Uçtan uca analiz
Metrica aracılığıyla, fark farklı gelen trafik kanallarındaki hedef kullanıcı kitlesini çekme maliyetlerini, bu kanalların gelir miktarlarıyla karşılaştırarak ve müşterilerin gerçekleştirdikleri reklam tıklamalarından, siparişlere veya satın alma işlemlerine kadar olan yolu takip ederek reklamlarınızın geri ödenme oranını değerlendirebilirsiniz.
Uçtan uca analiz verilerini toplamak için;
- Reklamlarınızın URL'lerine UTM etiketlerini (Yandex Direct'te, Google Ads'te vb.) ekleyin.
- İstediğiniz yöntemle Reklam kampanyalarının harcama bilgilerini Metrica'ya yükleyin. İstediğiniz belirli döneme ait harcama bilgilerini UTM etiketleri ile işaretlenmiş bir reklam kanalına aktarabilirsiniz.
- ClientID'leri CRM'inizde toplayın. Bunu için getClientID yöntemi ile ID'leri elde edip CRM'e kaydedin.
- CRM'inizde kayıtlı olan müşteri ve sipariş verilerini Metrica'ya aktarın.
İstatistikleri görüntülemek için Uçtan uca Analiz raporlarını kullanın:
- Sipariş getiren kaynakları analiz etmek için CRM’den sipariş kaynakları raporu.
- Reklam harcamalarını ve etkililiğini analiz etmek için "Kaynaklar, harcamalar ve yatırım getirisi (ROI)" raporu.
- CRM’den aktarılan tüm müşterileri ve siparişlerini Müşteriler sekmesinde görmek için Ziyaretçiler ve müşteriler raporu.
- Hedefleri seçebileceğiniz herhangi bir rapor. Sipariş durumu iletimi sırasında kullandığınız hedefleri seçerek, satış hunisinin ilgilendiğiniz aşamalarını izleyebilirsiniz.
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Yandex Metrica'nın benzersiz site ziyaretçisi için otomatik oluşturduğu kimlik belirleyicisi.