Metrica

Faydalı bağlantılar

Etiketler

Etiketler kullanarak sitenize yapılan geçişlerin kaynaklarını daha doğru belirleyebilir ve bu bilgilerle örneğin medya veya görüntülü arama reklamı gibi farklı tür reklamların etkinliğini analiz edebilirsiniz.

Yandex.Metrica, kullanıcı ziyareti
[no-highlight[

Bir ziyaretçinin sitede (bir sayaç üzerinde) yaptığı eylemlerin yapılış sırası (ziyaretçinin sitede hareketliliği). Ziyaretçinin sitede hareketliliği olarak algılanacak eylemler: Sayfa görüntülemeleri, dış bağlantılardan geçişler, dosya yüklemeleri ve reachGoal, hit, params, extLink, file ve notBounce işlevlerini çağırmalar.

]no-highlight]
çerçevesindeki ilk görüntülemeden
[no-highlight[

Sayfanın, ziyaretçinin geçişiyle birlikte yüklenmesi. Sayfanın yeniden yüklenmesi, AJAX sitelerinin yenilenmeleri ve hit yöntemi yardımıyla veri iletmeleri de görüntüleme sayılır.

]no-highlight]
etiket bilgilerini alır. İlk ziyaret etiketi içermiyorsa etiket tün ziyaret için yoksayılır.

Kullanıcının tarayıcıdaki bir favoriye tıklayarak siteye geçtiğini (ilk görüntüleme), ardından siteyi terkedip 30 dk.'yı geçmeyen bir süre içinde dağıtılan bir e-postada bulunan etiketli bir bağlantıdan geçerek siteye geri döndüğünü (aynı ziyaret çerçevesinde gerçekleşen 2. görüntüleme) düşünelim. Bu tür ziyaret bu etiketler raporunda yer almayacak.

Bir etiket, URL'ye eklenen bir veya birden fazla parametrelerle oluşabilir. Bu şekilde, belirli bir bağlantıdan sitenize yapılan geçişler etkin bir şekilde izlenebilir.

Not. Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.

Rapor aşağıda sıralanan etiketler için oluşur:

From etiketi

Böylelikle site sayfalarına yapılan ve from={URL olarak geçiş kaynağı} parametresini içeren tüm geçişler rapora dahil edilir.

Örnek:

http://example.com/?from=direct

Openstat etiketi

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşur:

  • Openstat Service: Reklamcılık servisinin adı. Örnekler: direct.yandex.com.tr, adwords.google.com vb.
  • Openstat Campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • Openstat Ad: Yayınlanan reklam.
  • Openstat Source: Reklam yayınlama alanı

Örnek:

http://example.com?_openstat=direct;phone;discount;top

UTM etiketi

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşur:

  • utm_source: geçiş kaynağı. Örnekler: direct.yandex.com.tr, adwords.google.com vb.
  • utm_medium: Kullanılan pazarlama aracı. Örneğin cpc (veya ppc), banner, email
  • utm_campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • utm_content: Reklamlar arasında ayırım yapmayı kolaylaştıran ek bilgi notu.
  • utm_term: Anahtar sözcük grubu.

Bağlantı oluştururken bazı parametreler belirtmediyseniz bunların sıralamasına dikkat edin: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content, utm_term.

Örnek:

http://example.com/?utm_source=direct&utm_medium=cpc&utm_campaign=phone&utm_content=discount&utm_term=buy_phone

utm_referrer işaretinin kullanımı

JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex.Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer parametresini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın).

Örneğin:

http://example.com/?utm_referrer=example1.com

Burada:

  • example.com: Sizin web siteniz,
  • example1.com: Üzerinden geçişin yapıldığı web sitesidir.

Etiket verileri, grupların rapor sayfasındaki sıralamasına göre iki farklı şekilde sıralanır: