Giriş sırasında kayıt işlemi olmaması
Siteye girerken kaydolmak bazı ziyaretçileri korkutabilir. Kimi kullanıcı kişisel bilgilerini paylaşmak istemezken kimileri ise kayıt işlemiyle uğraşma zahmetine girmek istemez. Kayıt işlemi deneyimsiz, şüpheli ve alternatifler hakkında bilgi sahibi olan kullanıcıları ayırır ve ayrıca, sitede aktif olarak geçirilecek zamandan çalar. Kesin kararını vermeden ve sipariş düzenleme sayfasına gitmeden önce, ziyaretçinizin kayıt yaptırmasını zorunlu tutmayın. Mümkünse kayıt işlemini isteğe bağlı yapın.
Siteye girerken kayıt yaptırmak önemliyse, kayıt formunu mümkün olan en kısa haline getirin. Mutlaka sahip olmanız gereken bilgileri vermelerini isteyin: Elektronik posta adresi (kullanıcı adıdır) ve giriş şifresi. Ziyaretçi kendisiyle ilgili daha ayrıntılı bilgileri “Kişisel Bölüm”de verebilir. Eğer bazı kişisel bilgilerin gereklilik nedeni açık değilse, kısaca neden bu bilgilere ihtiyaç duyduğunuzu açıklayın.
Not
Yandex Metrica’nın Ziyaret Parametreleri raporu, sitenizdeki kayıtlı ve kayıtsız kullanıcılar arasındaki ilişkiyi belirlemenize ve aynı zamanda bu kullanıcıların davranış farklılıklarını analiz etmenize yardımcı olacaktır. Çıkış Sayfaları raporu, kayıt sayfasından çıkanların sayısını gösterir.