“Sosyal Ağlar” raporu

Bu rapor sosyal ağlardan yapılan geçişlerle ilgili verileri içermekte olup, bu tür ziyaretçilerin davranışlarını izleme ve dönüşüm göstergelerini ölçme olanağı sağlar.

Grafik, en önemli sosyal ağ kaynaklarıyla ilgili verileri gösterir. Raporda, sitenizin bağlantısını koyan sosyal ağ gruplarına ve kullanıcılarına göre dökümü yapılmış ayrıntılı istatistikler sunulur (böyle bir dökümü destekleyen sosyal ağlar için).

Sosyal ağlardan yapılan geçişlerin Yandex.Metrica tarafından doğru algılanması için URL'ye UTM etiketleri eklemeyi ve alınan bağlantıyı sosyal ağlarda kullanmayı öneririz. Yandex.Metrica'nın etiketleri işleme yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi...

Parametre Zorunlu Değerler
utm_source Evet
  • VK.com için vk, vkontakte veya vk.com,
  • Facebook için facebook, fb veya facebook.com,
  • Twitter için twitter veya twitter.com,
  • Odnoklassniki.ru için ok, odnoklassniki, ok.ru veya odnoklassniki.ru,
  • LiveJournal için livejournal,
  • Google+ için plus.google.com veya googleplus,
  • Moi Mir Mail.ru için my.mail.ru,
  • LinkedIn için linkedin veya linkedin.com,
  • Delicious için delicious,
  • MirTesen için mirtesen.ru,
  • Tumblr için tumblr veya tumblr.com,
  • Instagram için instagram veya instagram.com,
  • Pinterest için pinterest.com,
  • Reddit için reddit,
  • StumbleUpon için stumbleupon.

UTM etiketindeki utm_source parametresinin değeri yukarıdaki listede bulunmuyorsa geçiş kaynağı Yandex.Metrica tarafından utm_medium parametresinin değerine göre belirlenir. Bu tür ziyaretlerin kaynağı raporunda Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi olarak görüntülenir.

utm_medium Evet
  • social
  • social-network
  • social-media
  • sm
  • social network veya social media
Kaynak sitede bir JavaScript yönlendirmesi varsa veya geçiş HTTPS sitesinden HTTP sitesine yapılıyorsa utm_referrer etiketini kullanmanız önerilir. Değer olarak geçişin yapıldığı kaynak sitenin adresini belirtin. Örnek:
http://example.com/?utm_referrer=example1.com