Butona tıklama
Bu tür bir hedef, ziyaretçilerin sitede bir butona veya başka tıklanabilir bir öğeye kaç kere tıkladıklarını öğrenmenizi sağlar.
Metrica'da belirli bir buton için hedef oluşturabilirsiniz. Metrica, bir sitedeki tıklanabilir öğeleri a, button, div ve input etiketlerine göre tanır.
- Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
- Hedef ekle butonuna tıklayın.
- Oluşturulan hedefin adını İsim alanına yazın.
- Hedef türü olarak Butona tıklama'yı seçin.
- Alanda, butonun bulunduğu sitenin sayfasını belirtin. Varsayılan olarak sayaçta en popüler URL gösterilir. Git ve buton seç'e tıklayın.
Öğe seçimi modunda, fare imlecini istenilen butonun üzerine getirin, butonu seçin ve Tıklamaları takip et'e tıklayın. Başka bir sayfaya geçmek veya açılır pencere açmak için Site ile etkileşim modunu seçin.
- Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.
- Hedefin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol edin.
Ziyaretçi tıklanabilir öğeye tıkladığında hedef ulaşılmış sayılır. Hedefe göre istatistiği görüntülemek için "Dönüşümler" raporunu kullanın ve hedefi diğer Metrica raporlarına ekleyin.
Kısıtlamalar
- Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
- Servis, bir sayaçta ziyaretçinin aynı hedefe saniyede en fazla bir kere ulaşmasını kaydeder.
- Bir ziyaret sırasında servis, sayaç için oluşturulan tüm hedefler için en fazla 400 hedefe ulaşma saptayabilir.
- Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
- Hedefi silerseniz, bununla ilgili toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenmez.
Soru-Cevap
Hedef, önceki sürümün sayaç kodu için çalışabilir.
Filtreler sekmesindeki sayaç ayarlarında https'yi http ile değiştir işlemi açıksa, buton seçimi kullanılamaz.