Gezinti kolaylığı
Normal bir mağazada ziyaretçinin yolunu bulmasına levhalar yardımcı olur. Ziyaretçi siteden de bu tür ipuçları vermesini bekler. İyi bir gezinti deneyimi, internet kaynağının içeriği ve yapısına ilişkin net bir fikir verir.
Ziyaretçinin gerek duyduğu bilgiyi ararken zaman harcamaması için, sitenin bölümleri açıkça anlaşılır adlara sahip olmalıdır. Kullanıcının anlayacağı bir dil kullanmaya çalışın; profesyonel terimler kullanmayın.
Ürünleri bölümlere ve kategorilere ayırırken, anlaşılır bir hiyerarşi kullanmaya gayret edin.
Kullanıcı, herhangi bir sayfadan ana sayfaya dönmek isteyebilir. Tıklatılabilir bir site logosu yapmanızı veya "Ana Sayfa" düğmesi (ev simgesi) eklemenizi öneriyoruz.
Nereye geldiklerini, nerede bulunduklarını ve nereye gidebileceklerini anlatan bilgiler sitenin bölümleri arasında gezen ziyaretçilere yardımcı olabilir. Ziyaretçinin nereden geldiğini ve nerede bulunduğunu anlaması için “ekmek kırıntıları” (breadcrumbs) bulunan bir satır yapın. Bu satır, ziyaretçinin ana sayfadan çıkarak geçtiği bölümleri ve bulunduğu sayfaya giderken uğradığı alt bölümleri gösterecektir. Ayrıca, ziyaretçinin o anda nerede bulunduğunu gösteren sitenin bölüm ve alt bölümlerinin çizili olduğu bir grafik de kullanılabilir.
Bağlantılar belirgin olmalı ve görsel olarak metnin geri kalanından ayırt edilebilmelidir. Genellikle bağlantılar altı çizili olarak ve mavi renkle vurgulanır. En önemli bağlantıları özel olarak vurgulamakta fayda vardır. Örneğin, tıklanması kullanıcı açısından aktif bir eylemi ifade eden bağlantılar düğme şeklinde düzenlenebilir.
Not
Kullanıcıların sayfanın hangi alanlarına ve ne sıklıkla tıkladığını görmek için Tıklama Haritası size yardımcı olacaktır.
Ziyaretçinin davranışının siteyle etkileşiminize uygun olup olmadığını anlamak ve navigasyon hatalarını belirlemek için Yandex Metrica Webvisor raporu yardımcı olacaktır.