Kaliteli içerik araması
Normal bir mağazada, ziyaretçilerin iki ürün bulma yöntemi vardır: Levhalar yardımıyla kendi başlarına ya da satış elemanı yardımıyla. İnternet mağazası ziyaretçileri çoğu zaman gerekli bilgileri hemen almayı tercih eder. Böyle bir imkana sahip olmaları için site içi arama sunabilirsiniz. Bu işlevde, arama sonuçlarının yapılan sorguyla tam olarak uyuşması önemlidir. Aksi takdirde, kullanıcı ürünler arasında aradığını bulamazsa, bu ürünün bulunmadığına karar verebilir.
Arama sonuçlarını listeleme (fiyatına, popüler ve yeni olmasına göre vs.) ve karşılaştırma imkanı eklemenizi öneririz. Bu durumda ziyaretçinin seçim yapması daha kolay olur.
Ürün sayısı fazlaysa ve keskin özelliklere sahiplerse, gelişmiş arama yapılabilir. Ziyaretçi hızlıca ürün listesine ulaşabilir, talepleri tamamen tatmin edilebilir ve böylece satışa daha da yaklaşılabilir.
Not
Yandex Metrica raporlarında, sitenizde arama hizmetinden yararlanan ziyaretçi sayısını öğrenebilirsiniz. Tıklama haritası, sayfanın diğer öğelerine kıyasla arama satırının popülerliğini gösterir.