“Yandex.Direct: Özet” raporu

Bu rapor, reklamın sitenize çektiği ziyaretçilerin sayısını ve hemen çıkma oranı gibi verilere istinaden reklam kampanyasının performansını değerlendirmenizi sağlar.

İstatistikler, Yandex.Direct'in dolandırıcılığa karşı koruma sistemiyle filtrelenmeyen tıklamalara (hesaplanan tıklamalara) dayalıdır.

Raporu görüntülemek için Raporlar → Standart raporlar → Kaynaklar → Yandex.Direct: Özet yolunu takip edin.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor alma koşulları
  3. Rapor yapısı ve ayarları
  4. Soru-Cevap

Rapor ne işe yarar?

Reklama tıklayarak siteye gelen ziyaretçilerin sayısını öğrenmeye

Rapor, seçilen dönem içinde siteye gelen ziyaretçilerin sayısını gösterir.

Reklam kampanyası boyunca genel hemen çıkma oranını görmeye

Hemen çıkma bilgileri; site sayfası içeriğinin ziyaret kaynağı olan reklamın içeriğiyle ne kadar uyumlu olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.

Rapor alma koşulları

Raporun Yandex.Metrica'da görüntülenmesi için Yandex.Direct'in Kampanya Parametreleri sayfasında aşağıdaki adımlardan birini veya ikisini de yapın:

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler ayrıntılandırma düzeylerine göre gruplanır:
  • Kampanya: Ad ve numara.
  • Reklam: Başlık ve numara.
  • Reklam gösterim koşulu: Örneğin reklamın göstermesini sağlayan anahtar sözcük grubu veya yeniden pazarlama koşulu;
  • Anahtar sözcük grubu: Kullanıcının, reklam gösterilmesine neden olup site ziyaretiyle sonuçlanan bir arama sorgusudur.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Soru-Cevap

Yandex.Direct raporlarında başkalarına ait kampanyaların istatistikleri nasıl gizlenir?

İstatistiklerin doğru görüntülenmesi için Yandex.Direct'te Kampanya Parametreleri sayfasında Metrica Sayaçları alanını doldurun ve Metrica için bağlantıları işaretle seçeneğini etkinleştirin.

Raporların diğer web analiz sistemlerinde doğru oluşması için reklam ayarları nasıl olmalı?
Yandex.Direct reklamlarından gerçekleşen geçişlerin diğer analiz sistemleriyle doğru hesaplanması için ayarları aşağıda açıklanan yöntemlerden birine göre yapın:
Yandex.Metrica verileri Yandex.Direct verilerinden farklı görünüyor. Neden?

Yandex.Direct istatistikleri dolandırıcılığa karşı koruma sistemi filtrelerinden geçmeyen tıklamaları (başka bir deyişle, hesaplanan tıklamaları) gösterir. Yandex.Metrica istatistikleri ise reklamın hem hesaplanan (“Yandex.Direct” rapor grubu) hem de hesaplanmayan tıklamalarını (Reklam Sistemleri rapor grubu) gösterir. Aralarındaki veri farkı hakkında daha fazla bilgi...