Çizelgeye göre raporlar hazırlama
- Metrica arayüzünde;
- E-postada.
Buna ek olarak, indirilmesi uzun süre alacaksa, rapor Yandex.Metrica tarafından arka planda da hazırlanabilir.
Raporu ancak sayacın sahibi ya da sayacı düzenleme yetkisi olan kullanıcılar talep edebilir. Kullanıcının yalnızca sayacın ayarlarını ve istatistikleri görüntüleme yetkisi varsa, bu kullanıcı yalnızca talep edilen raporu görüntüleyebilir. Ayrıntılı bilgi için Sayaca erişim bölümüne bakın.
Talep, sayfasında simgesi gösterilen raporlar için yapılabilir. Standart, kullanıcı tarafından özelleştirilmiş ya da kaydedilmiş bir rapor talep edebilirsiniz.
- Çizelgeye göre rapor alınması
- İndirilmesi uzun süren raporları alma
- Yandex.Metrica arayüzünde veya e-postada rapor görüntüleme
- Raporun hazırlanmasını yenilemek veya uzatmak
- Çizelge raporu hazırlamasını iptal etme
Çizelgeye göre rapor alınması
Rapor sayfasında:
simgesine tıklayın.
Açılan pencerede alanları doldurun:
- Rapor adı.
- Alıcının e-postası. Virgülle ayırarak birden fazla adres belirtebilirsiniz.
Raporun hazırlanacağı ilgili çizelgeyi seçin:
- her gün: rapor iki ay boyunca her günün başında hazırlanır;
- haftada bir: rapor altı ay boyunca pazartesi günleri hazırlanır;
- ayda bir: rapor 12 ay boyunca her ayın ilk günü hazırlanır.
Seçeneklerden birini seçtikten sonra, hangi tarihe kadar rapor alacağınız seçeneğin altında gösterilir. Gerek görürseniz bu süreyi uzatabilirsiniz.
- Çizelgeyi kaydet butonuna tıklayın. Rapor bir süre sonra hazır olacaktır.
İndirilmesi uzun süren raporları alma
Bu tür bir durumla karşılaşıldığında, rapor sayfasında, raporun arka planda hazırlanmasını öneren bir pencere belirir. Rapor iste butonuna tıklayın ve yeni penceredeki alanları doldurun. Rapor bir süre sonra hazır olacaktır.
Yandex.Metrica arayüzünde veya e-postada rapor görüntüleme
Rapor istendiğinde fakat henüz görüntülenmediğinde, . Çizelgeye göre raporlar sayfasında şunları bulabilirsiniz:
- Hazır raporlar: oluşturulan raporlar. Bu sekmede, rapor satırına tıkladıktan sonra oluşturulmuş olan raporlar görüntülenir.
- Geçerli çizelgeler: düzenli aralıklarla hazırlanan raporların listesi. Bu sekmede, e-posta adresini, adı ve rapor hazırlama çizelgesini düzenleyebilirsiniz.
- Çizelge Arşivi: düzenli olarak hazırlanan fakat artık alınma süresi geçmiş raporların listesi, ayrıca sizin alımını iptal ettiğiniz raporların listesini de içerir. Bu sekmede rapor siparişi yenileyebilirsiniz.
Raporu içeren e-postada, XLSX dosyalarında bir grafik, bir tablo ve ayrıca raporun hazırlanma tarihi bulunur. Gerek görürseniz bu süreyi uzatabilirsiniz.
Raporun ayarlarını değiştirmek isterseniz, örneğin, metrikler ya da boyutlar eklemek isterseniz, Metrica'nın Standart raporlar bölümünden istenilen rapora gidin vesimgesini kullanarak yeniden talep oluşturun.
Raporun hazırlanmasını yenilemek veya uzatmak
Burada, otomatik rapor hazırlama süresi dolduysa, rapor alımınızı yenileyebilirsiniz. Bunu Çizelge Arşivi sekmesinden yapabilirsiniz.
sayfasındaİstediğiniz raporun karşısındaki simgesine tıklayın. Rapor, Hazır raporlar sekmesinde görüntülenir.
- Aboneliği uzatma
-
Süre uzatımı, raporun düzenli olarak gönderileceği son tarihten bir süre önce bildirilen, raporun birkaç kez daha hazırlanacağına dair e-posta alındığında yapılabilir.
Aboneliği uzat butonuna tıklayın. Rapor hazırlama çizelgesi seçeneğinin olduğu bir sayfa açılacaktır.
- Aboneliği yenileme
-
Abonelik yenilenmesi, en son düzenli rapor konusunda gelen e-posta kullanılarak yapılabilir.
Raporu otomatik olarak oluşturmaya devam et butonuna tıklayın. Rapor hazırlama çizelgesi seçeneğinin olduğu bir sayfa açılacaktır.
Çizelge raporu hazırlamasını iptal etme
- sayfasına gidin.
- Aktif çizelgeler sekmesinde istediğiniz rapor satırında
simgesine tıklayın.
Bu işlemden sonra, sipariş edilen rapor artık e-postanıza gönderilmeyecek ve Yandex.Metrica'daki Çizelge arşivi sekmesine taşınacaktır.
Bazı durumlarda Metrica raporun hazırlanmasını devre dışı bırakabilir, örneğin:
Sayaç bulunamadıysa: Sayaç kaldırıldıysa. Sayaç sahibi sayacı geri yükleyebilir.
Sayaç sahibi bulunamadıysa: Söz konusu rapor için çizelge hazırlayan kullanıcının giriş bilgileri kaldırıldıysa.
Kullanıcı sayaç yetkilerini kaybettiyse: Yetkileri geri almak için sayaç sahibine veya sayaç yetkilerini düzenleme yetkisi olan bir kullanıcıya başvurun.
Rapor parametreleri işlenirken bir hata oluştuysa: Rapor ve çizelgeyi yeniden oluşturun.
Bu tür hatalar oluştuğunda e-posta adresinize mesaj gelecektir.