkında bilgi eklendi.
13 Ağustos
- Çevrimdışı veri izleme ve CRM’den veri aktarımı bölümleri güncellendi.
8 Ağustos
- Listeye İletişim bilgilerinin gönderilmesi otomatik hedefi eklendi.
31 Temmuz
- Trafik kaynaklarına göre harcamaların iletilmesi özelliği eklendi.
24 Temmuz
- Yandex Metrica’ya olayların iletilmesi ve yeni raporlar ekleme imkanı eklendi: Olay parametreleri ve Hedef parametreleri.
- Metrica Pro hit listesine yeni parametreler eklendi:
pageViewID
,ecommerce
veparams
.
22 Temmuz
- Yandex Metrica Veri iletim kısıtlamaları ve Metrica Pro Veri iletim kısıtlamaları sayfalarına arayüz çalışmasıyla ilgili kısıtlamalar eklendi (Yönetim panoları, raporlar, ayarlar ve navigasyon).
10 Temmuz
- Reklam kaynakları için
utm_source
parametre değerlerieklendi: Gde Slon?, ADV.Cake, CityAds Media, Flocktory, Perfluence, E.PN.
3 Temmuz
- Servisler için otomatik hedef listesi genişletildi: Yandex Pay ve Yandex Split üzerinden ödeme geçişleri eklendi.
21 Haziran
- Bileşik hedef oluştururken kısıtlamalar listesi genişletildi: adım olarak ziyaret süresi kullanılamaz.
20 Haziran
- Önemli bir not eklendi: grup sayaç raporu yalnızca hesap sahibi ve temsilci erişimi olan kullanıcılar için kullanılabilir.
18 Haziran
- Hedef Takip Koşulları tablosunda örnekler güncellendi.
13 Haziran
- Yeni bir rapor eklendi – Üçüncü taraf Çerezlerin varlığı. Ziyaretçilerin üçüncü taraf çerezlerinin etkin olup olmadığını gösterir.
- Yeni bir otomatik hedef eklendi – Yandex ID ile Giriş Yapıldı. Kullanıcının Yandex ID hesabına girişini izler.
7 Haziran
- Geçici Çerez Dosyaları listesine
_ym_sup_debug
eklendi. Yandex Metrica düzenleyicisinin çalışmasını sağlar.
30 Mayıs
- Veri İşleme ve Saklama bölümüne işleme süresi hakkında bir açıklama eklendi: genellikle olaydan sonra 10-15 dakika, bazen biraz daha fazla.
29 Mayıs
- Yandex Metrica tarafından ayarlanan geçici dosyalar listesi güncellendi: yeni bir sessionStorage bölümü ve Çerezler ve localStorage bölümlerine yeni dosyalar eklendi.
28 Mayıs
- Google hesabından Yandex Metrica sayacı bağlantısını kaldırma talimatı tamamlandı: Google Ads bağlayıcısındaki bağlantıyı ayarlardan kaldırmanız gerekir.
- Genişletilmiş eşleştirme içindeki kullanıcının iletişim bilgilerinden adres kaldırıldı, şifrelenmiş biçimde iletilmez.
27 Mayıs
- Geçici Çerez Dosyaları listesinde
yabs-sid
süresi güncellendi: tarayıcı oturumu boyunca.
17 Mayıs
- UTM etiketleri için reklam sistemleri listesine Ozon eklendi.
15 Mayıs
- CRM’den ziyaretlere veri bağlama bilgisi tamamlandı: CRM’den sipariş bilgileri aktarılırken, bunların durumlarını Yandex Metrica’daki durumlarla bağlayıcı veya Yandex Metrica API’si aracılığıyla eşleştirmek gerekir.
- Çağrı Hedefleri bölümüne, böyle bir hedefin varsayılan olarak manuel olarak oluşturulamayacağına dair bir not eklendi. Bu hedef, yalnızca Yandex Metrica’ya çağrı verileri aktarıldıktan sonra kullanılabilir hedefler listesinde görünecektir.
14 Mayıs
- Yandex Metrica tarafından ayarlanan geçici çerez dosyalarının açıklaması düzeltildi:
is_gdpr
veis_gdpr_b
tüm alan adlarına,_ym_debug
,ym_visorc
ve_ym_hostIndex
Yandex alan adına ayarlanır.
