“Etiketler” raporu

Etiketler sitenize kullanıcı girişlerinin kaynaklarını belirlemenizi sağlar. Bir etiket, URL'ye eklenen bir veya birden fazla parametreyle oluşabilir. Bu şekilde, belirli bir bağlantıdan sitenize yapılan geçişler etkin bir şekilde izlenebilir.

Yandex.Metrica'da from, Openstat ve UTM etiketlerine göre raporlar oluşturulabilir. Yandex.Metrica'da etiketlerin işlenmesi konusunda ayrıntılı bilgi...

Not. Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.
Yandex.Direct reklamlarından gerçekleşen site girişlerini izlemek için aşağıdaki raporları kullanın:

Bu raporlarda istatistikler yalnızca sahte tıklamalara karşı koruma filtrelerinden geçirilmeden hesaplanan tıklamalara göre çıkarılır.

Diğer reklam sistemlerinin reklamlarından siteye yapılan girişler Yandex.Metrica ile etiketlere göre belirlenir. Aşağıda açıklanan raporların yanı sıra ayrıca Reklam sistemleri raporunu da kullanabilirsiniz.

  1. Etiketlere göre rapor oluşturma
  2. Etiketlerin raporda görüntülenmesi

Etiketlere göre rapor oluşturma

from

Böylelikle site sayfalarına yapılan ve from={URL olarak geçiş kaynağı} parametresini içeren tüm geçişler rapora dahil edilir.

Örnek:

http://example.com/?from=direct

Raporu görüntülemek için Yandex.Metrica'da Raporlar → Standart raporlar → From etiketleri sayfasına gidin.

Openstat

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşturulur:

  • Openstat Service: Reklamcılık servisinin adı. Örnekler: direct.yandex.com.tr, adwords.google.com vb. Mümkün olan diğer değerler hakkında daha fazla bilgi için bkz. "Reklam sistemleri" raporu.
  • Openstat Campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • Openstat Ad: Yayınlanan reklam.
  • Openstat Source: Reklam yayınlama alanı

Örnek:

http://example.com?_openstat=direct;phone;discount;top

Raporu görüntülemek için Yandex.Metrica'da Raporlar → Standart raporlar → Openstat etiketleri sayfasına gidin.

UTM

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşturulur:

  • utm_source: Kampanya kaynağı. Örnekler: direct.yandex.com.tr, adwords.google.com vb. Mümkün olan diğer değerler hakkında daha fazla bilgi için bkz. "Reklam sistemleri" raporu.
  • utm_medium: Kullanılan pazarlama aracı. Örneğin cpc (veya ppc), banner, email
  • utm_campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • utm_content: Reklamlar arasında ayırım yapmayı kolaylaştıran ek bilgi notu.
  • utm_term: Anahtar sözcük grubu.

Bağlantı oluştururken bazı parametreler belirtmediyseniz bunların sıralamasına dikkat edin: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content, utm_term.

Örnek:

http://example.com/?utm_source=direct&utm_medium=cpc&utm_campaign=phone&utm_content=discount&utm_term=buy_phone

Raporu görüntülemek için Yandex.Metrica'da Raporlar → Standart raporlar → UTM etiketleri sayfasına gidin.

utm_referrer

JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex.Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer parametresini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın).

Örneğin:

http://example.com/?utm_referrer=example1.com

Burada:

  • example.com: Sizin web siteniz,
  • example1.com: Üzerinden geçişin yapıldığı web sitesidir.

Bu etikete göre istatistikleri görüntülemek için URL parametrelerine göre raporunu kullanın.

Etiketlerin raporda görüntülenmesi

Etiket verileri, grupların rapor sayfasındaki sıralamasına göre iki farklı şekilde sıralanır: