Özet

Özet sayfasında sitenizin genel istatistiklerinin özetini görebilirsiniz. Bu bilgi, ziyaret oranı veya trafik kaynakları gibi sizin için önemli olan bilgileri hızlı şekilde takip etmenize yardımcı olur. Veriler widgetler yardımıyla görüntülenir.

Analiz için istatistiksel bilgiyi kapsayan zaman aralığının ayrıntılandırılmasını ve verilerin hassaslık seviyesini değiştirebilirsiniz.

Widget türleri

Widget'taki veriler aşağıdaki farklı şekillerde görüntülenebilir:
Çizgi
Belirtilen süre içinde metrik veya boyutların dinamiğini gösterir. Widget'ın iki farklı çalışma modu var:
  • Metrikler: Bir grafikte birkaç metriğin görüntülendiği mod,
  • Boyut değerleri: Seçilen boyutun birkaç değeri için grafiklerin görüntülendiği mod.
Gösterge Seçilen metriğin belirtilen süre içinde dinamiğini gösterir.
Dilim grafik Farklı metriklerin gruptaki paylarını gösterir.
Tablo Metrik değerlerini tablo olarak görüntüler.

Servis, widget kütüphanesinde bulunan hazır widget'ları kullanmanızı veya kendi kullanıcı widget'larınızı oluşturup istediğiniz gibi ayarlamanızı sağlar.

Widget kütüphanesi

Widget kütüphanesi, sitenizin çalışma kalitesini analiz etmenizde size yardımcı olabilecek hazır widget setleri içerir. Bu widgetler yardımıyla aşağıdakileri yapabilirsiniz:

  • Site sayfalarınızın kalite değerlendirmesini yapabilir,
  • En popüler sayfaların, dış geçişlerin vb. öğelerin listelerini oluşturabilir,;
  • Hedefe yönelik ziyaretler ve dönüşümler hakkında bilgi edinebilir,
  • Gelen trafiğin ve kaynaklarının etkinliğini değerlendirebilir,
  • Sitenizin çalışma hızını kontrol edebilirsiniz.

Bu widget’lardaki veriler yeterli değilse ihtiyaç duyduğunuz ayarları kullanarak yeni widget’lar da oluşturabilirsiniz.

Widget oluşturma ve ayarlama

Widget'larda görüntülenecek verileri kesitler olarak ayarlayarak bir metrik seti veya metriklerin girdiği boyutu seçebilir, hedef ekleyebilir veya segment oluşturabilirsiniz.

Widget oluşturmak için, Widget oluştur butonuna tıklayın ve önerilen widget türlerinden birini seçin.

Yeni widget varsayılan olarak bazı parametreler içerir. Bunları istediğiniz gibi düzenlemek için simgesine tıklayın. Widget ayarları penceresi şu şekilde görünür::

  • 1: Widget adını değiştirme,
  • 2: Veri seçme (örneklem oluşturma) koşullarını belirleme,
  • 3: İstatistiksel obje;
  • 4: Widget'ta görüntülenecek göstergeler,
  • 5: Göstergeleri kapsayan grup,
  • 6: Daha önceden oluşturulmuş hedef.

Widget oluşturma örnekleri

Teknoloji istatistiklerinin görüntülenmesi
Örneğin, kullanılan tarayıcılara göre gruplandırılmış ziyaret sayısını görmek istiyorsunuz diyelim. Yuvarlak diyagram widget'ını oluşturup aşağıdaki ayarları yapın:
  1. İstatistikler ve Metrik alanlarında Ziyaretler öğesini seçin.
  2. Boyut alanında Teknolojiler → Tarayıcı öğesini seçin.
Hedef dönüşümünün izlenmesi
Siteniz “Sipariş” hedefine sahip olsun ve bu hedefin farklı trafik kaynaklarına yönelik dönüşüm grafiğini oluşturmak istiyorsunuz diyelim. Çizgi türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. Grafikte göster alanında Boyut değerleri'ni seçin.
  2. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  3. Hedef alanında Sipariş'i seçin.
  4. Metrik alanında Dönüşüm'ü seçin.
  5. Boyut alanında Trafik kaynakları'nı seçin.
Ziyaretçilerin konum istatistiklerini görüntüleme
Son dönemde Rusya’nın farklı şehirlerinden sitenize kaç ziyaretin yapıldığını görmek istiyorsunuz diyelim. Bunu yapmak için Tablo türü bir widget oluşturup şu şekilde ayarlayın:
  1. İstatistikler ve Metrik alanlarında Ziyaretler öğesini seçin.
  2. Boyut alanında Ziyaretçi kitlesi → Coğrafi bilgiler → Şehir öğelerini seçin.
Widget, dünyanın tüm şehirlerinden yapılan ziyaretleri gösterir. Sadece Türkiye'deki şehirleri görmek için segmentasyonu ayarlayın:
  1. Segmentasyon sekmesine girin.
  2. Kullanıcılar için koşullar alanında Koşul ekle'ye tıklayın.
  3. Özellikler → Coğrafi bilgiler → Konum öğelerini seçin.
  4. Ülke listesinden Türkiye'yi seçin.

Özet oluşturma örnekleri

Widget’lardan bilgi özetleri de oluşturulabilir. Farklı site türlerine ait özetler de birbirinden farklılık gösterir.

