Metrica

Faydalı bağlantılar

Etiketler

Etiketler kullanarak sitenize yapılan geçişlerin kaynaklarını daha doğru belirleyebilir ve bu bilgilerle örneğin medya veya görüntülü arama reklamı gibi farklı tür reklamların etkinliğini analiz edebilirsiniz.

Bir etiket, URL'ye eklenen bir veya birden fazla parametrelerle oluşabilir. Bu şekilde, belirli bir bağlantıdan sitenize yapılan geçişler etkin bir şekilde izlenebilir.

Not. Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.

Rapor aşağıda sıralanan etiketler için oluşur:

From etiketi

Böylelikle site sayfalarına yapılan ve from={URL olarak geçiş kaynağı} parametresini içeren tüm geçişler rapora dahil edilir.

Örnek:

http://example.com/?from=direct

Openstat etiketi

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşur:

  • Openstat Service: Reklamcılık servisinin adı. Örnekler: direct.yandex.com.tr, adwords.google.com vb.
  • Openstat Campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • Openstat Ad: Yayınlanan reklam.
  • Openstat Source: Reklam yayınlama alanı

Örnek:

http://example.com?_openstat=direct;phone;discount;top

UTM etiketi

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşur:

  • utm_source: geçiş kaynağı. Örnekler: direct.yandex.com.tr, adwords.google.com vb.
  • utm_medium: Kullanılan pazarlama aracı. Örneğin cpc (veya ppc), banner, email
  • utm_campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • utm_content: Reklamlar arasında ayırım yapmayı kolaylaştıran ek bilgi notu.
  • utm_term: Anahtar sözcük grubu.

Bağlantı oluştururken bazı parametreler belirtmediyseniz bunların sıralamasına dikkat edin: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content, utm_term.

Örnek:

http://example.com/?utm_source=direct&utm_medium=cpc&utm_campaign=phone&utm_content=discount&utm_term=buy_phone

utm_referrer işaretinin kullanımı

JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex.Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer etiketini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın). Örneğin:

http://example.com/?utm_referrer=example1.com

Burada:

  • example.com: Sizin web siteniz,
  • example1.com: Üzerinden geçişin yapıldığı web sitesidir.

Etiket verileri, grupların rapor sayfasındaki sıralamasına göre iki farklı şekilde sıralanır: