Metrica

Faydalı bağlantılar

Yandex.Direct: Masraflar

Rapor, Yandex.Direct reklamlarındaki tıklama sayısı ve bedeli hakkında bilgi sağlar. Bu veriler; hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme derinliği ve sitede geçirilen süre gibi ziyaretlerle ilgili verilerle tamamlanır. Böylelikle bir Yandex.Direct kampanyasının etkinlik analizi için gerekli tüm bilgiler tek bir raporda sunulur.

Ziyaret verileri ancak Yandex.Direct kampanyası reklamındaki bağlantının yönlendirdiği siteye kurulu bir sayaç üzerinden erişilebilir.

Not. Raporlarda kullanılabilen istatistikler 1 Kasım 2015'ten başlar.

Bu raporda segmentasyon, segmentleri birbiriyle karşılaştırma ve hedef seçimi gibi bazı ayarlar istenilen şekilde yapılabilir. Hedef raporunun oluşturulmasıyla “tıklamalar”, “tıklama bedeli” ve “ortalama tıklama bedeli” değerleri değişmez.

Tıklama bedeli

Tıklama bedeli KDV dahil olarak hesaplanarak Yandex.Direct kullanıcı hesabı ayarlarında belirtilmiş döviz türünde görüntülenir. Hesap ayarlarının ödeme dövizine uygun olarak yapılıp yapılmaması, görüntülenen tıklama bedeli değerini etkileyebilir.

Hesap ayarlarınızı ödeme dövizine göre (örneğin Rus Rublesi gibi) yaptıysanız bedel değeriniz uygulanan indirim dahil (bu indirim 1 Eylül 2015'e kadar uygulandığı taktirde) ve ister Ruble ve isterseniz kredi olarak hesaplanıp kullanılabilecek.

Seçtiğiniz döviz türü, analiz edeceğiniz dönemde fiyat tekliflerinde kullanılan dövizden farklıysa bedel değeri 0 olarak görüntülenebilir.

Verilere erişim

Raporun görüntülenmesi için Metrica sayacına misafir erişim yetkisine ve görüntülemek istediğiniz Yandex.Direct kampanyalarına erişim yetkisine sahip olmanız gerekir. Bir örnek inceleyelim.

Sayacın A1 adlı bir kullanıcı hesabı üzerinde, Direct kampanyalarının ise adı A2 olan ayrı bir kullanıcı hesabı üzerinde kayıtlı olduğunu düşünelim.

Raporun A1 Metrica kullanıcı hesabı üzerinden görüntülenmesi

Raporun A1 kullanıcı hesabı üzerinden görüntülenebilmesi için A2 adlı Yandex.Direct hesabının sahibi A1 adlı hesabı Yandex.Direct kampanyalarının ait olduğu müşteri temsilcileri listesine eklemelidir (A2 hesap sahibinin bu eylemi yapmaya yetkili olması kaydıyla).

Raporun A2 Metrica kullanıcı hesabı üzerinden görüntülenmesi

Raporun A2 kullanıcı hesabı üzerinden görüntülenebilmesi için A1 adlı Metrica hesabının sahibi Yandex.Direct hesap sahibine bu sayaca erişim için misafir erişim yetkisi vermelidir.

Birden fazla Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.