13 Mayıs
- Kuruluşun kişisel hesabı için Yandex Metrica Pro’da yeni bir özellik ortaya çıktı – Sayaçlara erişim izleme. Hangi kullanıcı adlarının sayaçlarınıza erişimi olduğunu izlemeye olanak tanır.
7 Mayıs
- Telegram’da haftalık raporun, temsilci haklarına sahip kullanıcılar hariç, sayaç erişimi olan herkes tarafından alınabileceği belirtildi.
27 Nisan
- Temsilci hesaba geçiş açıklaması ve ekran görüntüsü güncellendi.
- localStorage geçici dosyalar listesine
_ym_uid
eklendi. Ziyaretçileri birbirinden ayırt etmeyi sağlar.
22 Nisan
- firstPartyParams’de
parameters
nesnesinin örneği ve alan açıklamaları güncellendi.
15 Nisan
- Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) Uyum Sayfasına Digital Services Act (DSA) hakkında bilgi eklendi.
9 Nisan
- Planlı raporu, sayaç sahibi veya herhangi bir erişime sahip kullanıcının sipariş edebileceği açıklaması eklendi.
1 Nisan
- Yandex Metrica Pro’da yeni bir özellik ortaya çıktı – Sayaç Verilerine Erişim Filtreleri. Site trafiğiyle ilgili hangi verilerin Yandex Metrica kullanıcılarına sunulacağını seçmenizi sağlar.
- Yandex Metrica arayüzünde yeni bir araç ortaya çıktı – Seçilen hedefler. İşletmeniz için önemli olan bir veya daha fazla hedefi seçmenizi sağlar.
27 Mart
- Yandex Metrica Arayüzü tamamen yenilendi, böylece raporlar arasında gezinmek daha az zaman alır ve veri görüntüleme ayarları için daha fazla seçenek sunar.
- Özet bölümü güncellendi ve Yönetim panelleri olarak yeniden adlandırıldı.
url: eşleşiyor
koşulunun açıklaması Hedef İzleme Koşulları tablosunda değiştirildi.- Form gönderimi sırasında otomatik hedefin doğru çalışması için doğrulama ayarlamanız gerektiği açıklaması eklendi.
26 Mart
hit
yöntemindeurl
parametresi isteğe bağlı hale geldi.
22 Mart
- E-ticaret için Otomatik Hedefler bölümü güncellendi.
21 Mart
- Genel erişime sahip kullanıcılar tarafından görüntülemeyen Raporlar listesi genişletildi.
20 Mart
-
Webvisor 1.0 Gereksinimleri ve Kısıtlamaları bölümüne Canvas sayfalarının desteği eklendi.
-
Yandex Metrica’daki mağazalar için Turbo sayfalar hakkındaki bilgiler kaldırıldı, bunlar kapatıldı.
19 Mart
- Yandex Metrica’da yeni bir hedef ortaya çıktı – Ziyaret Süresi. Ziyaretçilerin sitede belirlenen süreden daha uzun kaldığı ziyaretleri izlemenizi sağlar.
15 Mart
- Kota bölümü güncellendi: web arayüzü ve API için farklı kotalar vardır, ancak web arayüzü API yöntemlerini kullanabilir.
14 Mart
- Geçmişteki veriler için "doğruluk" yerine "örneklem" kelimesi kullanıldı.
- Örnekleme ve Seçim sayfasına, herhangi bir raporun %100 veri üzerinden oluşturulmasının YRA iş ortaklarına sunulduğu, görünür gösterimlerin hacminin aylık en az 10 milyon olduğu belirtildi.
13 Mart
- Robotluk anahtarı hakkındaki bilgiler kaldırıldı, artık arayüzde yok.
11 Mart
- Geçici çerez dosyaları tablosuna, Tür adlı (değerleri: analitik veya teknik) yeni bir sütun eklendi.
7 Mart
- Yandex Direct, özet rapor sayfasında, Yandex Direct raporlarında başkalarının kampanyalarına ait istatistiklerin nasıl kaldırılacağına dair bilgiler güncellendi.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |