“Haberleşme Araçları” raporu

Bu rapor, çeşitli haberleşme araçlarından siteye gelen trafikle ilgili veriler içerir.

Raporu görüntülemek için Raporlar → Standart raporlar → Kaynaklar → Haberleşme araçları yolunu takip edin.

Bu kaynağı belirlemek için Yandex.Metrica yönlendirici (referer) değerini ve UTM etiketlerini kullanır.

Mesajlaşma uygulamaları etiketleri listesi

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor yapısı ve ayarları

Rapor ne işe yarar?

Siteye daha fazla ziyaretçi trafiğini sağlayan kaynakları öğrenmeye

Rapor, sitenize ziyaretçi trafiğini sağlayan haberleşme araçlarını listeler.

Farklı kaynaklardan sitenize gelen ziyaretçilerin ilgi derecesini belirlemeye

Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.

Rapor yapısı ve ayarları

Yandex.Metrica aşağıdaki haberleşme araçlarını belirler:
  • Skype
  • Telegram
  • Viber
  • WeChat
  • WhatsApp

Trafik kaynaklarının belirlenmesi için UTM etiketlerini kullanın:

  • utm_medium (zorunlu): Olası değerleri, messenger (önerilen) veya social.
  • utm_source. Bu etiket, haberleşme aracının adını belirlemek için kullanılır. Örneğin: utm_source=viber. URL adresi bu etiketi içermiyor veya etiket değeri belirsiz ya da Yandex.Metrica tarafından bilinmiyorsa etiket, Diğeri: Etiketlere göre belirlendi türü olarak kaydedilir.

    Etiketlerin tam listesi
    • Skype: skype,
    • Telegram: telegram,
    • Viber: viber,
    • WeChat: wechat,
    • WhatsApp: whatsapp.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.