Ürün veya hizmet satışı yapan web siteleri
İpucu. Çok sayıda ürünün satıldığı bir internet mağazanız varsa Ecommerce veri aktarımını ayarlayın ve özel bir rapor grubu kullanın.
İnternet mağazanızın çalışma performansını takip etmek için widget'larda aşağıdaki göstergeleri kullanabilirsiniz:
İşlemli trafik kaynakları
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Çizgi türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. Grafikte göster alanında Boyut değerleri'ni seçin.
  2. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  3. Metrik alanında E-ticaret ve  → Alım sayısı 'nı seçin.
  4. Boyut alanında Kaynaklar → Trafik kaynakları 'nı seçin.
Alım sayısı
Özetinize böyle bir widget eklemek için Değer widget’ınızı oluşturduktan sonra aşağıdaki şekilde yapılandırın:
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında E-ticaret ve  → Alım sayısı 'nı seçin.
Varış sayfaları
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında Ziyaretler'i seçin.
  3. Boyut alanında Davranış → Varış sayfası'nı seçin .
Alımdan elde edilen ortalama gelir
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında E-ticaret → Alımdan elde edilen ortalama gelir'i seçin.
Bilgi siteleri
Bilgi sitelerinin sahipleri için aşağıdaki göstergelerin takibi yararlı olur:
Ziyaretçiler
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Çizgi türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. Grafikte göster alanında Metrikler'i seçin.
  2. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  3. Grafik sekmesine gidin ve ilk grafik çizgisi olarak Temel metrikler → Ziyaretçiler yolunu takip edin.
Sitede geçirilen süre
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında Davranış → Sitede geçirilen zaman 'ı seçin .

Sayfaların ziyaret oranı

Bu widget'ı widget havuzunda bulabilirsiniz: Trafik kalitesi → Popüler sayfalar.

Tahmini gelir (reklam gösterimlerinden elde edilecek)

Sitenize, Yandex Reklam Ağı’nın veya Adfox aracılığıyla etkinleştirdiğiniz başka bir sistemin reklam blokları yerleştiriliyorsa Parasallaşma raporlarının verilerini kullanabilirsiniz.

Bu widget'ı özetinize eklemek için Değer türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında Parasallaşma → Alımdan elde edilen ortalama gelir'i seçin.
CPMV (Reklam blokunun bin gösteriminden elde edilen tutar)
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Çizgi türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında Parasallaşma → CPMV 'yi seçin.
  3. Boyut alanında Kaynaklar → Trafik kaynakları 'nı seçin.
Site promosyonu
Site promosyonu için widget'lara eklenebilen aşağıdaki göstergeler kullanılabilir:
Son arama sözcük grupları
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler ve Metrik alanlarında Ziyaretler öğesini seçin.
  2. Boyut alanında Kaynak → Son kaynak → Arama → Son aranan sözcük öğesini seçin.
Hemen çıkma
Özetinize böyle bir widget eklemek için Değer widget’ınızı oluşturduktan sonra aşağıdaki şekilde yapılandırın:
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında Davranış → Hemen çıkma oranı 'nı seçin.
Sayfanın arama sistemlerinden gelen ziyaret oranı
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Ziyaretler'i seçin.
  2. Metrik alanında Sayfa görüntüleme'yi seçin.
  3. Boyut alanında Kaynaklar → Son kaynak → Arama motorları → Arama motoru 'nu seçin.
Arama sistemlerinden gelen trafik
Bu widget'ı widget kütüphanesinde bulabilirsiniz: Trafik hacmi → Yüzde olarak → Kaynaklar → Arama motorları.
Cihaz türü

Bu widget'ı widget havuzunda bulabilirsiniz: Trafik hacmi → Yüzdeler → Kullanıcı özelliklerine göre → Kullanılan cihaz türü.

Sitenin çalışma performansı
Sitenizin performansını izlemek için şu göstergeleri kullanabilirsiniz:
Tarayıcılara göre işlemeye başlayana kadar geçen süre
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Site hızı'nı seçin.
  2. Metrik alanında Boyamanın tamamlanmasına kadar kalan süre'yi seçin.
  3. Boyut alanında Teknolojiler → Tarayıcı öğesini seçin.
DNS hızı
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Çizgi türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. Grafikte göster alanında Boyut değerleri'ni seçin.
  2. İstatistikler alanında Site hızı'nı seçin.
  3. Metrik alanında Sayfa yükleme → DNS'i seçin.
  4. Boyut alanında Görüntüleme → URL → Site adresi öğesini seçin.
HTML analiz süresi
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Site hızı'nı seçin.
  2. Metrik alanında Sayfa yükleme → HTML yükleme ve analiz süresi'ni seçin.
  3. Boyut alanında Görüntüleme → URL → Site adresi öğesini seçin.
Bağlantı kurulana kadar geçen süre
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Site hızı'nı seçin.
  2. Metrik alanında Bağlantı kurma süresi'ni seçin.
  3. Boyut alanında Görüntüleme → URL → Site adresi öğesini seçin.
Cihazlara göre sayfa yüklenene kadar geçen süre
Bu göstergeyi özetinize eklemek için Tablo türü bir widget oluşturup ayarlayın:
  1. İstatistikler alanında Site hızı'nı seçin.
  2. Metrikler alanında DOM'un yüklenmesinin başlangıcına kadar süre opsiyonunu seçin.
  3. Boyut alanında Teknolojiler → Cihaz → Cihazlara göre seçim yapın.

Soru-Cevap

“IP adresi için sorgu kotası aşılmıştır” mesajı ne anlama gelir?

Yandex.Metrica, servisin maksimum sayıda kullanıcının erişimine açık olmasını sağlamak için kullanıcının veri talebi sorgularında kısıtlamalar uygulamaktadır (kota). Genellikle bu kotalar Metrica API'sinde kullanılır. Bunların bazıları web arayüzünde de kullanılmaktadır. Kota tüketildiğinde Yandex.Metrica'da bu konuyla ilgili bir mesaj görüntülenir.